Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

No janvāra mainīsies minimālā braukšanas maksa atsevišķos reģionālās vietējās nozīmes maršrutu autobusos 6

No 2019.gada 1.janvāra tiek mainīta minimālā braukšanas maksa atsevišķos reģionālajos vietējās nozīmes autobusos Pierīgas un Rīgas teritorijā, kā arī republikas nozīmes pilsētās un reģionālās attīstības centros, informēja Autotransporta direkcijā. Maksa pieaugs līdz ar šī gada 1.jūnijā Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu.

Pierīgas un Rīgas pasažieriem minimālā braukšanas maksa ir noteikta viens eiro. Savukārt republikas nozīmes pilsētās tā būs 70 centi un reģionālās attīstības centros - 60 centi. Braukšanas maksa pārējos vietējās nozīmes maršrutu posmos un reģionālajos starppilsētu maršrutos nemainīsies un paliks līdzšinējā.

Autotransporta direkcija skaidroja, ka paredzamais minimālais braukšanas maksas pieaugums ir samērā neliels - 10 līdz 20 centi. Atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam minimālā maksa braucieniem reģionālās vietējās nozīmes autobusos uz/no pieturvietām Rīgā būs viens eiro līdzšinējo 80 centu vietā. Minimālā braukšanas maksa uz/no pieturvietām republikas nozīmes pilsētās Daugavpilī, Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī noteikta 70 centi līdzšinējo 60 centu vietā. Attīstības centru (Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Valka) pieturvietās minimālā braukšanas maksa būs 60 centi līdzšinējo 50 un 55 centu vietā.

Piemēram, šobrīd biļete braucienam reģionālās nozīmes autobusos un mikroautobusos no Ulbrokas Stopiņu novadā līdz Rīgai maksā 80 centus, no Baložiem Ķekavas novadā līdz Rīgai maksā 85 centus, savukārt no 2019.gada 1.janvāra brauciena biļete maksās vienu eiro. Pasažierus, kuri jau šobrīd par biļeti braucienam uz vai no Rīgas maksā vienu eiro un vairāk, gaidāmās izmaiņas neskars.

Analoģiski nosacījumi ir arī republikas nozīmes pilsētās un attīstības centros. Ja šobrīd brauciens uz vai no republikas nozīmes pilsētas maksā 70 centus vai vairāk, arī pēc jaunā gada braukšanas maksa saglabāsies nemainīga. Savukārt pasažieri, kuri maksā par braucienu 60 centus, piemēram, braucot no Valmieras uz Kocēniem, no 2019.gada 1.janvāra maksās 70 centus. Tāpat arī attīstības centru teritorijās - ja šobrīd brauciens reģionālajā autobusā uz vai no attīstības centra maksā 60 centus un vairāk, tad arī turpmāk maksa saglabāsies līdzšinējā, bet pasažieri, kuri par braucienu šobrīd maksā 50 vai 55 centus, piemēram, mērojot ceļu no Kuldīgas uz Priedaini Kurmāles pagastā, nākamgad maksās 60 centus.

Autotransporta direkcija skaidroja, ka izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem nemitīgi pieaug, braucēju skaits autobusos katru gadu samazinās (izņemot prognozes par 2018.gadu), savukārt maksa par braucienu reģionālās nozīmes autobusos ir saglabāta nemainīga vairākus gadus - tas ir viens no iemesliem, kāpēc valsts budžeta līdzekļi, kas atvēlēti sabiedriskajam transportam, nav pietiekami.

"Lai saglabātu sabiedriskā transporta biļešu maksu, maršrutu un reisu skaitu līdzšinējā apmērā, un vienlaikus būtu iespējams kompensēt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, minimālās maksas palielināšana attiecīgajos reģionālās nozīmes maršrutos ir visoptimālākais risinājums šī brīža situācijā," skaidroja Autotransporta direkcijā.

Nosakot braukšanas maksu, tiek ņemti vērā ne tikai izdevumi un iedzīvotāju pirktspēja, bet arī tas, ka sabiedriskais transports pilda sociālo funkciju un nodrošina iedzīvotāju mobilitāti. Tādēļ braukšanas maksa, tostarp minimālā braukšanas maksa, ir zemāka nekā faktiskās izmaksas, un starpību starp izmaksām un ieņēmumiem no pasažieru biļetēm dotē valsts. Kopumā pārvadātāju ieņēmumi veido vien 50% no kopējām sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksām.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

tātad

vēl viens "apsveikums" pilnai laimei svētkos no jau aizejošās, bet, izskatās, vēl ilgi turošās valdības. IKP valstī nemitīgi aug, un kā tad necels cenas arī vitāli nepieciešamajām precēm un pakalpojumiem, tikai kā tas sasaucas ar FM ierēdnes paziņojumu, ka minimālās pensijas palielināšanai līdz tiem pašiem 200 eiro, valstij nepieciešams vesels pusmiljards eiro. Tad cik ir to cilvēku valstī, kuri dzīvo zem kritiskā nabadzības līmeņa, kā būs ar viņu nokļūšanu, piemēram, līdz ārstam kaut vai Bauskā? Bet laikam jau tas nav aktuāli, jo līdzmaksājums pie ārstiem un dažādām medicīniskām manipulācijām, izskatās, daudziem jau sen kā nav pieejams

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.15 11:46

sdrāv

jā, #vissirslikti, vaimanolog.
ja 10-20 centu dēļ pie ārsta nevar atļauties... un sociālo palīdzību nemāk nokārtot, tad nav vērts laukos dzīvot, ja nespēj ar savām finansēm 20 centu dēļ tikt galā

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.16 19:48

kam riekstiņš, pīrādziņš

"sociālo palīdzību" veiksmīgi nokārto tie, kas pašvaldībās pie teikšanas, piemēram, pašvaldības uzņēmuma vadītājs, kura uzņēmums ir līdz ausīm parādos saņem prēmiju, kuras lielums sastāda invalīda 12 gados izmaksājamo pabalstu, bet, vai citās pašvaldībās ir savādāk?

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.17 10:23

opis

Un kāda cena būs braucienam Bauska-Rīga? Tāda pati 3.05EUR vai dārgāk?

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.16 12:22

tanta

leetaak buus, opi!! tas tev - sveiciens no manis!))))

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.17 13:24

Zirgs

Varbūt jāpēr zirgs, bet viņš un saimnieks grib ēst!!!!!

pirms 11 mēnešiem, 2018.12.16 15:26

Latvijā un pasaulē