Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pasaules miega dienā iesaka 10 padomus veselīgam miegam

Šodien, 16. martā, ir Pasaules miega diena, kas ir ikgadējs pasākums par un ap miegu. Pneimonoloģe un miega apnojas speciāliste Anda Nodieva paskaidroja, ka šīs dienas mērķis ir izglītot gan sabiedrību, gan profesionāļus un aicināt tos pievērst uzmanību ar miegu saistītiem jautājumiem: gan fizioloģijai, gan problēmām.

Daktere A. Nodieva piedāvāPasaules miega Asociācijas ieteikumus labākam miegam:
 
1.    Mēģiniet pierast iet gulēt un celties vienā un tajā pašā laikā, arī brīvdienās.

2.    Ja Jums nepieciešama diendusa, sekojiet, lai tā nepārsniedz 45 minūtes.

3.    Nesmēķējiet un nelietojiet alkoholu vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas.

4.    Nelietojiet kofeīnu saturošus dzērienus vai ēdienus vismaz 6 stundas pirms gulētiešanas. Tie ir: kafija, tēja, Cola, Red Bull, šokolāde u.c.

5.    Neēdiet smagus, asus un saldus ēdienus vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas. Tajā pat laikā vieglas uzkodas pirms miega, tādas kā: nesaldināts jogurts, neliela porcija vājpiena biezpiena vai augļu, ir pieļaujamas.

6.    Regulāri esiet fiziski aktīvi, tomēr izvairieties no lielas fiziskas piepūles tieši pirms gulētiešanas, jo tas var traucēt miegu.

7.    Izmantojiet ērtu un patīkamu gultas veļu, spilvenus, matraci u.c.

8.    Ja iespējams, guļamistabā nodrošiniet Jums patīkamu temperatūras režīmu, kurš būtu būtu par pāris grādiem zemāks, kā citās telpās. Regulāri vēdiniet telpu vai guliet pie atvērta loga.

9.    Guļamistabā maksimāli samaziniet skaņas caurlaidību un apgaismojumu, neguliet kopā ar mājdzīvniekiem.

10.    Gultu izmantojiet tikai gulēšanai un intīmai tuvībai. Nelietojiet gultā nekādas elektroniskās ierīces, jo tās izraisa stresu, kas negatīvi ietekmēs miegu. Arī aizmigt pie televizora ir sliktas miega higiēnas piemērs.

Ja vien cilvēkam nav nopietni miega traucējumi, tad, ievērojot šos ieteikumus, būs iespēja uzlabot savu pašsajūtu nomodā un izvairīties gan no miega trūkuma, gan no sliktas miega kvalitātes.


 

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē