Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Starp lielākajām Latvijas pilsētām plāno veidot ātrgaitas autoceļus; ir iestrādes apvedceļu izbūvei pie Iecavas un Bauskas 11

Starp lielākajām Latvijas pilsētām plānots veidot ātrgaitas autoceļus, aģentūrai LETA pavēstīja satiksmes ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.

Viņa norādīja, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) kopā ar transporta plānotājiem un ekspertiem diskutēja par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040.gadam. Satiksmes ministrijas un VAS "Latvijas valsts ceļi" eksperti kopīgi strādā pie stratēģijas, kas palīdzētu plānot valsts autoceļa tīkla attīstību ilgtermiņā.

"Līdz šim Latvijas autoceļu attīstība ir plānota trīs gadu nogriežņos, ņemot vērā ceļu atjaunošanai pieejamo finansējumu. Pārdomāts nākotnes skatījums ir svarīgs, lai plānotu un pamatotu nepieciešamo finansējumu ceļu attīstībai gan valsts, gan Eiropas līmenī," atzīmēja Linkaits.

Latvijas valsts autoceļu tīkla attīstības stratēģija paredz veidot ātrgaitas valsts ceļu "mugurkaulu" starp lielākajām Latvijas pilsētām - tie būs autoceļi ar atdalītām brauktuvēm un divām joslām katrā braukšanas virzienā. Lai pārvietošanās pa šiem autoceļiem būtu droša, uz ātrgaitas autoceļiem paredzēti tikai divlīmeņu pieslēgumi un pārvadi, kā arī paralēlo autoceļu tīkls.

Paralēli ātrgaitas autoceļu infrastruktūrai plānots izveidot komunikāciju koridorus, kas palīdzētu nodrošināt dažāda veida intelektisko transporta sistēmu aprīkojuma un 5G infrastruktūras izveidi.

"Lielākie tuvākās desmitgades ceļu attīstības projekti varētu būt Rīgas apvedceļa pārbūve atbilstoši ātrgaitas ceļu standartiem, veidojot to ar atdalītām brauktuvēm un divlīmeņa pārvadiem, un autoceļu no Rīgas apvedceļa uz Jēkabpili un Tukumu pārbūve par četru joslu ceļiem. "Via Baltica" tiks attīstīts par galveno tranzīta artēriju savienojumam ar Rietumeiropu un Skandināviju. Ir jau zināmas iestrādes apvedceļu izbūvei pie Iecavas un Bauskas," pavēstīja "Latvijas valsts ceļu" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Plānots, ka Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģija tiks apspriesta ar visām iesaistītajām pusēm.

Pievieno komentāru

Komentāri 11

nu jā

Atkal būs jāatņem īpašumi un daudz kas jānojauc, braucējiem jau labi, bet tiem, kuru īpašumus tās ātrgaitas šosejas šķērsos..........būs jādodas trimdas gaitās.

pirms mēneša, 2019.12.06 12:39

Nauda

Mes 40 gadus pa granteni peramies, jo nav naudas, lai sakartotu,bet te atrgaitas šoseju plāno. :))))))) .

pirms mēneša, 2019.12.06 13:42

Beidzot sāk kaut ko plānot, tā taciņa A7 nav nopiteni! Protams atsavinās īpašumus, bet ne jau atņems, bet kompensēs.

pirms mēneša, 2019.12.06 14:16

bet

Un ja nu es negribu savus senču īpašumus. kur piedzimu un uzaugu, un kas man ir dārgi, kompensēt . Tev , tādam pasaules staigātājam, jau to nesaprast.

pirms mēneša, 2019.12.06 17:23

tomēr

Vācijā tev neviens neprasītu, te tikai ņuņājās, tāpēc dzīvojam kā viduslaikos..beidz činkstēt, tāpat saules mūžu nedzīvosi, un tavs īpašums pēc gadiem 50 būs drupu kaudze...jādomā par nākotni...

pirms mēneša, 2019.12.10 12:55

Jurka

Visām Latvijas pilsētām ir apvedceļi,tikai Bauskai par šie brīvības gadiem ir iestrādes,plānojumi,ieceres bļā bļa bļā Lielākā atbildība,kāpēc nav apvedceļa jānes mūsu ,,spožajām,, novada vadībām no kurām gandrīz 100 procentīgi atkarīgs ir apvedceļa izbūve. Nu neskraida ministrijas ierēdņi pa Latviju un nejautā-varbūt jums vajaga apvedceļu. Viss atkarīgs no Bauskas vadības kā viņi kārto to apvedceļa pieprasījumu!!!! Tā kā ZZS tagad ir Latvijas valdības opozīcijā,bet mums novada šefs ir no ZZS,TAD TUVĀKĀ LAIKĀ MUNS NEKAS NESPĪD. Vai tiešām deputāti to nesaprot???

pirms mēneša, 2019.12.06 15:29

tomēr

Apvedceļus izbūvē par valsts līdzekļiem, ne par pašvaldibu, apvedceļus iezīmē plānā Satiksmes ministrija, ne jau katra pašvadība, un tas ir skaidrs katram kaķim, ka ceļi ir vienots tīkls visā valstī un arī starpvalstu mērogos, un nevar pašvaldība to darīt pēc savām vien interesēm.Tā kā nevajag jau tomēr murgot, jo tikai par valsts līdzekļiem tas ir iespējams , ja tas ir iekļauts valsts plānos. Tas tā-vietējā mēroga visgudrīšiem.

pirms mēneša, 2019.12.06 17:18

Tomēram

Kāpēc maznozīmīgākām,malā no lielajiem ceļiem stāvošām pilsētām ir apvedceļi,bet mums Bauskai,kura atrodas uz Latvijas centrālā,noslogotākā ceļa nav apvedceļa. Un kā tad tas notiek,ka mums apvedceļa nav ,bet katram kaķim tas ir skaidrs? Vēlreiz tev priekšā pateikšu,ka tas iespējami ir Pašvaldības nolaidība vai savu tiešo pienākumu nepildīšana.... mums tak novadā ir Attīstības un plānošanas nodaļa ar astoņiem cilvēkiem. Jautājums ko viņi visi laiku dara?

pirms mēneša, 2019.12.06 21:53

Jurčik,

Kas ir tās "visas Latvijas pilsētas"? :)
Republikas nozīmes pilsētām varbūt ir tie apvedceļi, pat par tām neesmu drošs. Bauska ir mazs, caurbraucams miestiņš, tāpat kā Iecava, kāds tur apvedceļš :D

pirms mēneša, 2019.12.09 12:31

Ha, ha, ha

Hmmm - "periodā no 2020. līdz 2040.gadam", "Ir jau zināmas iestrādes"...
Laiku atpakaļ satiksmes ministrs teica, ka Bauskas apvedceļu ir plānots apspriest un plānot ap 2030.-2035., tātad... nekas nemainās, jo šeit runa par 20 gadu plānu, kurā iekļauts tas pats, kas jau bija zināms :)
Bet reāli, nav tā satiksme tik intensīva (nu nav jau nav, tas, ka GRIBĀS, lai nebrauc neviens, vai, lai ir kā bija 10-20 gadi atpakaļ, tas jau ir cits stāsts), lai šis būtu aktuāli līdz jau tiem minētajiem 2030.-2035. . Iecavā drusku palaboja signālu garumu luksoforos un sastrēgumi beidzās.. Nu neviens taču valdības līmenī nedos naudu apvedceļam, ja visu sakārtot ar luksofora signālu izmaiņām.

pirms mēneša, 2019.12.09 12:28

Persika

Ko jūs viņu klausiet. Nekas tāds nenotiks. Varbūt tuvojas kādas vēlēšanas, bet ko Linkaits tur sola variet droši neticēt.

pirms mēneša, 2019.12.10 11:52

Latvijā un pasaulē