Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Svētdien, Starptautiskajā dienā bez auto, aicina pamēģināt sabiedrisko transportu

Šo svētdien, 22. septembrī, atzīmējot Starptautisko dienu bez auto, valsts SIA «Autotransporta direkcija» sadarbībā ar akciju sabiedrību «Pasažieru vilciens» kampaņas «Pamēģini sabiedrisko!» gaitā aicina Latvijas autovadītājus veikt ierasto maršrutu, pārsēžoties sabiedriskajā transportā. Starptautiskās dienas bez auto mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību transportlīdzekļu radītajam gaisa piesārņojumam un pārdomāt alternatīvas ierastajiem pārvietošanās līdzekļiem, informē Zane Plone, VSIA «Autotransporta direkcija» sabiedrisko attiecību vadītāja.

„Brauc un absolūti relaksēti izbaudi Ziedoņa epifānijas, teksto ziņas droši vai vēro zelta rudeni!” aicina kampaņas “Pamēģini sabiedrisko!” rīkotāji. Viena no lielākajām sabiedriskā transporta sniegtajām priekšrocībā ir laiks, kuru var pavadīt nevis satiksmes sastrēgumā, bet veltīt noderīgām un patīkamām nodarbēm. Pētījumu centra SKDS 2018. gadā veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka, braucot vilcienā, 37% pasažieru lieto internetu, 31% aptaujāto klausās mūziku, lasa, skatās pa logu vai vēro cilvēkus, bet 26% izmanto iegūto laiku kādai citai svarīgai nodarbei – gulēšanai.

„Sabiedriskajā transportā var darīt to, kam parasti neatliek laika: noskatīties mīļāko seriālu, izlasīt grāmatu, kura jau pusgadu gaida savu kārtu uz nakts skapīša, vai iegūt vēl papildu stundu miega. Turklāt ne mazāk svarīgs ir drošības aspekts – ja, piemēram, pie stūres lasīt ziņas, pētīt jaunumus vai rakstīt komentārus sociālajos tīklos ir bīstami, tad sabiedriskajā transportā to mierīgi var darīt. Brauciens vilcienā ir draudzīgs apkārtējai videi un arī finansiāli izdevīgs, īpaši, pērkot e-biļeti mūsu mobilajā lietotnē, kur tā ir par 5% lētāka nekā kasē,” uzsver “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Būtiski, ka braukšana sabiedriskajā transportā ir arī saudzīgāka apkārtējai videi. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā vidējais braucēju skaits vienā vieglajā automobilī ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Tas nozīmē, ka katrā automašīnā, kas piedalās satiksmē, atrodas tikai viens vai divi cilvēki. Savukārt viens autobuss ne tikai saīsina sastrēgumu aptuveni 52 vieglo automobiļu garumā, bet arī mazina gaisa piesārņojumu. Turklāt, ja 52 vieglie auto kopā saražo vidēji 10 400 g/km CO2 izmešu, tad viens autobuss rada vien 900 g/km.

Sabiedriskais transports piedāvā arī ērtu, komfortablu pārvietošanos un mūsdienīgas norēķinu iespējas. “Sabiedriskā transporta tīkls Latvijā ir labi attīstīts, tā pilnveidošanas darbi turpināsies, īstenojot Sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju 2021.–2030. gadam. Šī gada pirmajos sešos mēnešos pasažieru vajadzībām esam pielāgojuši maršrutu tīklu, veicot izmaiņas 315 maršrutos un palielinot kustības ātrumu 51 maršrutā. Pašlaik Latvijā regulāri kursē 1175 autobusi, kuru vidējais vecums pēdējo gadu laikā ir samazinājies par apmēram diviem gadiem; trešā daļa autobusu ir jaunāki par pieciem gadiem. Vairāk nekā pusē autobusu ir iespējami bezskaidras naudas norēķini un gandrīz 700 maršrutos var iegādāties abonementa biļetes,” stāsta “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Kampaņas “Pamēģini sabiedrisko!” laikā ikviens Latvijas autovadītājs aicināts kaut vai tikai vienu reizi veikt ierasto maršrutu sabiedriskajā transportā un novērtēt tā sniegtās priekšrocības.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē