Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autopārvadātāji marta beigās varētu izšķirties par protesta akciju rīkošanu

Latvijas autopārvadātāji ir nosūtījuši vēstuli Ministru prezidentam Ivaram Godmanim (LPP/LC) un satiksmes ministram Aināram Šleseram (LPP/LC), kurā tiek paustas bažas par kritisko situāciju, kāda pašlaik izveidojusies autopārvadājumu nozarē, un izteikts lūgums sniegt valsts palīdzību grūtībās nonākušajiem nozares uzņēmumiem. Ja autopārvadātāji nesaņems valsts atbalstu, marta beigās tiks lemts par protesta akciju rīkošanu.Autopārvadātāji savā vēstulē norāda, ka kravu starptautisko autopārvadājumu nozare, kuru pārstāv vairāk nekā 3000 kompāniju ar gandrīz 12 000 lielkravas transporta līdzekļu un 20 000 strādājošo, pārdzīvo grūtus laikus, jo krīze ir skārusi arī ārvalstu noieta tirgus, samazinās pieprasījums un cenas, pasūtītāji kavējas norēķinos, katastrofāli trūkst apgrozāmo līdzekļu. Autopārvadātāji nespēj laicīgi nokārtot savas saistības ar bankām, līzinga kompānijām, degvielas piegādātājiem un servisiem, daudzi jau ir uz bankrota robežas. Pēc autopārvadātāju datiem, janvārī pārvadājumu apjomi ir sarukuši vismaz par 50%, līdzīga situācija ir arī februārī. Autopārvadātāji ir spiesti sašaurināt savu darbību, apstādināt autoparku, samazināt vai nosūtīt bezalgas atvaļinājumā uz nenoteiktu laiku autovadītājus. Īpaši smaga situācija ir izveidojusies Latgales reģionā, kur kravas pārvadājumi un ar tiem saistītie pakalpojumi faktiski esot vienīgais iztikas līdzekļu avots daudziem cilvēkiem un ģimenēm, tāpēc krīzes situācija rada lielu sociālu spriedzi sabiedrībā, teikts autopārvadātāju vēstulē. Pēc Autotransporta direkcijas datiem, no starptautisko autopārvadātāju rīcībā esošiem gandrīz 12 000 lielkravas automobiļu puse jeb 6000 ir iegādāti uz kredīta vai līzinga nosacījumiem. Komerctransporta līzinga portfelis starptautiskajos autopārvadājumos šobrīd sasniedz apmēram 240 miljonus latu, no kuriem 86 miljoni ir aizkavētie maksājumi vai kuriem ir piešķirtas kredītu brīvdienas, liecina Latvijas Līzinga devēju asociācijas dati. Kopējais komerctransporta līzinga portfelis ir sasniedzis 354 miljonus latus. Autopārvadātāji vēlas saņemt valsts atbalstu bankas kredītu un līzinga maksājumu restrukturizācijā uz laiku līdz gadam, kas ļautu autopārvadātājiem saņemt kredīta brīvdienas, atliekot pamatsummas nomaksu un līzinga termiņa pagarināšanu, nemainot līguma nosacījumus. Nozares pārstāvji arī lūdz pārskatīt apdrošinātāju lietotās "bonus malus" sistēmas piemērošanas noteikumus, "izvērtējot tās atbilstību apdrošināšanas gadījumam un konkrētam autovadītājam, nepieļaut karteļa vienošanos starp apdrošinātājiem, nodrošināt OCTA un Zaļās kartes apdrošināšanu ar sabiedrības kontroli". Autopārvadātāji aicina noteikt moratoriju uz diviem līdz trim gadiem jebkādiem jauniem nodokļiem vai nodevām, atlikt ceļu lietošanas nodokļa jeb eirovinjetes ieviešanu līdz autopārvadājumu tirgus stabilizēšanai, lai radītu vienotus nosacījumus visiem transporta veidiem. Tāpat nepieciešams atbrīvot komerctransportu vai ieviest vienotu profesionālo degvielas akcīzes nodokli, kas būtu ievērojami zemāks par esošo minimālo nodokli un kurš būtu piemērojams visiem profesionālajiem kravu un pasažieru pārvadājumu veidiem, proti, auto, gaisa, dzelzceļa un jūras transportam. Latvijas Auto padome vairāk nekā 600 starptautisko autopārvadātāju vārdā aicina ieviest šos pasākumus nekavējoties, pretējā gadījumā tiks lemts par akciju rīkošanu marta beigās.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē