Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Noskaidroti visstraujāk augoši uzņēmumi

Astoto gadu pēc kārtas laikraksts «Dienas Bizness» sadarbībā ar SIA «Lursoft» veido «Gazeļu» jeb Latvijas visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstu. Mūsu rajona uzņēmumi nebija uzvarētāju vidū, taču Iecavas novada firma SIA «Pamats Pluss» saņēma atzinības rakstu. Galveno balvu «Latvijas Gazele 2008» saņēma Baltkrievijas uzņēmumiem piederošais degvielas un naftas produktu vairumtirdzniecības uzņēmums «Oil Logistic». Titulu «Zemgales Gazele 2008» ieguva celtniecības uzņēmums SIA «Karuss» no Jelgavas.

Informē laikraksta «Dienas Bizness» projektu vadītāja Ilze Černova: «Laikraksta «Dienas Bizness» atzinības rakstu saņēma arī Iecavas novada celtniecības un remontdarbu firma SIA «Pamats Pluss», kas šim titulam izvirzīta otro gadu pēc kārtas. Bez šī uzņēmuma no mūsu rajona uz Bauskas rajona visstraujāk augošo uzņēmumu titulu pretendēja SIA «813», «IR auto», «Sorelex», «Florentina» un «Proff STP».

«Gazeļu» projekta mērķis - apzināt Latvijas mazos un vidējos uzņēmumus, kas sevi spēcīgi pieteikuši Latvijas biznesa «džungļos» un ir ļoti nozīmīgi valsts ekonomikai, īpaši reģionos.»

SIA «IR auto» nodarbojas ar ceļu būvei nepieciešamo kravu pārvadāšanu Latvijas un Lietuvas teritorijā. Stāsta valdes loceklis Ingus Budrevičus: «2008. gadā nodarbinājām 15 šoferu, meklējām arī apakšuzņēmējus, jo bija ļoti daudz darba. Dažbrīd sadarbojāmies ar sešām firmām. Pasūtījumi ļāva ievērojami palielināt apgrozījumu. Tiesa, liela peļņas pieauguma nebija.»

Uzņēmuma darbinieki kravu pārvadājumus veic kopš 2000. gada, sākumā sadarbojoties ar lielāku firmu, vēlāk strādājot kā atsevišķs uzņēmums. Darbinieku skaits svārstās ap piecpadsmit, tas atkarīgs no darbu apjoma.

Itālija, Francija un Spānija - šīs valsts ir SIA «813» darbalauks. Uzņēmuma saistība ar Latviju galvenokārt ir reģistrācijas adrese un darbinieki.

Stāsta SIA «813» valdes priekšsēdētājs Vilnis Lagzda: «Sākām ar lietotu auto tirdzniecību. Ar laiku šajā biznesa nozarē darboties kļuva neizdevīgi, pārgājām uz kravu pārvadājumiem. Mēs bijām mazs uzņēmums, mums bija četras smagās kravas automašīnas, bet konkurence Latvijas tirgū bija ļoti liela. Tāpēc 2005. gadā sākām izmēģinājuma braucienus pa jau pieminētajām Eiropas Savienības valstīm. Eiropā resursu izmaksas ir lielākas, bet ir labāki ceļi, tāpēc automobiļi mazāk jāremontē. Pagājušā gada pavasarī atjaunojām un palielinājām savu autoparku līdz astoņām kravas mašīnām. Remontu izmaksas Eiropā ir ļoti lielas, tāpēc ekonomiski izdevīgāk bija nopirkt jaunus auto, nevis nepārtraukti remontēt.»

Šajā nozarē svarīga ir darbinieku izvēle. Informē uzņēmuma menedžere Inese Lagzda: «Mūsu šoferi ir no Latvijas. Kolektīvs tikpat kā nemainās. Varam droši teikt, ka visi ir augstas klases profesionāļi. Uzņēmuma vadība vada un organizē darbu, izmantojot arī globālās pozicionēšanas sistēmas, kas iebūvētas katrā mašīnā, priekšrocības. Tas uzņēmuma vadībai ļauj iegūt datus par nobraukto attālumu, maršrutu, patērēto degvielu un vadītāju darba laiku.»Vērtējot 2009. gada prognozes, rodas aizdomas, ka nākamgad Bauskas rajonā «Gazeli» var arī neatrast. Uzņēmēju viedoklis par ekonomikas attīstību ir pesimistisks. Stāsta Ingus Budrevičus: «Jau 2008. gada otrajā pusē varēja just krīzes pazīmes, jo vairāki uzņēmumi kavējās ar darba samaksu, daži jau no augusta. Katra kravas mašīna ir jāapdrošina, jāveic tehniskā apskate, tas katram automobilim izmaksā 1200 latu. Ja neatgūsim parādus, būs ļoti grūti.»

Vilnis Lagzda stāsta, ka krīzi jūt arī Eiropā: «Jūlijā vēl nekas neliecināja par krīzi, bet tagad jūtams, ka grūtāk iet arī partneriem. Eiropā ekonomikas lejupslīdes izpausmes ir mazāk smagas. Lielā mērā to nosaka savējo atbalsts. Polijā autopārvadātājiem atmaksā akcīzes nodokli, viņi vieglāk konkurē ES tirgū.» Pozitīvā ziņa esot mazākas degvielas izmaksas - cena kritusies aptuveni no pusotra uz vienu eiro par litru degvielas.

Kravu pārvadātāju vērtējumā, šogad ikvienam uzņēmumam vajadzēs saņemties, lai noturētos tirgū. Veiksmīgākie būs tie, kuriem izdosies parūpēties par nākotni.

UZZIŅAILai iekļūtu strauji augošu uzņēmumu «Gazeļu» sarakstā, uzņēmumam jāatbilst šādiem kritērijiem: pēdējos trijos gados (2005. - 2007. g.) jābūt nepārtrauktam apgrozījuma pieaugumam; 2005. gadā apgrozījumam jābūt lielākam par 100 tūkstošiem latu; uzņēmuma kapitālam jābūt pozitīvam; 2007. gadā uzņēmumam jāstrādā ar peļņu; svarīgi, lai uzņēmumam nav kriminālas vai negatīvas vēstures.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē