Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pēriens ir sods 31

Esmu pirms pāris gadiem skolu beigusi jauniete. Nolēmu iesaistīties «Bauskas Dzīvē» uzsāktajā diskusijā par bērnu audzināšanu. Labi, ka par to rakstāt. Gribas, lai vairāk būtu arī lasītāju viedokļu. Uzskatu, ka dažādi bērnu tiesību aizstāvji cīnās pret vecāku pienākumu izaudzināt kārtīgu cilvēku, kam ir izpratne ne tikai par tiesībām, bet arī par pienākumiem un atbildību. Nepiekrītu, ka pēršana un sišana vienmēr ir uzskatāma par vardarbību. Pēriens ir sods, kas bērnu audzināšanā ir piemērots gadsimtiem ilgi. Nav pārliecinošu pierādījumu, ka tāpēc paaudžu paaudzes būtu izaugušas garīgi un fiziski izkropļotas. Tieši moderni, visatļautībā audzinātajiem dzīvē ir lielākas problēmas. No saviem skolas gadiem atceros, ka tieši stingri audzinātie bija labākie visās jomās. Mani vecāki audzināja ar mīlestību, tomēr prata būt stingri. Pārkāpums skolā vai neklausīšana mājās beidzās ar pērienu pa atkailinātu dibenu. Taču nejutos kā beztiesīgs, iebiedēts bērns. Gāju uz pulciņiem skolā, kopā ar vecākiem strādāju saimniecībā atbilstīgi savām spējām un spēkiem. Psiholoģe Inga Grīnberga 13. februāra laikrakstā pieminējusi, ka pēršanas dēļ bērni iegūst psiholoģiskas traumas. Neko tādu neatceros un neizjūtu. Ar vecākiem attiecības ir labas. Aicinu sabiedrību nepakļauties tiem, kuri aicina uz visatļautību bērnu audzināšanā, tā ir tukšu salmu kulšana. Vecāki, esiet mīļi pret saviem bērniem, bet spējiet būt arī stingri.

Pievieno komentāru

Komentāri 31

rozite89

Manai masai ir viana 7 gadiga meita un otra 21 gadiga kura macas vakarskola 11 klase, kad vina kadreiz sanem kadu divnieku vai nobasto kadu stundu vai ari dazreiz kadu dienu neaiziet uz skolu tad vinai uzliek majas arestu un kartigi noper ta ka dupsis stripains un nedelu atceras ka noperta jo sap dupsis un pat apsesties nevelas, vai tas ir normali?

pirms 7 gadiem, 2010.07.21 15:29

Manai masai ir viana 7 gadiga meita un otra 21 gadiga kura macas vakarskola 11 klase, kad vina kadreiz sanem kadu divnieku vai nobasto kadu stundu vai ari dazreiz kadu dienu neaiziet uz skolu tad vinai uzliek majas arestu un kartigi noper ta ka dupsis stripains un nedelu atceras ka noperta jo sap dupsis un pat apsesties nevelas, vai tas ir normali?

pirms 7 gadiem, 2010.07.21 15:29

signe

Amerika periens ir pilnigi likumigs gan majas gan skola

pirms 8 gadiem, 2010.04.30 01:34

signe

Amerika periens ir pilnigi likumigs ne tik vien majas bet daudzos statos ari skolas

pirms 8 gadiem, 2010.04.30 01:32

peramais

manuprāt pēriens ir ļoti labs audzināšanas veids. vecāki mani bērnībā pēra bieži. noģērba pa pliko un ar žagaru pa pēcpusi. reiz pat publiskā vietā! nu,manu pašapziņu tas necēla.

pirms 8 gadiem, 2010.02.19 17:17

Astra

erotikā pēršana, fetišs, sado mazo

http://www.bdsmpasaule.lv/

pirms 8 gadiem, 2009.12.04 20:00

erotikā pēršana, fetišs, sado mazo

http://www.bdsmpasaule.lv/

pirms 8 gadiem, 2009.12.04 20:00

dzīvoju LV

Piekrītu ''nunu'' - ''Un ne jau nu Amerika bērnu audzināšanā ir tas paraugs.''Pie mums te, gandrīz katru nedēļi,pa TV nerāda,ka kārtējo reizi kāds pusaudzis ienākot skolā sašauj vairākus bērnu,brr....Šiem mazajiem kretīniem tieši siksna ar bij vajadzīga....a to redz pieraduši,ka viņiem viss atļauts un ka viņiem ir savas tiesības....tik ka pienākumi ar ir-to gan ir piemirsuši!Tākā cien.Dace,es Jūsu vietā ar to dzīvojiet sūdu ASV-nelepotos!!!

pirms 9 gadiem, 2009.03.13 17:26

nunu

Dace! Ne jau bērns dabūn ar žagariņu par to, ka viņš, ko sliktu vai nepareizi ir izdarījis, bet gan par to, ka viņš to ir darījis apzināti, spītējot vai kā citādi. Tur jau ir tā atšķirība.Un par to Ameriku runājot, var jau redzēt pēc filmām; visu laiku tiek skandēts: es tevi mīlu, es tevi mīlu...... Bet tā vien gribās aiziet pie cita vai citas pamīlēties... Un ne jau nu Amerika bērnu audzināšanā ir tas paraugs.

pirms 9 gadiem, 2009.03.10 13:50

Dace

Dzeks!!!Es tev pilniigi piekriitu.Mani arii audzinaaja ar siksnu un patiikani nebija.Ja nogreekojaas viens,tad visus peera,jo siikie viens uz otru likaam vainu.Un taa kaa bijaa 4 beerni gimenee,tad no 4 reizeem 3 saneemu peerienu netaisniigi.Vispaar kops paarceelos te uz ASV, sapratu un redzeeju,ka visu var nokaartot arii bez peersanas.

pirms 9 gadiem, 2009.03.06 07:44

džeks

Nu iesākumā Jolanta -būs savi bērni,tad arī pērsi:) Es arī bērnībā atrāvos ar žagariem un siksnu-bija reizes,kad pelnīti,bet lai es būtu stāvā sajūsmā un laimīgs par tādu audzināšanas metodi-neteiktu viss!Pašam ir divi bērni un līdz šim sekmīgi esmu ticis galā bez žagariem.Redz sīko jau var iezvetēt,jo tas nesit pretī-paaugsies un viens otrs atdarīs nu jau padzīvojušajiem vecākiem ar to pašu..par to vēsta kriminālziņas,kad sāk noskaidrot iemeslus...

pirms 9 gadiem, 2009.03.05 00:50

Anija

Es arī piekrītu Jolantai par visiem 100%.
Stingra un pareiza audzināšana arī cilvēku pašu dara stiprāku, uzmanīgāku, lai nākamreiz sodu vai nosodījumu nebūtu jāsaņem. Un nav slikti cilvēki izauguši no bijušā PSRS režīma. Ko nevarētu teikt par amerikāņiem. Mēs esam ar savu rūdījumu un pie pirmajām grūtībām nesabrūkam bet cīnamies. Bet ko dara amerikāņi? Raud, plēš sev matus, krīt depresījās pakaras un nošaujas. Sliktākajā gadījumā ieiet vēl kādā lielākā iestādē un apšauj tur pusi cilvēku, jo redziet viņam depresija, viņu skārusi krīze.
Mēs izeju meklēsim jebkurā situācijā un nepazudīsim. Bet vai tādi būs arī mūsu jaunie ši, jeb bērni, kas pašlaik tiek audzināti savā vaļā, kā vien tiem iegribās. Darīt var jebko. Skolā stundās var lakot meitenes nagus, pūst matulakas, ēst, runāt par telefonu. Bet skolotājam nabagam vēl jāpaspēj šajā gudrajā, bet izlaistajā galvā kaut kādas zināšanas ielikt. Un tad varbūt jāpajautā vispirms, vai šis jaunietis tajā brīdī ir gatavs skolotāju uzklausīt, vai varbūt skolotājas, lai pienāk vēlāk!! :) Apsurdi un smieklīgi kādu mēs audzinam sev nākotni.

pirms 9 gadiem, 2009.03.04 22:13

jautājuns

Kāda ir atšķirība:pērt ar žagaru un sist ar žagaru? Pērt ir maigāk kā sist? Pērt ir audzināt,likt cienīt sevi un apkārtējos? Es domāju kad ir citi veidi kā savam bērnam likt cienīt sevi un apkārtējos!

pirms 9 gadiem, 2009.03.02 22:08

Dace

Redzu cik cilveeki tomeer ir aprobezoti,neizgliitoti........kaut vienu psihologijas graamatu buutu izlasiijusi par beernu emocionaalo audzinaasanu,par discipliinu,par gimeni kaa miilestiibas paraugmodeli....
Man rodaas jautaajums...vai tad juus savus viirus un sievas arii perat,ja ko sastraadaajis??Pieaugusais driikst kluudiities,bet beerns nee....pieaugusais nesanem sodu,fizisku paaridariijumu no sava miiljotaa cilveeka,bet beerns sanem.Un kaadas vairs tur emocionaali tuvas attieciibas....Beerns vienkaarsi nesaprot,vinjam tiem ar vardarbiibu piespiests saprast,ka vinja vismiiljaakais cilveeks vinju var paklaut fiziskaam saapeem un tas ir normaali....Un taadeel te mees varam runaat par vardarbiibu gimenees,kur taa tiek pienemta kaa norma iipasi Krievijaa--Ja viirs nesit sievu,tad nemiil.
Un tie gudrinieki,kas runaa,ka savus vecaakus ciena,tas ir viens,to vecaaki jums iedzinusi praatos un veseliigas sabiedriibas norma to pieprasa,ka tam taa jaabuut.Bet dabiska miilestiiba,apgarotiiba,kas ir gimenee nesamaakslota,cik Latvijas gimenees taada ir??????Ir jau,bet nedomaaju,ka kaadaa no siim,kuras disciplinee beernus ar peerienu.
Un tas kaa beerni skolaas izturaas pret skolotaajiem,taaa jau ir cita probleema-taa ir vienkaarsi izgliitiibas sisteemas nesakaartotiiba.Te ASV par mutes palaisanu tevi momentaa no skolas izsleegs un tad pienem tikai speciaalaas korekcijas skolaas.....un kur vecaaks grib,lai beerni tu nonaak,beerniem tiek stingri noteikts kas ir atlauts un kas nee.Nezinu vai vispaar te kaadi kriizes taalrunji tiek popularizeeti kaa Latvijaa,jo te sajaa jautaajumaa ir lielaaka sakaartotiiba gan gimenees,gan valsts liimenii.Katram ir savi pienaakumi un tiesiibas........

pirms 9 gadiem, 2009.02.28 07:29

viens

ZINĀŠANAI VISIEM TIEM, KAS IR SAŠUTUŠI PAR PĒRIENU AUDZINOŠO NOZĪMI: Tas mazais draņķis un rupeklis, kuru tēvs Īslīcē nopēra, un pēc tam par to tika sodīts no policijas, tagad jūtās kā uzvarētājs - sak, re, es varu darīt visu ko (un dara arī skolā, klasē un ārpus skolas), bet man neviens neko nevar padarīt un pamēģiniet tik man pieskarties!!! Lūk, cik tālu ir noiets ar šitajām "bērnu un mazgadīgo pārprastajām tiesībām" un visatļautību.

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 12:53

jauna omīte

Esmu jau vecmāmiņa. Pati esmu izaudzinājusi tais "sliktajos" padomuju laikos 3 normālus bērnus. Nekad neesmu bērnus tā īsti situsi, bet ar dakteri bērziņu gan pabaidījām.Ar šausmām skatos un klausos, kas tagad notiek ar Bērnu"tiesībām".100% piekrītu raksta autorei Jolantai un normāli domājošiem komentētājiem. Lai Jums Jolanta izaug tādi bērni, par kuriem nav jākaunās.

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 11:18

Saba

Es neesmu tik sena, taču bērnībā dzirdēto vecāsmātes parunu vēl joprojām atceros - " ne tie žagari sāp, ko tēvs un māte bērnam griež, bet tie-, ko bērns vecākiem". Uzskatu, ka žagari nu nav gan vardarbība, protams, nepārspīlējot. Nevajag pie katras bērna nerātnības ķerties pie žagariem.Tas, kas mums pieaugušajiem šķiet palaidnība, bērnam nereti ir pasaules izzināšana, taču, esmu pieredzējusi, ka šie nevainīgie un nevarīgie bērneļi ir uztaustījuši vecāku vājās vietas un ļoti labi to izmanto . Un, gadās, ka šī bērna visatļautība aizgājusi tik tālu ( runā,- mana d.... klausās) , ka jālūdz talkā tikai un vienīgi dakteris bērziņš.

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 11:09

Dacei

Pāpēc tai Amerika arī var mierīgi kādu nošaut jo tas bērns zin ka nekas viņam nebūs uz viņu taču nevar aurot un pērt arī nedrīkst un kad apcietina tad viņam tas ir liels pārsteigums. Pie mums arī tādi tagad rodās kuri vari mierīgi piekaut tikai par to ka viņš viņam nepatīk, nepareizs acu skatiens va.kaut kas tās notiks.Viņš taču zin PAR TO NEKAS NEBUS sodīt viņu nevar jo viņš ir mazgadīgs vecāki arī tikai "drīkst' tikai runāt un aizvest pie psihologa kurš arī tikai kauto teiks.

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 09:05

vecāmāte

Paliek slikti, klausoties un lasot jaunos teorētisku zināšanu pārbagātos "audzinātājus".Paldies Dievam,ka nepiedzīvošu tos laikus,kad pašreizējie pusaudži būs manā vecumā, jo tad (un jau tagad ) nebūs ne mazākās cieņas pret otru cilvēku, būs rupjības u.t.t.Es arī esmu dabūjusi pērienu un saviem bērniem,kad vajag ar žagaru esmu uzlaidusi.Mēs visi cienam viens otru u.c. cilvēkus , ir izglītības un strādājam, nejūtas nevioens pazemots u.tml. pēc Jūsu teorijas. Ar Jūsu audzināšanu tagad skolā skolotājas sauc par kucēm , papīrus nomet priekšā un saka,ka viņiem nav jāceļ ,lai to dara skolotājs,u.t.t.Manos gados cieņa vēl tagad ir pret arī gados daudz jaunākiem skolotājiem, bet tagadējiem bērniem jau nav tagad, jo viņiem tašu ir t i e s ī b a s. Padomju laikos visiem iemāčija strādāt, mācīties un cienīt, ko nevar teikt šodien. Tās runātājas izaudziniet vispirms bērnu līdz 30 gadiem un tad runājiet.

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 08:45

Dacei

Dace,tu labāk palūkojies sev apkārt,cik debīlī pašapmierināta un tukša tauta tev tur dzīvo apkārt!

pirms 9 gadiem, 2009.02.26 08:19

Lietotāju raksti