Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Četri padomi autobraucējiem, lai nepaliktu ceļa malā

Katrs autovadītājs vismaz vienu reizi savas dzīves laikā ir saskāries ar situāciju, kad tehniskas ķibeles rezultātā nākas palikt ceļa malā. Bieži vien tas notiek, jo netiek veikta savlaicīga un pienācīga spēkrata aprūpe, bet dažkārt šāda situācija gadās arī pavisam jauniem automobiļiem. Jo īpaši bīstama šāda ārkārtas situācija ir ziemas laikā, kad var tikt apdraudēta pat vadītāja veselība. Lasi rakstu, lai uzzinātu, ko darīt auto apstāšanās gadījumā un kā sevi pasargāt no šādām situācijām.

Automobiļa tehniskā apskate
Lai laicīgi nodrošinātos pret automobiļa bojājumiem, ir svarīgi regulāri veikt tā tehnisko apskati. Nepieciešams pārbaudīt ne tikai ritošo daļu (tajā skaitā riepas), bet arī pārliecināties par motora, bremžu un transmisijas tehnisko stāvokli. Ne mazāk svarīgi ir pārbaudīt eļļas un dzesēšanas šķīduma līmeni, lai nodrošinātos pret auto pārkaršanu. Lai arī tas liekas smieklīgi – vēlams pārbaudīt degvielas līmeni automobilī un pārliecināties, ka esat ielējuši pareizo degvielu, jo bieži vien ceļa malā nākas palikt tieši neuzmanības dēļ.

Pats sev palīgs
Lai nebūtu jāizsauc autoevakuators vai jālūdz palīdzīga roka citiem autobraucējiem, ir svarīgi būt gatavam galvenās ķibeles novērst pašam. Tādēļ automobiļa bagāžniekā ir ieteicams turēt gan dzesēšanas šķidruma, gan motoreļļas pudeli, gan visu, kas nepieciešams riepas nomaiņai – rezerves riepu, domkratu, krusta vai uzgriežņu atslēgu. Lai viss noritētu droši, svarīgi parūpēties, lai bagāžniekā atrodas arī avārijas zīme jeb tautā sauktais trijstūris, aptieciņa un ugunsdzēšamais aparāts.

Aicini palīgā
Ja pašrocīgi ar problēmu tikt galā nav iespējams, nepieciešams lūgt palīdzību no malas. Bieži vien auto izplatītājiem jeb dīleriem ir piesaistīts autoserviss, kas saviem klientiem pakalpojumus piedāvā 24 stundas diennaktī. Tādēļ, ja auto iegādāts šādā veidā un uz ceļa gadījusies ķibele, noteikti jāzvana sava automobiļa izplatītājam, kas uz notikuma vietu norīkos servisa darbinieku.
Ja auto nav iegādāts pie dīlera, palīdzību iespējams meklēt kādā no tuvumā esošajiem autoservisiem. Tomēr lielākoties šādos gadījumos autovadītājiem iesaka izsaukt autoevakuatoru un pēcāk doties pie sev zināmā meistara vai pie kāda, kas specializējas tieši jūsu automobiļa modeļa remontā.

Apdrošinies pret negadījumu
Autoevakuatora pakalpojumi bieži vien nav lēti un var iegriezt pamatīgu robu cilvēka maciņā. Tāpat arī var gadīties, ka remonta gaitā rodas kļūme, kas rada papildu bojājumu rašanos. Lai sevi pasargātu no šādām negaidītām izmaksām, iespējams iegādāties apdrošināšanas polisi.

Obligātā OCTA polise šīs izmaksas nesedz, toties, nokārtojot KASKO apdrošināšanas polisi, ir iespējams iekļaut dažādu risku segumus, piemēram, diennakts bezmaksas palīdzību uz ceļa, auto transportēšanu pēc negadījuma uz servisu un daudz ko citu.

Tā kā automobiļa bojājumi, kas liek apstāties ceļa malā, mēdz būt saistīti ar ceļu kvalitāti, daži apdrošināšanas uzņēmumi KASKO ietvaros piedāvā iegādāties arī tā saucamo “bedres polisi”. Lai arī ierastā KASKO polise iekļauj aizsardzību pret bedrēm, tai ir pašrisks, kas nozīmē, ka sīkie bojājumi, kas radušies no nekvalitatīva ceļa seguma, bieži jāsedz pašam auto īpašniekam no savas kabatas. Savukārt “bedres polise” ir bez pašriska, un atlīdzība vienmēr tiek saņemta no apdrošinātāja.

Lai arī kāda situācija gadītos uz ceļa, jāatceras, ka galvenais ir saglabāt mieru, nepieciešamības gadījumā lūgt citu palīdzību un izmantot īpaši izveidotā tehniskā atbalsta dienesta pakalpojumus. 

Pievieno komentāru

Reklāmraksti