Droši gan šoferim, gan auto

Iekļūt ceļu satiksmes negadījumā nav patīkami nekad! Arī tad, ja auto apdrošināts ar OCTA, KASKO vai jebkādu cita veida drošības sistēmu (gaisa spilveniem, sensoriem un dažādām citām jaunākajām tehnoloģijām), ceļu satiksmes negadījums nekad nav situācija, ko uztveram ar mierīgu prātu un sirdi. Arī tad, ja par dažām sekundēm izdodas izvairīties no nopietna negadījuma, vēl ilgi jūtam, kā sitas sirds un nenostājas vietā vēl ilgu laiku. 

Droši braukt, nenozīmē tikai ievērot visus ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties drošu braukšanas ātrumu, neveikt straujus manevrus un ievērot citus drošas braukšanas principus. Droši braukt nozīmē arī būt pārliecinātam par auto tehnisko stāvokli – lai tas būtu atbilstošs. Arī tad, ja auto braucot atgadās kāda tehniska problēma, tā var izraisīt ceļu satiksmes negadījumu – jo īpaši, intensīvas satiksmes laikā. Tāpat, droša braukšana nozīmē likumu ievērošanu – piemēram, par OCTA polises iegādi savam transportlīdzeklim. Ikvienam autovadītājam ir jābūt gana atbildīgam pret sevi un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, lai iegādātos savam transportlīdzeklim OCTA polisi. Ja gadās izraisīt ceļu satiksmes negadījumu, tieši OCTA polise būs tā, kas segs zaudējumus cietušajai pusei ( un tas nebūs jādara no savas kabatas, ko ne vienmēr šoferis var arī atļauties). No otras puses – ja esam cietušais ceļu satiksmes negadījumā – paļaujamies uz to, ka CSN izraisījušais šoferis ir iegādājies OCTA savam auto – lai arī mūsu zaudējumi tiktu segti.

Vadot transportlīdzekli bez OCTA polises, riskējam gan ar naudas sodu 85 līdz 114 Eiro apmērā, kā arī piešķirtiem 2 soda punktiem, gan uzņemamies paši visu atbildību par iespējamajiem kaitējumiem, kas nodarīti trešajai personai vai to mantai – finansiāli. OCTA ir Obligātā Civiltiesiskā Transportlīdzekļu Apdrošināšana, kas sedz riskus par iespējamiem zaudējumiem, ko autovadītājs var radīt trešajām personām vai to mantai vadot apdrošināto transportlīdzekli. OCTA ir obligātā apdrošināšana, kas nepieciešama visiem transportlīdzekļiem, kas piedalās ceļu satiksmē, tas nozīmē, ka, vadot transportlīdzekli bez šādas apdrošināšanas, Jūs pārkāpjat likumu. Tomēr galvenokārt – radāt risku kā pats sev, tā citiem satiksmes dalībniekiem. Risks nav tikai pārgalvīga un pārdroša braukšana, izraisot dažādas avārijas situācijas un neievērojot CSN, risks ir arī braukt bez OCTA apdrošināšanas polises!

Būtu jāņem vērā, ka arī fotoradari mūsdienās var fiksēt transportlīdzekļus, kas pārvietojas bez OCTA apdrošināšanas. Tādējādi pastāv iespēja maksāt sodu par braukšanu bez OCTA apdrošināšanas pat vairākas reizes. OCTA ir nepieciesāma, jo šobrīd tā vērsta, galvenokārt, uz mantiskās vērtības zaudējumu kompensāciju un minimāli aizsargā cilvēku veselību un dzīvību. Tiesības saņemt atlīdzību ir ceļu satiksmes negadījumā cietušajam, pie nosacījuma,  ka tas  nav atzīts par vainīgu negadījuma izraisīšanā. Kompensāciju var saņemt transportlīdzekļa īpašnieks, vadītājs, pasažieris, gājējs.

Tie autovadītāji, kas pa ceļiem pārvietojas bez OCTA apdrošināšanas, reizēm arī bez tehniskās apskates, tādējādi krietni vien riskē ne tikai ar savu, bet arī citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību. Sods par braukšanu bez OCTA šobrīd ir samērā augsts un to var nākties maksāt gan ļaunprātīgiem nemaksātājiem, gan vienkārši aizmāršīgiem auto īpašniekiem.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti