Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kas ir 30 dienu likums, un kā tas var palīdzēt izvairīties no spontānās iepirkšanās?

Ikdienā varbūt nemaz nemani, bet veic virkni pirkumu, kurus, pirms ieiešanas veikalā, nemaz nebiji plānojis veikt. Par to parūpējušās rūpīgi pārdomātās reklāmas kampaņas un vilinošās izpārdošanas, kurām pretoties spēj vien retais. Katrs pirkums, kas nav ticis plānots un kuru veic, ļaujoties mirkļa iegribai, ir tā dēvētais spontānais jeb impulsīvais pirkums.

 Tu taču noteikti esi pamanījis, ka, iznākot no lielveikala, preču maisiņā bieži vien atrodas vēl dažas preces, kuras iepirkumu sarakstā netiki iekļāvis? Protams, šobrīd tām bija sevišķi izdevīga cena, bet vai pirkums Tev bija patiesi nepieciešams? Visbiežāk – ne! Turklāt, ja savirknē šādus spontānus iepirkumus tabulā un sarēķina, cik tie izmaksājuši mēnesī, kopsumma var pārsteigt! 30 dienu likums ir viens no paņēmieniem, kā izvērtēt un vēlāk – arī izvairīties no impulsīva pirkuma veikšanas. Tomēr tas nebūt nav vienīgais veids, kā samazināt spontāno pirkumu apjomu līdz minimumam. Kā tad darbojas 30 dienu likums, un kādi praktiski paņēmieni Tev palīdzēs turēties pretim vilinošiem, bet nevajadzīgiem piedāvājumiem? Par to pastāstīsim raksta turpinājumā!

Pirkumu plānošana
Jebkurš pirkums, liels vai mazs, ir jāplāno. Tieši pirkumu plānošana ļaus daudz produktīvāk līdzsvarot savu budžetu un nenonākt situācijās, kad līdz algas dienai vēl tālu, bet līdzekļu iztikšanai vairs nepietiek. Tāpēc vienmēr, kad dodies uz lielveikalu atjaunot pārtikas krājumus, iepriekš rūpīgi sastādi iepirkumu sarakstu, sākot ar prioritāriem produktiem un noslēdzot ar tiem, kas saimniecībā noderētu, bet ar nosacījumu, ka tie būs par izdevīgu, akcijas cenu.

Iepirkšanās laikā strikti pieturies pie iepirkumu sarakstā minētā un neatkāpies no tā, pievienojot pārtikas groziņam ko lieku. Esi sevišķi uzmanīgs pie veikalu kasēm, jo tieši tur izvietoti dažādi nieki, ātrās uzkodas un dzērieni, kas var likt Tev pēdējā brīdī tomēr ļauties vilinošajam piedāvājumam. Lai būtu viegāk sevi disciplinēt, vari izdomāt īpašu sevis atalgošanas sistēmu, piemēram, par katru reizi, kad esi noturējies pretim vilinošam, bet nenoderīgam pirkumam, drošā vietā atliec konkrētu summu kādam ilgtermiņa mērķim, piemēram, mājokļa remontam vai ceļojumam.
 
Veikalu apmeklēšana un līdzekļu sadale
Nereti pat tikšanās ar draugiem tiek norunātas lielveikalā. Tam, kurš atnācis ātrāk, nekas cits, nākas izmest loku un aplūkot veikalu piedāvājumu. Bieži vien šāda pastaiga beidzas ar vairākiem pirkumiem, par kuru lietderību var pārliecināties tikai vēlāk. Pārsvarā gadījumu tieši šie ir impulsīvie pirkumi, kas, tā arī neizmantoti, stāv plauktos līdz nākamajai ģenerāltīrīšanai. Tādēļ jāatceras, ka, lai izvairītos no spontāniem pirkumiem, veikalus vajadzētu apmeklēt tikai tad, kad kaut kas patiešām ir nepieciešams.

Tāpat, kad veikalu plauktā ieraugi ko sen kārotu, neaizmirsti dot sev laiku pārdomām, piemēram, līdz nākamajai dienai. Vienmēr salīdzini iekārotās preces cenu ar līdzvērtīgu veikalu piedāvājumu Iespējams, to pašu preci vari iegādāties vēl izdevīgāk.

Kad dodies iepirkties, ņem līdzi tieši tik skaidras naudas līdzekļu, cik konkrētajam pirkumam esi paredzējis atvēlēt, šādā veidā būs vieglāk neveikt kādu impulsīvu pirkumu, piemēram, pie veikala kases, kur parasti tiek izvietotas akcijas preces par zemām cenām. Vienmēr apdomā, vai konkrēto preci Tu mēdz iegādāties arī ikdienā, vai šobrīd vienkārši ļaujies akcijas vilinājumam.
 
30 dienu likums
Labs veids, kā sevi disciplinēt, pārdomāt plānoto pirkumu un kā iekrāt naudu, ir ievērot 30 dienu noteikumu. Piemēram, ja plāno iegādāties jaunu veļas mašīnu, tomēr esošā vēl kalpo tīri labi, dod sev mēnesi laika pārdomām un tikai tad veic konkrēto pirkumu. 30 dienas ir pietiekami ilgs laiks, lai kārtīgi apsvērtu visus par un pret. Ja arī pēc 30 dienām vēlme iegādāties veļas mašīnu ir palikusi, tad, protams, pirkums ir jāveic. Tomēr bieži vien 30 dienas ir pietiekoši, lai pārliecinātos, ka šī ideja nemaz nav bijusi tik laba un saimniecībā noderētu cits ilgtermiņa pirkums. Tātad, pateicoties šim 30 dienu noteikumam, nav ticis veikts spontāns pirkums, kas vēlāk būtu jānožēlo.

Tāpat 30 dienu likumu var piemērot konkrētām tēriņu grupām, lai pārliecinātos par to ietekmi uz kopējo mēneša budžetu. Iesākt var ar mazumiņu, piemēram, uzstādot noteikumu, ka 30 dienas neiegādāsies jaunu apģērbu vai nenopirksi nevienu biļeti uz izklaides pasākumu.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti