Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Satikšanās internetā – pieaugoša mūsdienu tendence

Pāri mēdz tikties reālajā dzīvē, bet tagad arvien vairāk cilvēku otru pusīti atrod tiešsaistē. Kaut arī tiešsaistes iepazīšanās kādreiz tika uzskatīta par tabu, internetā satikušos pāru skaits pēdējo desmit gadu laikā ir palielinājies vairāk nekā divas reizes. Mūsdienās jums ir daudz lielāka iespēja satikt savu nākamo partneri tiešsaistē, nevis caur ģimeni vai kolēģiem. Neuztraucieties, arī jūsu draugi joprojām ir labs palīgs otrās pusītes atrašanā.

Tiešsaistes iepazīšanās pieaugums pēdējā desmitgadē iet roku rokā ar iepazīšanās lietotņu pieaugumu. Atšķirībā no tradicionālajām iepazīšanās vietnēm, kurām bija nepieciešami ilgstoši veidoti profili un sarežģīti citu profilu meklējumi, Tinder pārveidoja tiešsaistes iepazīšanos uz ātru konta iestatīšanu un vienkāršu izvēles veikšanu. Kopš Tinder izveidošanas simtiem iepazīšanās pakalpojumu ir parādījušies lietotņu veikalos visā pasaulē. Investori ņem vērā šo strauji augošo tirgu, savukārt analītiķi lēš, ka globālais tiešsaistes iepazīšanās tirgus nākamgad varētu būt 12 miljardu dolāru vērts.

Runājot par tiešsaistes iepazīšanos, vīrieši, visticamāk, veic pirmo soli un uzrunā sievietes ar augstu pašvērtējuma un pievilcības līmeni. Tas ir saskaņā ar nozīmīgu, jaunu pētījumu no Oksfordas Interneta institūta, kas izsekoja mainīgās preferences un komunikācijas modeļus starp atsevišķiem kandidātiem pēdējo desmit gadu laikā. Pētnieki analizēja 150 000 profilus lielākajā šāda veida iepazīšanās tendenču pētījumā.

Neskatoties uz to, ka tiešsaistes iepazīšanās ainava ir ievērojami mainījusies, un ir vairāk platformu, kas balstītas uz lietotnēm, pētnieki atklāja, ka tradicionālās dzimumu lomas un cerības attiecībā uz otru saglabājas. Vīrieši demonstrē lielāku pārliecību par potenciālā partnera izvēli, nosūtot vairāk ziņojumu sievietēm ar augstu pašnovērtējumu.  Interesanti, ka sevis identificēšana ar vārdu “seksuāls”, ir būtisks potenciālā partnera izslēgšanas iemesls abiem dzimumiem. Vīrieši un sievietes, kas šādi rīkojas, kopumā saņem mazāk ziņu.

Neskatoties uz šīm šķietami noteiktajām dzimumu lomām, ziņojumā, tomēr tika norādīts, ka tiešsaistes izaicinājumi citās jomās kļūst daudz progresīvāki. Abu dzimumu pārstāvji ir mazāk saistīti ar potenciālā partnera ienākumiem vai izglītības līmeni. Cilvēkus arī vairāk polarizē potenciālie partneri, kas smēķē, un abi dzimumi ir mazāk nobažījušies par to, vai potenciālie partneri lieto alkoholu.

Tomēr joprojām saglabājas dažas interesantas dzimumu šķelšanās. Piemēram, sievietes potenciālā partnera ienākumus uzskata par svarīgākiem nekā vīrieši, taču šīs pazīmes nozīme laika gaitā ir samazinājusies, iespējams, saskaņā ar paaugstinātu finansiālo vienlīdzību. Sievietēm sportiskums bija visspēcīgākais vīrieša veiksmes prognozētājs, kā arī tas, ka partneri ir romantiski vai altruistiski.

Atsevišķi apstākļi arī norāda, ka cilvēki ir kļuvuši daudz iecietīgāki. Faktori, ieskaitot ienākumus, kultūru un reliģisko orientāciju, tagad visi ir mazāk nozīmīgi partnera meklējumos. Tomēr šī paaugstinātā atvērtība vēl nav pilnībā nostabilizējusies sabiedrības līmenī, jo joprojām ir vērojama izteikta dzimumu nevienlīdzība, kas vērsta uz fizisko pievilcību un vīriešu vadītu komunikāciju.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti