Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Baušķenieki cienīgi cīnās autokrosā Mūsas trasē

Čempionāts 8. un 9. septembrī Mūsas trasē pulcēja ap 140 autosportistu, ritēja principiāla cīņa par medaļām. Sacīkstes bija īpaši svarīgas Latvijas krosa braucējiem, jo tas reizē bija arī valsts čempionāta šī gada pēdējais posms.Sestdien varēja vērot CK 125 kroskartu un mazo Beta bagiju braucienus, bet svētdien sīvi cīkstējās kuplā folkreisa armāda. Sportistu bija tik daudz, ka kvalifikācijas braucieni notika četrās starta grupās. Sen Bauskā nebija redzētas B6000 mašīnas – lielie bagiji, kas būvēti uz GAZ-53 bāzes. Tiem svētdienas sacīkstes «Mūsā» bija Baltijas kausa posms, Latvijas čempionāta šiem bagijiem šosezon nav.Baušķeniekus varēja vērot 1600 cm3 salonauto klasē, B600 un B6000 bagijos, savukārt folkreisā piedalījās Bauskā dzimušais un augušais Edgars Bulle. Edgars šajā klasē brauc otro sezonu, tēvam Gūrijam tas ne visai patīkot, bet «kas viņam vairs to prasa».Baušķenieks Mareks Tauriņš 1600 cm3 klasē sestdien pirmo kvalifikācijas braucienu neuzsāka: «Pusass nolūza jau uz starta, pat neizkustējos no vietas. Vecums…» Pa nakti to paspējis nomainīt, un svētdien tika līdz A finālam. Mareks pēc otrās kvalifikācijas bažījās par motoru, kurš diez vai izturēšot līdz galam. Neizturēja. Finālā pēc trešā apļa nācās izstāties. Ar to šī sezona, kas līdz šim Marekam ritēja diezgan veiksmīgi, diemžēl beigusies.B600 bagiju klasē cīņā par uzvaru kopvērtējumā devās Jānis Baumanis un baušķenieks Kaspars Bumbiers. Kaspars pašlaik dzīvo un strādā Vācijas pilsētā Ķelnē. Īsi pirms sacīkstēm atbraucis uz Bausku, pirmajā kvalifikācijas braucienā sestdien aizkavējās ar startu, un… tas maksāja zeltu. Jāni apsteigt vairs nevarēja. Taču vieta uz goda pjedestāla otrā pakāpiena viņam ir.Kaspars Bumbiers pēc otrās vietas izcīnīšanas «Bauskas Dzīvei» simtprocentīgi nevarēja apsolīt, ka čempionātā brauks arī nākamajā sezonā. Bagijs, par kura tehnisko kārtību gādā Dainis un Didzis Jovaiši, ir labs. Viss tā kā būtu, tikai neziņa, vai pietiks laika sportam. Vienu gan Kaspars zina droši – ja 2013. gadā piedalīsies čempionātā, tad cīnīsies par zeltu.Smago auto bagiju virziens sākās pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados – uz GAZ automašīnu bāzes izveidotas klases, daloties pēc motoru tilpumiem 6. grupā no GAZ 51/52 un 7. grupā no GAZ 53. Šos sacīkšu auto tautā dēvē par krokodiliem, un braucēji no Bauskas allaž turējuši šo klasi pie dzīvības.Krietni virs desmit Latvijas čempiona tituliem ir baušķeniekam Anatolijam Semešinam, kurš daudzus gadus braucis 7. grupas bagiju cīņās. Tagad Toļa Semešins savu «krokodilu» nodevis īslīcietim Andrim Ramanim un atbalsta jauno sportistu, kuram šī ir pirmā sezona. «Bauskas Dzīvei» meistars apliecināja, ka Andris braucot labi. Ja vēl ieliktu spēcīgāku motoru – seštūkstošnieku kā citiem bagijiem šajā grupā, tad puisis varētu cīnīties par zeltu. Pa ziemu ar motora lietu tikšot galā.Baltijas kausa posmi B6000 notiek Latvijā un Igaunijā, tālākais punkts, uz kuru bijis jābrauc, – 400 kilometru, bet katra sacīkste trasē «apēd» 40 litru degvielas – tādu statistiku min Andris. «Mūsā» A. Ramanis finišēja trešais, diemžēl otro vietu pēdējā brīdī atdodot sportistam no Lietuvas. Baltijas bagiju B6000 klasē pēdējais posms paredzēts Igaunijā oktobrī.Baltijas un Latvijas čempionāta oficiālos rezultātus meklējiet portālos musa.lv; laf.lv.

Pievieno komentāru

Sports