Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Veclaiku un jaunlaiku auto „Mūsā” aicina domāt zaļi

Aukstumā drebinoties, sacīkšu rīkotāji un auto fani 6. maija pusdienlaikā nepacietīgi gaidīja un sagaidīja Mūsas trasē ierodamies starptautiskā retro automobiļu rallija «The Nordconnect Trial 2009» dalībniekus no Nīderlandes.

„Mūsā” ātrumbraucienu iemēģināja 35 automašīnu ekipāžas. Viņu vidū – arī vairāki ar jauniem automobiļiem, kuri izmanto biodegvielas. Retro auto vairums bija pagājušā gadsimta 60-to gadu izlaiduma volvo, jaguāri, mersedesi, BMW. Rallistu plāns – deviņās dienās izbraukt caur Baltijas reģiona zemēm (Vācija, Polija, Lietuva, Latvija, Zviedrija, Dānija).“Nordconnect Trial” mērķis ir veidot un stiprināt biznesa un sadarbības kontaktus starp ziemeļu Nīderlandi un ziemeļaustrumu Eiropas valstīm, protams, arī atpūsties šādi sportojot, kā arī aicināt domāt zaļi, lietojot alternatīvās degvielas. Dalībnieki ir Nīderlandes ziemeļdaļas uzņēmēji.Rallija «The Nordconnect Trial 2009» dalībnieki startē trīs kategorijās: veclaiku auto grupa (mašīnas, kas ražotas līdz 1976. gada 31. decembrim), jaunlaiku auto klase (pēc 1976. gada ražotas mašīnas) un trešā kategorija – automobiļi, kas izmanto alternatīvās degvielas. Šis ir vēsturisks rallijs, jo pirmo reizi pārbraucienā piedalās šī trešā auto grupa – mašīnas, kas brauc ar alternatīvām degvielām. Šīs rallija klases interesantākie eksemplāri ir tādi spēkrati kā „Mega Tjaffer” Biodiesel un «Volvo-244 LPG». Tas aprīkots ar ģeneratoru, kas no ūdens ļauj atdalīt ūdeņradi, kuru piemaisa degmaisījumam, tādējādi par 20% samazinot automašīnas degvielas patēriņu.KIA džipa stūrmanis un pilots Niko un Henri „Bauskas Dzīvei” stāstīja, ka viņu auto brauc ar biodīzeli. Protams, šāda rīcība saudzē dabu, bet Eiropas Savienības regulas Nīderlandei arī prasot aizvien vairāk pielietot alternatīvās degvielas. Biodīzeļa ražošanā izmantojot rapsi, izejvielu nīderlandieši ņemot, piemēram, no Ukrainas. Šī „manta” gan aug arī Bauskas apkaimē...Gerhards Mestemakers un Jans ten Hors, kuri stūrē un pilotē ekskluzīvo Jaguar MK II (1966. g.), bija ļoti apmierināti ar Mūsas trasē veiktā ātrumposma četriem apļiem. Līdz šim rallijos nekad viņiem nav bijis jābrauc šādā grunts seguma slēgtā trasē. Pavisam cita braukšana esot pa smiltīm, putekļiem nekā pa allaž pierasto asfaltu.Uz šo auto parādi «Mūsā» bija ieradušies arī vairāki interesenti, skatītāji no Bauskas un tuvākās apkārtnes, kas izmantoja pusdienlaiku, lai papriecētu acis, piemēram, kādreizējais bagijists Nikolajs Tions, Daina un Jānis Mičuļi. Nikolajs Tions, vērojot automobiļus, sacīja, ka Rumānijā un Horvātijā viņš redzējis vairākus šāda tipa un vecuma auto (1960. – 70. gadi) joprojām braucam ielās un uz ceļiem.Jānis Mičulis, staigājot gar nīderlandiešu rallija mašīnām, kas aplīmētas un aprakstītas ar pārbrauciena emblēmām un sponsoru vārdiem, atcerējās tālajos padomju laikos organizētās auto-moto turiādes. Centrālais auto-moto klubs rīkojis Latvijas ģimeņu pārbraucienus ar mašīnām (toreiz gan žiguļi, volgas un moskviči) uz Baltkrieviju, Karēliju un citur, arī viņu automobiļi bijuši tāpat aplīmēti ar emblēmām. Kādi 100 auto no Latvijas braukuši, pat sava policijas mašīna viņus pavadījusi. Mičuļu ģimene esot četrās turiādēs piedalījusies, no Bauskas puses aktīvi dalībnieki vēl bijuši dakteru Ozolu ģimene, Emeritas Buķeles ģimene. Toreiz bijis sapnis – apbraukt valstis ap Baltijas jūru. „Domājām – būs Latvija brīva, varēsim to izdarīt. Nu brīvi esam, braukt varam, bet neesam to paveikuši. Redz, toties nīderlandieši deviņās dienās būs šīs piejūras zemes izbraukuši,” stāsta Daina un Jānis Mičuļi.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē