Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Apbalvo ceļu būvētājus 5

Starp pērn pārbūvētajiem vai atjaunotajiem ceļu posmiem par labākām atzītas arī divas brauktuves Bauskas un Vecumnieku novadā. SIA «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) organizētajā konkursā būvētāji par paveikto saņēma balvas.

Kategorijā «Autoceļu pārbūve» trešā vieta piešķirta SIA «Igate» par autoceļa no Bārbeles līdz Lietuvas robežai pārbūvi. Savukārt kategorijā «Segumu atjaunošana» otrā vieta piešķirta par paveikto ceļā no Ozolaines līdz Vecsaulei. Arī šeit darbus veica SIA «Igate».
Ozolainiete Lilija Bula regulāri brauc pa šo ceļu. «Bauskas Dzīvei» viņa atzina, jaunais asfalts, protams, ir gludāks, segums ieklāts labi. Vienā vietā tikai mašīnu «sanes», bet tas, iespējams, ir braucējas vaina. Par darbu kopumā viņai iebildumu nav.

Izbrīnīta par augsto novērtējumu ir Vecumnieku novada Skaistkalnes pagasta pārvaldes vadītāja Ineta Skustā: «Ja reiz piešķir apbalvojumu, tad manā izpratnē visam jābūt paveiktam ļoti augstā līmenī. Ja prasītu skaistkalniešiem, iebildumu par padarīto būtu daudz.» Pēc autoceļa pārbūves joprojām nav novērstas problēmas vairākiem Rīgas ielas privāto māju saimniekiem. Dzīves kvalitāte viņiem ir pasliktinājusies, jo bojāta agrāk labi funkcionējusī ūdeņu novadīšanas sistēma. Par to runāts ar LVC, «Latvijas Autoceļu uzturētāja» pārstāvjiem, arī būvniekiem. Objektu apskatījis satiksmes ministrs, taču tālāk par runāšanu nekas nav paveikts.

Otra lieta ir norobežojošās barjeras Skaistkalnes centrā. Divās vietās tās jau bojātas. Vietējie iedzīvotāji konstatējuši, ka to paveikuši kravas automobiļu vadītāji. «Projektā uz papīra viss varbūt izskatās labi un pareizi. Taču reālā dzīve rāda, ka barjeras apgrūtina transporta manevrēšanas iespējas. Nedomāju, ka visa atbildība tagad jāprasa tikai no šoferiem. Vaina varbūt jāmeklē arī projektētājos, pasūtītājos un būvniekos,» spriež I. Skustā.

Vadītāja pauž vēl vienu problēmu, kura pēc ceļa remonta tā arī nav novērsta. Tie ir tranzīta kravas automobiļi, galvenokārt baļķu vedēji no Lietuvas, kuri cauri Skaistkalnei dodas ar ļoti pārkrautu kravu. «Man ir žēl jaunā ceļa. Skaidrs, ka pie tādām pārslodzēm brauktuve kalpos daudz īsāku laiku. Neremontētajā posmā no Bārbeles līdz Vecumniekiem jau ir redzams, kā brauktuve ir sabojāta,» stāsta pārvaldes vadītāja.

Viņa uzskata, ka atbildīgajām institūcijām ir jārīkojas. Varbūt Skaistkalnē uz robežas pastāvīgi jābūt svariem, kas kontrolē kravas. Tagadējā sistēma, ka te šad un tad ierodas policija, nestrādā. Pārvadātāji par visu ir jau informēti. Skaistkalnē ir vajadzīgs arī ātrumu ierobežojošais valnis, jo «fūres», uzbraukušas kalnā, atļauto ātrumu gandrīz divkāršo. «Par savām problēmām esam informējuši ceļu īpašniekus, atbildīgos dienestus Satiksmes ministrijā. Atbildes joprojām ir atrakstīšanās līmenī. Mums tiešām žēl, ka jauno ceļu posta,» tā skaidro I. Skustā.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

meliorators

ja šie ir 3.,tad varu iedomāties kādi ir zem 3.vietas rekonsturētie ceļa posmi!

pirms 4 dienām, 2018.05.17 16:46

haha

Bārbele, kur gājējam pa grāvi jābrien???

pirms 4 dienām, 2018.05.17 16:53

pilsonis

vai rakstiski LVC ir iesniegtas pagasta un novada pretenzijas,vai tikai tada parunasana

pirms 4 dienām, 2018.05.17 19:32

?

kā šadas amatierkompānijas iegūst līgumus? kāpēc netiek prasīta vismaz 15 gadu garantija?

pirms 4 dienām, 2018.05.17 20:20

Vietējās ziņas