Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bauskas autobusu šoferi gatavo streika pieteikumu 21

Bauskas novadā reģistrētā pasažieru pārvadāšanas uzņēmuma SIA "AIPS" šoferi sadarbībā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrību (LAKRS) gatavo streika pieteikumu, informēja bijušais uzņēmuma šoferis Juris Dubinskis.

Pēc aprīļa sākumā notikušā šoferu piketa Dubinskim nācies pamest darbu "AIPS". Pēc autobusu vadītāja teiktā, uzņēmuma vadība norīkojusi cilvēkus, kas sekojusi viņa darbam un fiksējusi pārkāpumus, ko viņš it kā izdarījis. Šoferis klāstījis, ka vairāku gadu garumā viņam esot bijis tikai viens pārkāpums, bet pēc uzņēmuma vēršanās pret viņu fiksēti uzreiz četri.

"Esmu atzinis vienu, un atzīstu, ka savā dzimšanas dienā, braucot pa lauku ceļu, runāju pa telefonu, uzklausot apsveikumu," skaidroja Dubinskis.

Pārējos pārkāpumus viņš neatzīst, tomēr piekritis pamest darbu AIPS, pamatojoties uz abu pušu vienošanos, jo neesot gatavs tiesāties.

Bijušais "AIPS" darbinieks stāstīja, ka šoferi sagatavojuši streika pieteikumu, lai risinātu sasāpējušo atalgojumu un darba laika jautājumu, jo notikušais streiks uzlabojumus neesot nesis. Pieteikumu esot parakstījusi lielākā daļa autobusu vadītāju. Iespējams, parakstu būtu bijis vēl vairāk, bet daļa šoferu ir atvaļinājumā. Streika pieteikšanai nepieciešamie dokumenti un procedūras tiek kārtoti sadarbībā ar LAKRS.

"AIPS" valdes loceklis Jānis Kļaviņš ir informēts, ka notikusi arodbiedrības biedru sapulce, taču viņš uz to neesot aicināts un par tur lemto nezinot. Vienlaikus viņš apgalvoja, ka uzņēmuma nodrošināto algu apmērs ir pirmajā pieciniekā visā Latvijā, taču iepriekš šoferu prasīto apmaksu - septiņus eiro stundā - pārvadātājs nevar nodrošināt. Daļēji arī tāpēc, ka Autotransporta direkcija (ATD) nespēj norēķināties ar pārvadātajiem.

Saistībā ar Dubinska atbrīvošanu no darba "AIPS" priekšnieks bija mazrunīgs, vien skaidroja, ka tā notikusi, abām pusēm vienojoties. Šofera pārkāpumu, izsniedzot nepareizo biļeti, esot fiksējis ATD norīkotā uzņēmuma pārstāvis, savukārt sūdzība par tālruņa lietošanu braukšanas laikā esot saņemta no kāda pasažiera.

Jau vēstīts, ka aprīļa sākumā LAKRS Bauskā rīkoja piketu, lai vērstu sabiedrības uzmanību neapmierinošajai situācijai pasažieru autopārvadājumu sektorā. Sapulce rīkota arī ar mērķi vērst darba devēja un valdības uzmanību nepieciešamībai nodrošināt darbiniekus ar cienīgu darba samaksu, pienācīgu atpūtu un atbilstošiem darba apstākļiem transporta darbiniekiem, it īpaši autobusu vadītājiem.

Kļaviņš aģentūrai LETA skaidroja, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās Vācijas autobusu vadītāju atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj.

Uzņēmumā "AIPS" strādā ap 40 šoferu.

Pievieno komentāru

Komentāri 21

Es

vairāk brīnos, ka TIKAI Bauskas autobusu parka šoferi streikam gatavojas ...
Latvijā taču ir tik DAUDZ autobusu pārvadātāju ...

pirms gada, 2018.05.25 10:09

Staļins

Par biļešu neizsniegšanu - Soferi ir gavno!

pirms gada, 2018.05.21 18:11

koments

Uzņēmumā "AIPS" strādā ap 40 šoferu. un visi 100% biļetes neizsniedz.

pirms gada, 2018.05.21 18:13

regulāri

braucu uz darbu un no darba un nekad nav bijis tā, ka nedod biļeti. Nevajag nolikt šoferus par muļķiem

pirms gada, 2018.05.21 20:13

Pasažiere

Katru dienu braucu uz darbu ar autobusu, bērnu vedu uz bērnudārzu. Biļeti man man iedod gan par mani, gan mazo VIENMĒR.

pirms gada, 2018.05.21 20:41

Pasažieris

Priduraks koments. Man bieži jābrauc ar autobusu,un nekad nav neiedota biļete.

pirms gada, 2018.05.21 18:31

21.maijs

Darba ņēmējs šajā valstī vispār nav aizsargāts. Kad beidzot valdība pieņems to likumu par trauksmes cēlāju aizsardzību.

pirms gada, 2018.05.21 23:48

Necieņa

Runājot par Kļaviņa kungu, viņš par visu un visiem ir ļoti labi informēts, tēlo pareizo un naivo, itkā palīdz un aizstāv darbiniekus, muļķības, tikai tos kas viņam klanās un kuri ir izdevīgi.Labuma meklētājs.Žēl šoferu.

pirms gada, 2018.05.22 08:12

opis

Kam jums biļetes?Ar to pakaļu neaizbāzīsi.Visu cieņu šoferīšiem,novēlu neatlaidību un tik uz priekšu..

pirms gada, 2018.05.22 08:38

Zinība

Nevis ATD kaut ko norīkoja izsekot J.Dubinski, bet Kļaviņš Jānis. tas ir skaidrs pilnīgi visiem, arī tiem, kas turpinās tur darbu. Tātad, varat rēķināties - tiklīdz jūs būsiet nevēlami - atradīs jebkādu iemeslu, lai atbrīvotos. Uzrīkos mākslīgu štatu samazināšanu, lai gan faktiski neko tā arī nesamazinās.

pirms gada, 2018.05.22 12:56

Bebrs

Drīz Kļaviņš varēs pats pie stūres sēdēt,parādīt kā vajag. Sāvādāk ar muti mēs visi...Ja būs streiks,viņu igauņi neturēs,būs zole mugurā!!

pirms gada, 2018.05.22 13:33

Lasis

Ko arī būs godam pelnijis.

pirms gada, 2018.05.22 19:06

baušķeniece

Pēc nostāstiem tiešām izklausās viņu darbs briesmīgs, bet vai tas tā tiešām ir tad jau jācīnās. Tagad vismaz ir ko salīdzināt, kad iepriekšējais bija slikts, bet ne tik slikts.

pirms gada, 2018.05.22 17:07

Pasažiere

Es gan 21.maijam varu pateikt savu uzskatu, ka šajā valstī tieši darba devēji nav aizsargāti, jo 1) valsts ATD izskatā nesamaksā uzņēmējam naudu pienākošos, bet nodokļi jāmaksā nemitīgi un lieli; 2) arodbiedrības nemitīgi traucē strādāt, bez arodbiedrības ziņas uz tualeti nedrīkst aiziet; 3) kuram darba devējam patiks, ja viņu visu laiku sūdzēs arodbiedrībām un "čakarēs". Kā tādā situācijā lai normāli strādā? Nekvalitatīvus darbiniekus atlaist vispār tikpat kā neiespējami. Ja neapmierina šoferus situācija, lai iet strādāt tur, kur viss ir ideāli un maksā vairāk.Valsts radījusi uzņēmējdarbībai neciešamus apstākļus, bet tas darba devējs tiek nomests zem riteņiem... Tik tā valsts pārtiek no uzņēmumu radītajām vērtībām un nodokļu naudiņas. Nu ko šajā situācijā var arodbiedrība un streikojošie šoferi panākt? Radīs vēl zaudējumus uzņēmumam un tam nāksies likvidēties. Kam tas izdevīgi - tiem 40 šoferiem? Bauskas pašvaldībai, kam nodokļu ieņēmumi samazināsies? Neatbalstu streikus, tie tikai rada haosu un zaudējumus, tas nav nekas pozitīvs.

pirms gada, 2018.05.22 22:04

Nu nu

Nevajag jau miglu pūst acīs,redzi nabaga uzņēmējs, cik grūti strādāt redzi.Nodrošini normālu algu,normālus darba apstākļus un neviens nestreikos.Darba devējs domā -kur tu muļķiti iesi,nav jau kur te Bauskā strādāt,darīšu ko gribēšu un tu strādāsi tā pat. Nekas nebija. STREIKS ! ! !

pirms gada, 2018.05.23 09:22

Parastais darbinieks

Par tiem nekvalitatīvajiem darbiniekiem. Ir radīti slikti darba apstākļi, un, kas varēja aizgāja prom. Palika pensionāri un kas vel cer ka viss mainisies uz labo pussi. Vel jo trakak bija jāsauc atpakaļ un japieņem darbā tie šoferi kas agrāk administrācija izšvilpa.

pirms gada, 2018.05.23 10:57

Nu jau pat dzērājus sauc atpakaļ, ko paši atlaida un teica, nekad vairs darbā neņems!
Vajadzētu padomāt, cik ilgi tiem pensionāriem veselība turēs tādu slodzi, kāda tagad uzlikta. Diez vai uzņēmums viņiem segs ārstēšanās izmaksas.

pirms gada, 2018.05.23 13:15

Pasažiere

Es gan 21.maijam varu pateikt savu uzskatu, ka šajā valstī tieši darba devēji nav aizsargāti, jo 1) valsts ATD izskatā nesamaksā uzņēmējam naudu pienākošos, bet nodokļi jāmaksā nemitīgi un lieli; 2) arodbiedrības nemitīgi traucē strādāt, bez arodbiedrības ziņas uz tualeti nedrīkst aiziet; 3) kuram darba devējam patiks, ja viņu visu laiku sūdzēs arodbiedrībām un "čakarēs". Kā tādā situācijā lai normāli strādā? Nekvalitatīvus darbiniekus atlaist vispār tikpat kā neiespējami. Ja neapmierina šoferus situācija, lai iet strādāt tur, kur viss ir ideāli un maksā vairāk.Valsts radījusi uzņēmējdarbībai neciešamus apstākļus, bet tas darba devējs tiek nomests zem riteņiem... Tik tā valsts pārtiek no uzņēmumu radītajām vērtībām un nodokļu naudiņas. Nu ko šajā situācijā var arodbiedrība un streikojošie šoferi panākt? Radīs vēl zaudējumus uzņēmumam un tam nāksies likvidēties. Kam tas izdevīgi - tiem 40 šoferiem? Bauskas pašvaldībai, kam nodokļu ieņēmumi samazināsies? Neatbalstu streikus, tie tikai rada haosu un zaudējumus, tas nav nekas pozitīvs.

pirms gada, 2018.05.22 22:05

Tu re cik gudra

Tikai nevajag mūldēt, pašai alga lielākā nekā šoferiem, tāpēc gudri raksti.

pirms gada, 2018.05.23 10:10

Vietējās ziņas