Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bauskas novada mērs vēlētos redzēt pašvaldību reformas ekonomisko pamatojumu 49

Pašlaik ir grūti komentēt plānotās administratīvi teritoriālās reformas ieguvumus, jo nav skaidrs tās ekonomiskais pamatojums, teic Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks (ZZS).

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) vienā pašvaldībā piedāvā apvienot tagadējos Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novadus, un Jātnieks izteica bažas par iespēju veiksmīgi apsaimniekot tik plašu teritoriju. Turklāt neskaidrības radot arī pakalpojumu pieejamības nodrošināšana iedzīvotājiem, jo attālums no tālākām iespējamās pašvaldības vietām līdz attīstības centram sasniedz pat 80 kilometrus.

"Svarīgākais, lai cilvēki būtu apmierināti. Bet, vai apvienojot pašvaldības, ceļu stāvoklis mainīsies," vaicāja Bauskas novada galva. Arī viņš, līdzīgi kā citu pašvaldību vadītāji, atgādināja, ka pirms pēdējās pašvaldību reformas solīts, ka pagastu centri ar administratīvo centru tiks savienoti ar asfaltētiem ceļiem, taču līdz šim tas nav izdarīts.

Jātnieks vēlētos redzēt reformas ekonomiskos aprēķinus, ne tikai sākotnējo prezentāciju. Tāpat pašvaldībām jābūt pārliecībai, ka reforma būs pēdējā, lai varētu plānot savu attīstību turpmākajiem desmit, 15 vai 20 gadiem. Pašlaik daudzas pašvaldības sabiedrības vērtēšanai nodevušas teritorijas plānošanas dokumentus, kam jau ir iztērēti līdzekļi, bet pēc reformas būs jāsalāgo vairāki šādi dokumenti, tērējot tam līdzekļus un cilvēkresursus.

Ne mazāk svarīga ir arī reformas ietekme uz uzņēmējdarbību, norādīja Jātnieks. Viņš atzīmēja, ka reforma uzņēmējiem nozīmēs tēriņus, kas būs saistīti ar dokumentu, zīmogu maiņu.


Pievieno komentāru

Komentāri 49

Kārlis

Pakalpojumu piejamību vai tad nenodrošina klientu apkalpošanas centri, kas visur sacelti? Tos taču pēc apvienošanas netaisās likvidēt.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 14:51

Kārlīt

bet tas klientu apkalpošanas centrs tāds dzīvs ceļa rādītājs vien sanācis, pie tam ar konkurētspējīgām algām...

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 19:53

Iedzīvotājs

Iecavā klientu centrs strādā uz urrā! Gandrīz visu laiku kāds apmeklētājs ir iekšā, pašam ir nācies gaidīt. Cik zinu, daudzi uz Iecavu brauc arī no Vecumniekiem. Par ko tas liecina? :)

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:52

Smieklīgi skumji

Jā, un no Bauskas cilvēki uz klientu centru brauc uz Rundāli, jo tur esot labāka apkalpošana. Par ko tas liecina?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 09:44

paga, paga

iedzīvotāj, vai tad pie klientu apmeklēšanas kabineta Iecavā ierīkota sarkanā un zaļā lampiņa? Grupveidā neapkalpo?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 11:54

Iedzīvotājs

paga, paga
nekādas lampiņas tur nav. Viens speciālists apkalpo visus rindas kārtībā, kabinetā vienlaikus tikai viens apmeklētājs. Vismaz kaut kāds privātums.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.18 09:05

iedzīvotāj

kādus konkrētus pakalpojumus Tu saņem šajā apkalpošanas centrā, dēļ kuriem būtu jāierodas pat no Vecumniekiem?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.18 09:17

Gudrā pensionāre

Pēc skata inteliģents laucinieks, bet nesaprot reformas būtību.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 15:43

zinātājs

Ebrejiem ir teiciens - ja uzskati sevi par gudru, tad parādi naudu. Latvijā šī sakarība nestrādā, jo naudas daudzums kontā vai ķešā ir atkarīgs no pavisam citiem ar prātu nesaistītiem faktoriem.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 16:33

Vāks

Vairāk izklausās pēc "nevajag neko mainīt, negribu vairāk strādāt / zaudēt amatu".
Ja iedomājas, kāds ir ekonomiskais ieguvums tam, ka ierēdņu skaits samazinās drastiski un nav katrā mazā miestiņā jāuztur "pagastmāja" ar attiecīgajiem cilvēkiem (ok, kāds jau paliek, bet mazāk..), tur jau vien viss atmaksājas.
Un nabaga uzņēmēji, jāmaina zīmogi! DRAUSMAS, nedod dievs tie 50 eur jāiztērē, maksātnespēja klāt!

Un par ceļiem arī tak teica, ka pēc reformas to naudu ceļiem valsts dalīs pašvaldību budžetos un tad pašvaldības varēs būvēt, kas nu pašiem liekas svarīgākais!

Bet loģiski, ja man tāds amats, kurā es būtu ticis tikai nesen, pēkšņi sāktu slīdēt ārā no pirkstiem, es arī nebūtu reformas atbalstītājs.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 15:58

Ķirsis

Pag, pag, no tās vietas par ceļiem sīkāk lūdzu. Tu laikam leiputrijā dzīvo, te tev nebūs nekāds nauda seko ceļiem modelis https://www.tvnet.lv/6562465/linkaits-valstij-jaatbild-tikai-par-svarigakajiem-celiem

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 16:29

katliņš -vākam

Kaut viena vietā tiek minēts,ka administratībā aparāta skaits tiks samazināts? Kaut kā nelasiju!
Vienkārši visi pārbrauks sēdet uz vienu māju Bauskā, Tiesa pēc pašreizeja administratīvā aparāta apetītes, ,iespējams, vienu māju vēl būs jāceļ klāt. Ja velk paralēles ar iepriekš notikušo reformu,tad Bauskas novadā būtu jābūt uz 40-50 grāmatvežu armijai,kadiem 15-20 iepirkuma speciālistiem utt !

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 18:01

Zīmoga mainītājs

Vai zinājāt, ka nekāds zīmogs pēc likuma vairs sen nav vajadzīgs?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 18:43

Katliņam

https://lvportals.lv/norises/303416-administrativi-teritoriala-reforma-pirmaja-modeli-35-pasvaldibas-2019

"Pašreizējā pašvaldību sistēmā ir 1614 pašvaldību deputāti, saskaņā ar piedāvāto teritoriālā iedalījuma modeli deputātu skaits būtu 686."

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:05

Vāks

Ķirsi,

Atslēgas vārds ir "valsts". Bija runa, ka valsts atbildēs svarīgajiem ceļiem, bet daļu budžeta novirzīs pašvaldībām, lai tās pašas izdomā, kuri ceļi tām ir svarīgāki un pašas ņemas ar remontu organizēšanu tiri piri. Konkrētu rakstu nevaru atrast, iespējams tas bija kāds mutisks vervelējums tikai kaut kur..

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:13

Fans

Esmu starā. Mūsu vietvaldis jau kuro dienu gozējas uz BDz vāka!!!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 18:36

Priekulis

Headlaineris no Vaidelotām.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:10

Vēlētājs

Man patīk, ka visi pie varas esošie māk tikai "izteikt bažas" un "uzdot jautājumus".
Vai kādreiz pienāks latviešiem tie laiki, kad kāds augstajos krēslos sēdošais
nevis uzdos jautājumus mums, bet pats zinās uz tiem atbildes?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 18:42

apvedceļš, bet ne grupa

Lielie attīstības plānotāji! Kad esat ieplānojuši apvedceļu? Vai par to vairs vispār nedomājat?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 18:45

Apvedceļist

Vienu reizi par visām jāsaprot, ka Bauskas ierēdņi apvedceļu var plānot cik grib, tas no viņiem nav atkarīgs NECIK.
Ar Rail Balticu kopā apvedceļu nebūvēs, jo finansējuma nebūs, ja pareizi atminos, tad plānā ir uz kaut kādu 2030 gadu. Un tad tikai plānā ir plānot :)

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:03

apvedceļš

Pēc tavām domām iznāk, ka pašvaldībai nav jāpauž iedzīvotāju viedoklis un jānodarbojas ar savu iedzīvotāju vajadzību lobēšanu valsts līmenī. Tad - nakoj hr.. mums tāda pašvaldība? Kā tad tavuprāt šādas problēmas jārisina - jādedzina riepas ar dzeltenu vesti mugurā?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 13:58

Apvedceļist

1kārt - es stipri apšaubu, ka vairākums iedzīvotāju tiešām vēlas apvedceļu, es noteikti nē.
2kārt - šāds projekts ir tikai un vienīgi valsts, ne pašvaldības, projekts. Līdz ar to par to runā un lemj valsts līmeņa ierēdņi. Nemaz nerunājot par to, ka šis projekts ir ārprātīgi dārgs un neizdevīgs, jo tas valsts līmenī neko nedod - šis ceļa posms tāpat nav tas noslogotākais. Ne velti šī doma par apvedceļu jau gadus 40-50 (jā, jā, tik daudz) ir tikai doma. Mūsu vietējie pašvaldībnieki var spriest, lemt, runāt un plānot ko viņi vēlas, tas viss būs tikai populisms vēlētāju piesaistei (redzēji kā nostrādāja dažam labam ex-domniekam?).

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:30

apvedceļš

Vairākuma viedokli parasti noskaidro referendumos, lai gan daži, kā te redzams, jau apriori ir pārliecināti, ka tieši viņi pārstāv vairākuma viedokli. Pat neatkarīgi no vairākuma (kam tad prasīs tās domas - tikai Bauskā dzīvojošajiem vai kā?) jebkuram saprātīgam cilvēkam ir skaidrs, ka šādas intensitātes lieceļš, kas pāršķeļ pilsētu tieši pa vidu un atstāj tajā tikai rēkoņu, putekļus un izplūdes gāzes, nav normālu pilsētas dzīvi un attīstību veicinošs faktors. Par 50 gadus senu pagātne runāt ir pilnīgi nevietā, jo tad pa šo šoseju aizbrauca 3 mašīnas stundā, bet tad, kad tika projektēta Via Baltica, baušķeniekus samierināties ar cauri ejošo monstru ar tuksīem solījumiem pielauza lieliski "motivētais" Teikmanis ar savu komandu.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 17:47

plašā teritorija

cik ha vēl neizsolītās zemes vēl pieder novada pašvaldībai? Diez vai tās bailes par teritorijas apsaimniekošanu ir pamatotas, jo lielum lielā daļa novada teritorijas ir vai nu privātā, vai uzņēmumu īpašumā, par ko atbild šīs teritorijas īpašnieki, ne pašvaldība. Pašvaldība gan vairāk ir domāta iedzīvotājiem, un tā kā iedzīvotāju šajās četrās Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novados kopā ir mazāk kā vienā Rīgas mikrorajonā, tad tam kvantumam deputātu un speciālistu būtu jāmaksā vien labākajā gadījumā par pusslodzi. Pilna slodze Bauskas novada pārvaldei iznāktu ja bez nosauktajiem trim novadiem pievienotu vēl kādu, un tad vēl būtu jāšaubās par daudzu darbinieku lietderību. Tāda tā bilance sanāk biedri Jātniek, un to nu vajadzētu ņemt vērā, ka amatos uzturamo pārāk daudz saviesies.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 19:51

Raimonds

Pēc idejas neko nevajag apvienot , Bet-kopš novadu izveides Bauskas novads no 2009 gada ir paspēlējis 4000 !!!!!!!!!!!!!!! iedzīvotāju , no 28 400 esam palikuši 24 300 , apmēram 13 000 ir pensionāri , 3600 bērni un skolnieki ,5% bezdarbnieki , apmēram 500, , Bauskas novada domes un pašvaldības iestādēs darbu imitē 1560 !!!!!!!!!!!!!cilvēki , tas ir ieskaitot skolas , pirmskolas iestādes, pašvaldības utt, + vēl ir 6 Novada SIA, Īslīces skolā uz 135 audzēkņiem ir 65 darbinieku, par četriem !!!!!!!!sabiedrisko attīecību ""speciālistiem ""nerunāšu,reāli 5500 pelna priekš sevis un vēl 19 000,Jautājums - cik ilgi tāds veidojums var pastāvēt ? Reāli uz pusi jāsamazina birokrātu skaits, nekavējoties.Apvienošanas šeit nelīdzēs.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.16 21:33

Normunds

Tīri interesanti, ko pēc tavām domām darīs tie "birokrāti", kuru skaits tiks samazināts? Pēc taviem "aprēķiniem" tie ir vairāki tūkstoši.
Ja izsaki tādu apgalvojumu, tad vajag tomēr arī pamatojumu un risinājumu, citādi tas ir 0 vērtē.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:21

Uldis

Vai šis ūsainais tūtiņdreijers var izskaidrot esošās reformas ekonomisko ieguvumu!??

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 07:31

Aija

Nevar, jo šīs zināšanas apgūst augstskolas 1 .kursa studenti. Saucās izmaksu samazināšana!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:03

viva

Ak tad šitais arī tūtiņdreijers??? Kaucāt taču, ka iepriekšējais bij` tūtiņdreijers!!! Nu neviens nav gana labs!?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 18:21

bitīt matos

Lai nebūtu jāatzīstas, ka iepriekšējā reforma ir izgāzusies valsts līmenī, tiek pasludināta otrā kārta,kas pēc būtības ir atgriešanās rajonu robežās. Viena no versijām esošājam plānojkumam bijusi vēlme sagrābt varu konkrētām partijām. Pagastos visi štati paliks kā palikuši, jo kas gan no Bauskas pārredzēs , kas notiek, piemēram , Vecumniekos. Būsim nogājuši 30 gados apli. Novadu ķeizariņiem gals, bet vai tāpēc nebūs jauni!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 08:55

viss un visur

palēnām,pamazām atpakaļ pie jau Padlatvijā bijušā

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 12:07

Mahatma

Daudz prāta jau nevajag, lai saprastu, ka nekāda pilnvērtīga teritorijas vienība (sauc par rajonu, novadu, apriņķi vai vēl kā), kuras centrā atrodas sādžā ar tim slaucēju mājām, nesanāk. Kaut kādam pakalpojumu, preču (tai skaitā kultūras, sporta un izklaides) standartam kā minimums ir nepieciešams lielāks centrs (pilsēta), un arī tiem šobrīd grūti konkurēt ar Rīgu un lielākiem centriem, jo cilvēku mobilitāte ir ļoti augusi. Mazo novadu izveidošana no šāda viedokļa, protams, bija stulba, taču ir arī cita aksioma - jo tālāk kungi, jo mazāk tiem rūp notiekošais. Padomju laika rajonā nomales nenobruka tikai atsevišķu spēcīgu kolhozu dēļ, bet tagad par tām vairs nav kam parūpēties.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:08

tā un varbūt šitā

vēlētos, nevēlētos, gribētu, sagribētu, vajadzētu, būtu labi utt. Letonijas mīkstie liekēži

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 10:42

Raimonds> Normundam

Visi dati ir no Bauska.lv, , neesmu nosapņojis, risinājums arī minēts - kardināli jāsamazina valsts iestādēs ""speciālisti"", Bauskā ir ČETRI sabiedrisko attiecību speci, viņu statūtos teikts , ka jānodarbojas ar Bauskas nešanu pasaulē.Sarakstu varētu turpināt.CopY Paste Nodaļas mērķis ir veicināt Bauskas novada un Pašvaldības atpazīstamību nacionālajā un starptautiskajā līmenī, informēt sabiedrību par Pašvaldības darbību un pakalpojumiem

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:16

Normunds

Kaut ko samazināt nav "risinājums". Ko iesākt cilvēkiem, kas šā rezultātā zaudē darbu? Ir Bauskas novadā privātajā sektorā darba vietas? Ne tak.

Es piekrītu, ka amati ir tur ir sazīmēti labu labie un jēga no daudziem ir nekāda, bet tās ir un paliek darba vietas.. Protams, būtu labi to visu apcirpt, bet tad vajadzētu šiem darbiniekiem ne gluži nodrošināt plānu B, bet vismaz padomāt, ko ar šiem darbus zaudējušajiem cilvēkiem darīt. Citādu 500 bezdarbnieku vietā novadā pēkšņi būs 1000 vai vairāk - tas jau ir tikai vēl sliktāk.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:35

Normim

Man ir cits plāns, kas tev noteikti patiks labāk. Vajag vēl trīškārtot valsts un pašvaldības struktūrās strādājošo skaitu, pieņemot darbā visus bezdarbniekus (kvalifikācijai nav nozīmes) un pārvilinot ar labām algām, apdrošināšanām un dienesta autiņiem vēl daļu no privātā sektora. Kā tev šis plāns? Ekonomika rullēs un novads plauks, vai ne?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 17:56

koļa

īsais teorētiskais kurss- 4 novadu administrācijas GADĀ tērē 4 milj.EUR, 1 novada 1 milj. EUR, ieguvums 3 milj.EUR.
Ja 8 milj.EUR, TAD ieguvums 6 milj.EUR.
Ja 12 milj.EUR, tad ieguvums 9 milj.EUR.
Var gan ceļus sakārtot, gan arī citām vajadzībām pietiks.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:26

voļa

Nebūsim tik optimistiski, šajā teorētiskajā modelī pēc 4 apvienošanās tās izmaksas varētu samazināties no 4 līdz 2 - 2,5. Turklāt ne jau uzreiz, efekts būs jūtams ne ātrāk kā gadu pēc apvienošanās.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 14:37

Raimonds> Normundam

Es piekrītu, ka amati ir tur ir sazīmēti labu labie un jēga no daudziem ir nekāda, bet tās ir un paliek darba vietas.Piekrītu šiem vārdiem daļēji , bet-izvēlējamies dzīvot kapitālismā, nevar neviens pastāvēt neko neradot , mūsu valsts gribēja kļut par banku , tranzīta, tūrisma zemi ,kas no tā ir iznācis zinām . Latvijas exports ir par 10% zemāks kā imports, nauda tiek izvesta , tādēļ kuļot spainī 8 litri ūdens viņš vairāk nepaliks, pirms Jaungada valsts aizņēmās 800 000 000 , tagad vajag vēl 1 miljardu , diemžēl , kas paspēlēs valsts darbu , jādibina savs uzņēmums vai jāpārkvalificējās, visi jau saka , ka uzņēmēji skopi , bet kad visu nomaksā OOO, jautrība pazūd. Izdzīvos kas pārmainīsies -Rainis.Diemžēl ,

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 17:01

Mudīte

Tie uzspūstie kadri ir valstiska līemeņa problēma, papilnam ieredņi, kuri pieņmti darbā, paši īsti nezina, kas viņiem jādara, bet algas no mūsu nodokļiem saņem visi, cits lielāku, cits mazāku, bet tomēr, būtu jāvētī iereņu liedrerība un viņu pievienotā vērtība, vai to darbu nevar paradīt darba apvienošanas kārtībā, kā tas bija agrāk...Nu ne velti sākas tas , kas sākas, jo nenovīdība savtīgums un sakudība pārņem cilvēku prātus, naudas un varas kārei cilvēks kalpo, noniecinādams vērtības, kas mūs padara par cilvēkiem, uzticība, godprātība, līdzjūtība un mīlestība, pret sevi, savu tuvāko un Dievu, par kuru daudzi ir aizmirsuši, aizmirsuši ko nozīmē dzīvot saskaņā ar savu sirdsapziņu, ja tāda ir ielikta šupulī. Kas attiecas uz mūsu novada galvu, teikšu godīgi, par cilvēku var spriest pēc viņa dzīves veida , krietnuma, kas cits ja ne mīlestība un cieņa pret ģimeni, cilvēku raksturo vislabāk...ja cilvēks ir izaudzinājis 4 krietnus dēlus, mīl un ir uzticīgs savai sievai un savai zemei,kopj to un rūpējas, tas kādus pierādījumus vēl vajag? Tiem, kuriem nekā no tā nava, visur saredz krāpniecību,melus utt, jo paši melo, krāpj, nodod, kalpo naudai un pārņemti ar varas kāri....tādiem, nekā nav un nekā nebūs, ja būs tad uz īsu brīdi, īsam baudas apmierinājumam...Visa pasaule tagad ir sadevusies rokās, un lūdz...beigsim riet viens otru, bet sāksim cienīt!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 17:26

P

Tiešām Jūs domajat,ka ierēdņi paši vētīs savu lietderību?

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.20 10:45

Sapņu kalns

Zaglzemnieku partijas tanta, vai ar galvu viss kārtībā? Vai nebūsi tik lūdzoties pret zemi sasitusi!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.20 19:16

Māra

Piekrītu, ir tāda cilvēku suga, kuriem nekas nav svētāks par naudu un fizsko baudu apmierināšanu kā dzīvnieki... un mūsu mēra kungam ir visas īsta vīra un saimnieka īpašības, maz tādi vīrieši palikuši uz šīs grēcīgās zemes, kuri neskrien, katrai pa....zai, kura smako pēc feramoniem, bet ir uzticīgi visās jomās...Proecīgas Lieldienas!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.20 19:57

Bauskas novada mēram

vajadzētu saprast, vei tik daudz pagastu pārvaldnieki ar lietvežiem ir nepieciešami? Ko tik traki daudz dara pārvaldnieks, ka nevar pats sarakstit pāris lietvedības dokumentus? Tikšanai uz darbu un no darba tiek izmantotas darba mašīnas, kāpēc (piemēram Ceraukste, Brunava, Vecsaule)? Vai ir nepieciešami tik daudz kasieri, viens kasieris pieņem maksājumus vienu nedēļas darba dienu vienā pārvaldē? Utt. Lūk kur jau ekonomija! Vēlu veiksmi!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 19:23

Lasītājs

Igaunijas modelis piemērs,neko jaunu nevajag izdomāt.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 19:29

Tvens

Muļķi mācās no savām kļūdām,gudri no cita kļūdām.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 19:35

Vinijs pūks

Jāgaida kad atnāks laimes lācis uz sūnu ciemu tad varbūt tiksim līdz Uzbekijas vai Kirgīzijas līmenim.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 19:54

P

Kas ir teritorijas planosana? Zinu ,kas ir attistiba,kuras nav.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.17 20:00

Vietējās ziņas