Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Baušķeniekus satrauc augošais caurbraucošo automašīnu skaits 29

Par  Bauskas apvedceļa būvniecību, kas atslogotu pilsētu un mazinātu gaisa piesārņojumu tiek spriests jau vismaz desmit gadus. Ekoskolu Rīcības nedēļā šo jautājumu aktualizējusi arī Bauskas novada pirmsskolas izglītības iestāde ''Pasaulīte'', kas  pusgadu veikusi savu pētījumu, ziņo Zemgales reģionālā televīzija.

Dažādi pētījumi liecina, ka diennaktī caur Bauskas centru izbrauc ap trīspadsmit tūkstošiem automašīnu, no kurām apmēram puse ir kravas auto.
Pēc ''Latvijas Valsts ceļu'' datiem posmā Iecava -Bauska diennaktī pārvietojas vairāk nekā 10 000 auto, bet posmā Bauska-Lietuvas robeža apmēram 6000 auto. Izplānot ikdienas maršrutus, lai nebūtu jāšķērso autoceļš A7, baušķeniekiem neesot iespējams. Par to īpaši uztraukušās ir pirmsskolas un skolas vecuma bērnu mammas.

"Man liekas, ka tie jau ir ļoti ilgi gadi, un neviens pat īsti neatceras, kad mēs sākām par to runāt. Šī problēma aizvien aktualizējas un aktualizējas, jo to mašīnu kļūst aizvien vairāk," norādīja divu bērnu mamma Ieva. Šosejas A7 posms iet garām arī vienai no pirmsskolas izglītības iestādes (PII) "Pasaulīte" ēkām, un arī bērnudārza bērniem nav iespējams iziet pastaigā, nešķērsojot automašīnām pilno maģistrāli. Lai pievērstu uzmanību samilzušajai problēmai, bērnudārzs, kas jau astoto gadu darbojas ekoskolu programmā,  visa pagājušā mācību gada garumā veicis savu  pētījumu. Pusdienas laikā bērni piecas minūtes skaitījuši transporta līdzekļus.

"Ekoskolas Rīcības dienu temats ir par nākotni bez klimata krīzes. Tā vislielākā vides problēma Bauskā ir lielā transporta plūsma pilsētā, tāpēc arī ar bērniem veicām šo  pētījumu, kur skaitījām automašīnas, kas pabrauc garām un izbrauc cauri mūsu pilsētai," teica PII ''Pasaulīte" strūktūrvienības vadītāja Katrīna Baltgalve-Jankova.

    Apkopotie dati liecina, ka dažkārt piecās minūtēs gar bērnudārzu aiztraukušās pat 160 vieglās un 58 kravas automašīnas. Savukārt vismazāk redzēti velosipēdi un traktori.

Šodien bērni savu pētījumu prezentēja novada vadībai. Aktīvākie izteica arī savus ierosinājumus, piemēram, dot brīvdienas A7 šosejai un likt mašīnām braukt apkārt pilsētai.  Apvedceļš kartē jau iezīmēts sen, tomēr tālākas virzības joprojām neesot.

"Mēs jau ļoti vēlētos, lai viņš ietu paralēli ''Rail Baltica'', lai viņš būtu vienā koridorā. Lai nebūtu tā, ka uzbūvē dzelzceļu, un tad ir tukšums pa vidu un tad iet nākošais ceļš blakus. Mēs jau to darām visu laiku, bet šobrīd izskatās, ka dzelzceļš būs ātrāk nekā mūsu apvedceļš," pauda Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks (Latvijas Zaļā partija).

Apvedceļš, iespējams, samazinātu piesārņojuma līmeni un satiksmes negadījumu skaitu, tomēr uzņēmēji uz to raugās bažīgi. "Es pieļauju, ka manu uzņēmējdarbību  konkrēti varbūt tas arī varētu neskart, bet nu jā... mani tas dara bažīgu, vēl vairāk domājot arī par citiem uzņēmējiem, jo mēs jau esam ļoti saistīti visi," teica divu bērnu mamma, SIA''Gusto'' līdzīpašniece Andra Katkeviča.

Bauskas apvedceļš ir iekļauts ''Latvijas Valsts ceļu'' (LVC) prioritāšu sarakstā, tomēr finansējuma trūkuma dēļ tā īstenošana varētu sākties ap trīsdesmito gadu.

Pievieno komentāru

Komentāri 29

Apvedējs

Par šo jautājumu jau kopš VIA Baltica izbūves brīža ik dienas vajadzēja skaļi runāt mūsu deputātiem, taču izskatās, ka viņiem jāklausa savu partiju Rīgas kungus, un tos jau mūus problēmas neinteresē. Nepārtrauktā satiksme, kas kā rēcošs un smirdošs milzu tārps dienu un nakti lokās cauri mūsu pilsētai, tai nekādu labumu nedod, tikai apdraud cilvēku dzīvības un pazemina dzīves kvalitāti.

pirms 15 dienām, 2019.11.06 12:25

apvadceļš

A.T.Plešs vienīgais, kas nopietni aktualizēja šo jautājumu, lai jaunajam deputātam izdodas, to akmeni izkustināt, un tā pa nopietnam.

pirms 15 dienām, 2019.11.06 12:40

Aija Slavīte

Piekrītu, ka jautājums ir katastrofāli novilcināts. Pa galveno ielu ne braukšus, ne kājām bez riska, Taisnība rakstītājam, ka smirdošs tārps 24 stundas locās cauri pilsētai.. Par iedzīvotāju dzīves kvalitāti smieklīgi runāt.

pirms 15 dienām, 2019.11.06 13:07

Aijai

Drošības arguments neiztur kritiku. Smago auto šoferi pilsētā ir ļoti uzmanīgi un pieklājīgi. Nevienu sliktu vārdu nevar teikt. Tas ka troksnis, smakas, gaisa piesārņojums, tas gan, bet ne drošība. Pat neatceros nevienu satiksmes negadījumu ar cietušajiem, kur pie vainas būtu smago šoferis, ko nevar teikt par vieglajiem, pie kam vietējiem šoferiem

pirms 15 dienām, 2019.11.06 19:05

Koments

Vai Jums ir pieejama statistika par negadījumiem un tajos iesaistītajām automašīnām? No kurienes tādi dati, ka avārijas izraisa vietējie vadītāji? Piekrītu, ka letālu gadījumu uz Bauskas pārejām nav daudz, taču tik intensīva satiksme ir un paliek nopietns apdraudējums.

pirms 15 dienām, 2019.11.06 20:19

Atbilde

Tie nav dati, tie ir novērojumi no cilvēka, kas pārvietojas kājām

pirms 14 dienām, 2019.11.06 21:43

Hm

Un cik reizes tad tie vietējie vadītāji Jums konkrēti ir uzbraukuši?

pirms 14 dienām, 2019.11.06 22:32

Atbilde

Konkrēti - Uzbrauca man pazīstamam bērnam un konkrēti zinu vēl vismaz sešus gadījumus, kurus varu nosaukt uzreiz. Ja piedomātu, vēl atcerētos. Un vispār nesaprotu diskusijas jēgu- attaisnot vietējos? Pierādīt, ka mēs labi un visi citi slikti? Pateikt - fūru šoferi slikti? Nu beidziet! Skatāmies, kur ejam, skatāmies, kur braucam un visi veseli nokļūs mājās. Punkc.

pirms 14 dienām, 2019.11.06 23:28

Atbildis

Jā, neatceros pēdējo reizi, kad kāda fūre vai ārzemju vieglais ir izraisījis kādu csn vai nedod dievs kādam uzbraucis. Protams, ārzemniekiem ar to apstāšanos pie pārejas dažiem ir grūtāk, bet kopumā ļoti zolīdi izskatās.
Cita runa ir par vietējiem Šumaheriem, kas brauc nedomājot par neviena drošību. Padomājat paši, pēdējos gados, kad kāds gājējs ir notriekts, kas ir bijis pie vainas? Vai nu maršruta autobuss vai kāds vietējais gonšiks, kurš tak pazīst ceļu un visu zin labāk.

Es personīgi vispār uzskatu, ka apvedceļš ir tikai lieka naudas izšķērdēšana, kas Bauskai par labu nenāks necik.

pirms 13 dienām, 2019.11.08 08:27

Zaļenieks no malas

Es arī piekrītu par smirdošo tārpu, bet ir arī savs labums, jo auto, tramvaju, vilcienu troksnis nosit (samazina) kā vairogs zināmā mērā stāv pretīm debilitātes troksnim ko rada debili kaimiņi, kad krūzi virtuvē liek uz galda ar tādu kā iekārienu, nepārtrakti virina visas iespējamās durvis, ka katru dienu pārbīda savas dzelzs gultas un taburetes, kad sasaucās ar otru cilvēku starp istabām, tā kā ogotāji vai sēņotāji mežā un t ā tālāk.

pirms 15 dienām, 2019.11.06 15:13

zaļeniek

iztukšotie lauki tevi gaidīt gaida, kur tu vairāku desmitu kilometru apkaimē pat "gaili dziedam nedzirdēsi"

pirms 14 dienām, 2019.11.07 09:08

Ап

Kur pazudis Plešs ar savu apvedcełu! Aaaaa silda pakału mīkstajos krēslos! ???? Paldies visiem kas iebalsoja ????

pirms 14 dienām, 2019.11.06 20:41

caur

Viņš nekur nav zudis, viņš strādā pie Baltica`s Bauskas stacijas projekta, jāizvēlas svarīgākais, apvedceļu pēc tam, nekur nepaliks.

pirms 14 dienām, 2019.11.06 23:59

aparists

kur, kur šis strādājot? ar muti?

pirms 14 dienām, 2019.11.07 08:39

-> caur

Pie kāda stacijas projekta? RB projekta karti esi redzējis?

Šobrīd staciju var uzburt tikai valsts vai pašvaldība, jo RB vilciens jau ir aizgājis.
Šeit gan, protams, jāmin, ka ne valstij, ne pašvaldībai, ne LDz (kurš noteikti nodrošinātu ritošo sastāvu) šis galīgi neizskatās izdevīgs investīciju projekts.

pirms 14 dienām, 2019.11.07 11:57

Salmu vācējs

Kā tad es un citi savus salmus 300 000 tonnas aizgādāšu uz jauno rūpnīcu ??/? Tikai caur pilsētu . Paprasiet pilsētas tēviem

pirms 14 dienām, 2019.11.06 23:08

glumie & CO

Kādu apvedceļu, jāštuko kur aizlaist pieredzes apmaiņā, vajadzētu nākošajā tūrē maukt uz Fidži. Un, kamēr vēl ir izredzes Saeimā iebraukt, muti ciet! Rīgas partijas bosiem ir spēks un ko viņi nolemj, tam tā būs būt, vot!!!

pirms 14 dienām, 2019.11.06 23:55

ja nu

to ielu, kas sākas ar luksoforu Mūsas ciematā nedaudz pagarinātu, kā arī ierīkotu tiltu, tad arī pagaidām "ceļš un nekurieni" izrādītos ģeldīgs

pirms 14 dienām, 2019.11.07 09:11

Malacis "ja nu"

Precīzi pateikts! Ieguldīja naudu, izveidoja šādu jaunu ielu ar gājēju celiņiem apgaismojumu u.tml. būtībā līdz nekurienei, jo glaunā iela beidzas pie lielajiem graudu elevatoriem! Būtu jel plāns nākotnē to pagarināt līdz Mēmelei, celt pāri tiltu un izveidot lokālo apvedceļu, bet nekā - šāda plāna nav... Tātad, par diezgan lielu naudu ir uzbūvēta iela "līdz nekurienei"...

pirms 14 dienām, 2019.11.07 09:33

Aplis centrā

Ieteikums vismaz uzstādīt luksoforu galvenai gājēju masai pie apļa pret veikalu Super Aktion.
Protams būs iebildumi par šādu pasākumu pie apļa.
Tomēr tas pārtrauks nepārtrauktu viena gājēja plūsmu pāri ielai, kā arī atbrīvos apli rītos.

pirms 14 dienām, 2019.11.07 11:06

mega aplis risinaas

cilveki jau ar dazaadi, cits censas un skatas kaa pariet atrak zebru,lai netraucetu auto, ipasi jau smagos, a cits pilnigi uziet uz paarejas un ta jutas kaa karalis, bezmaz apstajas un sak runat pa tel, vai rakajas sominaa. la parejie gaida,., Busim iecietigi un saprotosi viens pret otru un ta ari daudzas problemas atrisinasies pasas no sevis.

pirms 14 dienām, 2019.11.07 11:18

Zebra

Luksoforu pārejai, izbraucot no apļa? Ko? :D

pirms 14 dienām, 2019.11.07 12:14

Yessss

Sagaidījām arī apvedceļa runas. Pēc vairākiem rakstiem par RB staciju šis bija pat ļoti gaidāms.

Principā rakstā jau viss ir pateikts, ap 30. gadu, kāda jēgad kaut ko vēl runāt? Lēmumam jānāk no valdības, bet viņiem taču neinteresē tērēt tādu naudu uz kaut kādu ciemu ar 8 tūkst. iedzīvotājiem (OK, pēc "apvienošanās" būšot 10 :)) ). Ar RB kopā nesanāca, nevienā 5-10 gadu izdevumu rāmī šis neparādās, tā kā jāgaida vien tie 30. gadi. Un ja pareizi atceros, tad runa bija, ka tajā 30. izvērtēs vai ir vajadzīgs vai nē un tad tik sāks plānot, ne jau uzreiz kaut ko bliezīs augšā.

pirms 14 dienām, 2019.11.07 11:53

Rihards

Pieņemsim ka smagie vairs nebrauks caur pilsētu, cik zaudēs veikali naudiņas? Jūs jau tā mūs nelaiziet pie Rimi, tagad arī pie Topā! Un kā tad strādās tas sauklis, "IEGĀDĀJIES LATVIJAS PRECI" Vai tā tik reklāma EU, un miglas pūšana?

pirms 14 dienām, 2019.11.07 13:19

un kas?

baušķiniekiem no lielveikalu peļņas, vienīgais, pašvaldība var vairāk izķēzīt no viņu darbinieku samaksātajiem nodokļiem

pirms 14 dienām, 2019.11.07 15:57

Aleks

Finansējuma trūkuma dēļ :D :D :D Es te padzirdēju ka viens otrs no valdībā priešā stāvošām amatpersonām teica ka valstij ir tik daudz naudas kā nekad, tik tā apetīte deputātiem par lielu :D

pirms 14 dienām, 2019.11.07 16:00

Aksels

Visa tā daudzā nauda ir jau sadalīta un izsvaidīta pa visādiem projektiem, bet to, ko vēl var sadalīt, to izmisīgi cenšas budžetā iestūķēt kā kaut ko nevajadzīgu, piemēram, miljons EUR mediju konkurētspējai, no kā 750 tūkst. iet uz Latvijas Radio. Vai vēl labāk tie cik tur tie miljoni, ko grib sadalīt partijām, lai "it kā" partijas vairs netiktu finansētas ar ziedojumiem.

Šis konkrētais pasākums nevienam nav izdevīgs, tāpēc arī ir "finansējuma trūkums".

pirms 13 dienām, 2019.11.08 08:23

Mikls

Reiz gāju pāri Mēmeles tiltam, visi godīgi šoferi apbrauc lāmu, kautkāds poļu draņķis brauca un mani nolēja cauri slapju. Nešļakstieties.

pirms 13 dienām, 2019.11.08 00:31

Vietējās ziņas