Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bezdarba līmenis Bauskā un apkaimes novados zemāks nekā valstī un Zemgalē 32

Latvijā šogad jūnija beigās reģistrētā bezdarba līmenis bija 6% no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita, kas ir par 0,1 procentpunktu mazāk nekā mēnesi iepriekš, aģentūru LETA informējuši Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA).

Zemgalē reģistrētā bezdarba līmenis jūnijā saglabājies maijā reģistrētajā līmenī un bija 5,8%. Kā «Bauskas Dzīve» noskaidroja NVA Bauskas filiālē, Bauskā bezdarba līmenis ir zem reģiona vidējā – 4,4%, Iecavā vēl mazāks – tikai 3,8%. Ar situāciju sīkāk lasītāji var iepazīties pievienotajā tabulā, ko portālam sniegusi NVA Bauskas filiāles vadītāja Igunda Bēmane. Viņa arī informē, ka jūnijā Bauskas reģionā darbā iekārtojušās 49 personas.

Ielūkojoties vietnē kurdarbs.lv, lasāms, ka no Bauskas un Iecavas apkaimes ievietoti 84 darba sludinājumi, vairākus skolotājus meklē, piemēram, Bauskas Valsts ģimnāzija – latviešu valodas, fizikas, izglītības metodiķi, izglītības un skolu psihologu. Daudzi uzņēmumi meklē strādniekus, celtniekus.

Latvijā augstākais reģistrētā bezdarba līmenis bija Latgalē – 14,1%, kas ir par 0,3 procentpunktiem mazāk nekā mēnesi iepriekš.

Bezdarbs Bauskas apkaimes četros novados (dati uz 2019. gada 30. jūniju)

Novadi

Bezdarbnieku skaits

Bezdarba līmenis (%)

Tajā skaitā jaunieši
(15 – 25 gadiem)

Ilgstošie bezdarbnieki (6 mēneši un vairāk)

30.06.2018.

Bauskas

628

4,4

34


661

Iecavas

205

3,8

16


182

Rundāles

91

4,3

9


88

Vecumnieku

211

4,3

16


182

Kopā Bauskas filiālē

1135


75

392

1113

 Zemgalē kopā

6176

5,8



6528

 Valstī  kopā

55 750

6,0



59 119


Dati: NVA.

Pievieno komentāru

Komentāri 32

P

Protams,jo lielākā daļa strādā Pierīgā un ārzemēs.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.10 18:26

Es

Bet mums ir vismaz Pierīga, Latgalei arī tās nav....

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.10 20:48

Aha

Visi kuri būtu bezdarbnieki strādā ārzemēs... tåpēc mūsu novads var lepoties:)))

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.10 21:48

aha

Pilnīgi piekrītu.No mūsu mājas,kurā dzīvo 5 ģimenes 2 strādā ārzemēs.Aizbrauca divi labi strādātgriboši cilvēki.Jā,kaut kur jau darbs bija,tikai maksāt gan nesolīja.Tā kā nav ko runāt par zemo bezdarba līmeni Bauskā.Bauskā darba nav.Vismaz tāda,kur cilvēks var nopelnīt,lai tikai varētu kaut kā izdzīvot.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.10 22:06

aha aha

Darba ir gana daudz un nopelnīt var vairāk nekā pietiekami :)
Vienīgi vajag zināšanas un/vai pieredzi, ar ko parasti šiem "strādātgribošajiem", kas aizdodas uz ārvalstīm ir tā pašvakāk.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 08:16

teiciens

Ir meli,lieli meli un statistika.Šis raksts atgādina padomju laikus,kad lidmašīnas nekrita,ceļu negadījumu nebija,pašnāvības gadījumi-kur nu.Viss valstī bija kārtībā.Visi priecīgi,laimīgi un svētkos sauca urrā valdībai tribīnēs.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 06:25

teicienam

Pa priekšu paskaties visapkārt un painteresējies, kā sokas uzņēmējiem, zemniekiem un iestāžu vadītājiem ar vajadzīgo darbinieku atrašanu, un tikai tad padomā par šīs statistikas pareizību, vai nepareizību.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 08:44

P

>>>>>>>>>bultai.Paskatījos visapkārt,painteresējos un redzu,ka uzņēmēji maksā 2-3 reizes mazāk kā Vecajā Eiropā,zemniekam vajag strāniekus,pat traktoristus tikai sezonai,par iestādēm vispār nav ko muti dzesēt-pārpilnība.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 10:29

-> P

Protams, ka vajag strādniekus. Bet mūsu strādnieki grib par mazkvalificēta darba darīšanu uz rokas nereālas summas, jo redz "tā ir vecajā Eiropā". Tikai diemžēl "vecajā Eiropā" šis pats strādnieks pat šim mazkvalificētajam darbam nekvalificētos :)

Un, lai kā negribētos to pieņemt, nu nevar salīdzināt mūsu ekonomiku ar citu valstu ekonomiku. Var mēģināt salīdzināties ar Baltijas valstīm, bet pat to darīt nav jēgas, jo ir pārāk daudz atšķirīgu faktoru. Bet, protams, neloloju cerības, ka šādu konceptu cilvēki spēj izprast.. Jo galvenais taču ir arguments - TUR IR LABĀK/VAIRĀK.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 11:36

-> P

Aizmirsu piebilst - lauksaimniecība ir sezionāla, tāpēc kāds brīnums, ka cilvēkus vajag uz sezonu? Ja labi strādāsi, paņems tevi arī nākamajā sezonā.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 11:44

Jā,

bet ko darīt tajā nesezonā? Visai ziemai ar sezonas darbu nenopelnīsi.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 12:01

aha ha ha

Nesezonā sanāk pārtikt no plikā patriotisma,lūdzot svētību uz laimē diešanu

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 12:29

O. Rāls (pievienojos diskusijai no malas)

Kā ko darīt nesezonā? Meklēt kādu citu darbu. Tā tomēr bija paša cilvēka izvēle iet šādu dzīves ceļu, tad nu, lūdzu.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 13:05

teicienam

Ja reiz rakstīju,tad zinu ko rakstu.Ja cilvēks vienā uzņēmumā bija nostrādājis 15 gadus,viņam nebija pieredzes?Diez vai?Bet pēc uzņēmuma reorganizācijas alga palika uz pusi mazāka,bet darba apjoms nesamazinājās.Un ko nozīmē nopelnīt vairāk nekā pietiekami.Nosauc kaut vienu Bauskas uzņēmēju,kurš strādniekam (labam)maksā vairāk nekā pietiekami.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 20:17

-> "teicienam"

Nostrādāja 15 gadus. Bet ko viņš darīja? Jā, protams, tā ir pieredze, bet kāda? Varbūt tā ir tik specifiska, ka citur tāda neder? Nu tā var gadīties, neko darīt, it īpaši attīstoties visam. Pieņemu, ka minētā "reorganizācija" notika krīzes laikā, jo skan diez gan apšaubāmi, ka šobrīd kādam apgrieztu algu uz pusi. Bet nu.. var jau gadīties.

Un strādnieki nepelna pietiekami? Tie paši Bauskā bruģētāji un celtnieki, kas dara reāli fizisku darbu, pelna labāk nekā cilvēki "labos" amatos birojos. Ja tas nav vairāk kā pietiekami, tad es nesaprotu, kādas tad ir tās cilvēku ekspektācijas.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 08:54

P

>>>bultai.Birojos nepelna,bet sanem.Ja tur butu pec rezultata,visi paliktu bez biksem.Starp citu,daudzu nistajos padomju laikos Uzvara kolhoznieki un prieksnieciba pelnija daudz vairak ka Stelpe,Barbele u.c. lejasgala saimniecibas.To sauca par Saimniecisko aprekinu.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.13 11:28

Nesapraša

Cik gadu desmitiem vēl jāpaiet,lai mēs varētu salīdzināt mūsu valsts ekonomiku ar citu valstu ekonomiku.Vai par tādu Latviju mēs sapņojām.Strādniekam ir jāsaņem cilvēka cienīga alga,lai ko viņš darītu (protams labi darītu).Diemžēl pie mums tā nav.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 20:24

Tam O Rāls

Jā cilvēka paša izvēle ir iet šādu dzīves ceļu?Cilvēks vispār ir bez izvēles.Viņu nostāda fakta priekšā.Vai pie nenormālās pārtikas cenu celšanās veikalos ir cilvēka izvēle.Un ne tikai pārtikas.Visa dzīve ir palikusi nenormāli dārga.Tā nav latviešu cilvēka izvēle,ka minimālā alga ir smieklīga.Tā nav cilvēka izvēle,ka slēdz skolas,bet tai pašā laikā nav naudas ceļu remontiem.Tad kāpēc mums ir valdība,kurai jārūpējas par cilvēku labklājību.Mums izvēles ir gaužām mazas (maigi sakot).Paskaties reāli uz dzīvi.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 21:14

asd

Mums katram ir izvēle kādu dzīvi mēs gribam iet, mēs katrs tak veidojam sevi un vidi sev apkārt.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.11 22:40

O. Rāls

Nu ok, gados vecākiem, kas kas izkūlās cauri PSRS laikiem utt varbūt ir nedaudz grūtāk ar to "izvēli", bet jebkuram, kas ir dzimis 80-os un uz augšu jau nu ar to problēmām nevajadzētu būt. Es jau vidusskolā zināju, ko gribu darīt, aizgāju uz augstskolu, otrajā kursē sāku iet praksē, trešajā jau strādāju. Vidusskolu pabeidzu ļoti vidēju, bet nu ok, es arī vispār necik neiespringu.

Te jau problēma, ka cilvēki pašā saknē, negrib ne mācīties, ne strādāt, bet naudu grib kā augsta līmeņa speciālisti. Un tad rodas tādi viedokļi, ka minimālā alga smieklīga, dzīve dārga utt utjp. Piekrītu, minimālā alga ir smieklīga (bet tā ir atbilstoša valsts ekonomiskajai situācijai), taču no otras puses es nezinu nevienu, kas reāli saņemtu minimālo. Arī visi zināmie pensionāri pensijās saņem vairāk par minimālo algu.
Izvēle mums ir un visu laiku. No sākuma jāsāk ar to, ka jāizvēlas beigt ticēt visam šitam "skolas slēdz, ceļiem naudas nav, ļa ļa ļa" argumentam, kuru politiķi SLAUC jau gadu gadiem. Jā skolas, reorganizē, jo kāda gan jēga atstāt skolas, kur mācās 20 bērni.. Un ceļus labo, lēnām, bet labo, jo finansējuma iegūšanai tomēr ir jāiziet diez gan gars ceļš (tieši cita ziņa tikko bija par to, ka VK ir rindas). Viens ir pieņemt visu, ko lasi/redzi/dzirdi publiskajā vidē, kas ir pārsvarā politiski brīnumi, otrs ir pašam kaut ko darīt lietas labā. Reāli asd ir pilnīga taisnība, bet diemžēl vairuma viedoklis ir tāds, ka mēs esam tikai atkarīgi no valdības lēmumiem.... Nē, mēs esam atkarīgi no saviem lēmumiem :)

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 08:42

Gita

Es pilnīgi piekrītu, ka mēs katrs izvēlamies savu ceļu un veidojam savu dzīvi. Nav neiespējamu lietu, ja vien paši gribam kaut ko sasniegt. Nekas dzīvē nenāk viegli, bet tādēļ nevajag padoties un gaidīt brīnumus. Pašiem jāstrādā, tad viss būs. Bet vieglāk jau ir bļaut, ka kādam citam maksā nepelnīti daudz. Nevajag skaitīt naudu citu makos, bet vajag pašiem pēc labākās sirdsapziņas strādāt. Diemžēl daudzās gramatikas kļūdas atsevišķos komentāros liek šaubīties, vai šie patiešām būtu tādi pieredzējuši un kompetenti darbinieki, kuri varētu strādāt vadības līmenī.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.16 15:10

P

>Gitai.izlasīju visu,neatradu,ka kāds sūdzētos,ka nopelna pietiekami daudz.Jūs esat pārāk enerģiska ,un gramatiski pareiza.Kur Jūs rausiet zemtupeles vīru-mājsaimnieku?

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.17 15:03

Gita

-> P. Domāts bija - sūdzās, ka citi nopelna pārāk daudz. Piemēram, tiem, tur birojos maksā ne par ko utt. Katrs uzskata, ka viņam pašam maksā par maz, bet citiem - nepelnīti daudz. Pārējo Jūsu komentāra daļu nepagodināšu ar atbildi.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.19 14:36

tam asd

Tas tikai ir spārnots teiciens,nekas vairāk.Atliek vēl piebilst-Latvijā viss ir kārtībā.Un pats galvenais,neskatīties televizorā ziņas un neklausīties radio.Tad arī nezināsi,ka izvēle ir tikai 100 cilvēkiem.Nobalso par algu pielikšanu un aiziet.Nobalso,ka tomēr jāmaksā transporta kompensācijas un kārtībā.Kur mums balsot?Tiem,kuriem pensija ir 90 euro,kuri saņem minimālo algu (bruto).

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 06:19

O. Rāls

Nē, protams, nav viss kārtībā, bet nu nav nemaz tik slikti kā visi mālē. Ok, neesmu bijis Latgales laukos, nemāku teikt, kas notiek tur. Bet mums, Bauskā, viss ir ļoti ok.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 08:48

monta

ja pensija ir 90 euro, tad kāds gan ir darba stāžs?! Kas nestrādās, tam nebūs ēst!

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 09:23

fakts

Minimālo algu,lielākoties saņem tie, kas pārējo daļu saņem aploksnē, tā tava paša izvēle Nebļauj, zinu , ko runāju! Bet neviens jau negrib atzīties tajā, vaimanā tikai , cik grūti, kam patiesi ir grūti, tie nesēd i-netā un nevaimanā, jo viņi i- netu vienkārši nevar atļauties. Tie lielie bļāvēji jau gan nav nekādi nabagi.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.15 10:23

atceroties

80-tajos gados,kad viss bija uz taloniem,valdiba teica-ko jūs gribiet,ir taču tikai 40 gadi pēc kara.Tagad arī jāsaka tāpat-ko jūs gribiet -ir taču TIKAI gandrīz 30 gadi pēc neatkarības atgūšanas.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.12 06:41

Joriks

Protams jo vairāk nav cilvēki Bauskā.

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.15 14:19

Žoriks

Un tam ir sakars ar rakstu, jo?

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.15 14:23

Jorikam

Man gan šķiet, ka tieši labākie ir palikuši :D

pirms 5 mēnešiem, 2019.07.16 15:11

Anna

Tik maz to bezdarbnieku,jo tiklīdz beidzas pabalsta izmaksas,cilveki to iestādi vairs neapmeklē.Paši nerādās,vai pierunā izstāties,jo neesot tak vairs jēgas tur vazāties.

pirms 4 mēnešiem, 2019.08.06 22:43

Vietējās ziņas