Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Gatavo izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos 9

Reģionālais maršrutu tīkls sabiedriskajam transportam ir jāpārskata. Jelgavā Zemgales plānošanas reģiona attīstības padomes sēdē otrdien, 16. janvārī, par to sprieda novadu vadītāji.

Autotransporta direkcija (ATD) ir pārskatījusi reģionālo maršrutu tīklu un sagatavojusi priekšlikumus, kas nosūtīti plānošanas reģioniem. Tie, tāpat kā direkcija, ir atbildīgi par maršrutu plānošanu. Saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu plānošanas reģionos ir jānoskaidro pašvaldību un iedzīvotāju viedokļi. Tā stāsta ATD preses pārstāve Zane Plone.

«Bauskas Dzīvei» Z. Plone vēstī: «Pašlaik šie priekšlikumi ir tikai darba versija, kas ir nodota tālākai izvērtēšanai. Nekāda lēmuma par reisu slēgšanu vai saīsināšanu vēl nav. Ir liela iespēja, ka priekšlikumi, ko ATD ir sagatavojusi, pilnā apmērā varētu netikt apstiprināti. Lai neradītu lieku iedzīvotāju satraukumu, tagad ierosinājumi vēl netiek publicēti.»

«Bauskas Dzīve» iepazinās ar ATD sagatavoto projektu. Jāteic, radikālas pārmaiņas tajā nav rodamas. Vecumnieku un Rundāles pašvaldībās ieteikts slēgt vienu reisu katrā novadā. Bauskas novadā direkcija ierosina samazināt reisu skaitu Rīgas–Bauskas maršrutā, vienā piepilsētas un vienā lauku maršrutā.

Z. Plone skaidro, ka pēdējo piecu gadu laikā reģionālais maršrutu tīkls nav mainījies. Pērn un 2016. gadā tas pat ir pieaudzis. Turpretī pasažieru skaits ik gadu samazinās vidēji par pieciem procentiem. Tādēļ palielinās izmaksas. Ņemot vērā, ka piešķirtais finansējums sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai nav pietiekams, uzturēt autobusu maršrutu tīklu tādā apmērā, kāds tas ir pašlaik, turpmāk vairs nav iespējams.

Pievieno komentāru

Komentāri 9

baiba

Laukos dzīvos ,kā sūnu ciemā,ja varēs piebraukt,tad vienreiz mēnesī ļetučka...

pirms gada, 2018.01.17 07:43

Strādnieks

21.30 pēdējais autobuss uz Rīgu - vai tas ir normāli?Tiek lobēti taksometri.

pirms gada, 2018.01.17 13:44

annika

Noņemiet vispaar autobusus nost-un pasakiet- lai visi iegadajas savus privato mašinu. un beigta balle.

pirms gada, 2018.01.17 14:49

Laimdietis

no sapņu zemes aizbraucošajiem maršrutu skaits pagaidām pietiekošs

pirms gada, 2018.01.17 16:41

Uldis

Nepatīkami lasīt nekorektius datus, ko sniedz amatpersonas, lai attaisnotu savu rīcību, kas vērsta uz lauku iedzīvottāju diskrimināciju. Preecīzi skaitļi - AIPS autobusu parkam 2016.gadā tika samazināts darba apjoms vietējos maršrutos par aptuveni 4 %, kaut arī vcenšas pasniegt, ka nekas netiek mainīts. 2018.gadā minstra uzstādījums - samazināt vēl par 7%. Likumdšana līdz šim ir noteikusi, ka katram cilvēkam ikdienā ir jānodršina nokļūšana uz darbu, skolu, bērnudārzu utt. ikdienā, kas jau vairs netiek pilnībā nodrošināts. Tā ir mērķtiecīga valsts un SM piekoptā politika, cilvēkus no lauku apvidus piespiest pārcelties uz attīstības centriem.

pirms gada, 2018.01.17 22:15

Uldiņ,

bet tas jau atbalstāmi, jo samazinājumu veic satiksmes ministrija, ko kūrē ZZS, kas ir patreizējās koalīcijas vadone, partija, kurai pašlaik visaugstākais reitings starp latviešu partijām, un vai tad tie, uzlaukiem dzīvojošie, kuriem Dūklavs mūždien piešķir "pabalstus" vispār kādreiz brauc ar satiksmes autobusu?

pirms gada, 2018.01.18 10:33

Busene

Nevajag slēgt reisus, bet laist mazos autobusiņus!!

pirms gada, 2018.01.21 20:44

Vietējās ziņas