Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iebilst pret šaurāka ceļa būvi 11

Vecumnieku novada lauksaimnieki atklātā vēstulē iebilst pret pašvaldības ieceri sašaurināt ar Eiropas grantu pārbūvēto grants ceļu Mednieki–Gali.

Bārbeles pagasta zemnieks Māris Vecbiškens portālam skaidro, ka sākotnēji saskaņotais ceļa platums bijis 5,5 m, un tas vajadzīgs, lai varētu pārvietoties lauksaimniecības tehnika. «Agrāk būvētiem ceļiem brauktuvi papildina lēzenas nomales, bet tagad uzbērumu paceļ, izveidojot stāvas nogāzes un dziļus grāvjus, kur nevar nobraukt palaist garām vieglo auto,» stāsta lauksaimnieks.

Vecumnieku zemnieks Agris Veide pašvaldībai, Latvijas Zemnieku federācijai un laikrakstam «Bauskas Dzīve» nosūtījis 12 lauksaimnieku parakstītu atklātu vēstuli, kurā norādīts – šaurāks ceļš ar tuvējo zemju īpašniekiem nav saskaņots. Dokumentā uzsvērts, ka ceļa parametriem jāatbilst 24 m garas lauku tehnikas pārvietošanai. Zemnieki aicina domes vadību rīkot apspriedi par ceļa sakārtošanu.

Pašvaldības izpilddirektore Aiga Saldābola «Bauskas Dzīvei» stāsta, ka lēmums pārprojektēt ceļu pieņemts, lai samazinātu izmaksas un varētu ar Eiropas atbalstu pārbūvēt vairāk grants ceļu: «Pēc projektētāju tāmes sapratām, ka līdzekļu var pietrūkt. 4,5 metru ceļa izmaksas ir 769 807 eiro, 5,5 metru – 856 879 eiro. Esam ieplānojuši vēl divu ceļu remontu ar Eiropas granta līdzekļiem.» A. Saldābola piebilst – ceļam plānotas 5,5 m platas nobrauktuves un «kabatas», kur varēs izmainīties platāki braucamie. Šaurāks ceļš samazina uzturēšanas izmaksas, piebilst izpilddirektore.

Pret šaurāku ceļu iebildis domes attīstības komitejas vadītājs Mārtiņš Mediņš. «Ja ceļu pārbūvē par Eiropas līdzekļiem, tam jākalpo vismaz 50 gadus. Ceļus izmanto lauku uzņēmēji, tāpēc jāievēro viņu intereses. Citos novados, kur izbūvēti šaurie ceļi, uzņēmēji ir neapmierināti. Labāk lai atjaunotais ceļš ir puskilometru īsāks, bet platāks un drošāks,» uzskata M. Mediņš.

A. Veide stāsta, ka šonedēļ piedalījies lauksaimnieku apspriedē ar ministriem, kur pārrunāta ceļu atjaunošana. «Jāatzīst, ka Eiropas fondu pieejamība atkal izraisījusi cenu kāpumu būvniecībā,» teic lauksaimnieks, «pirms gada remonts vienam kilometram grants ceļa maksāja 40 – 50 tūkstošus eiro, bet tagad par to prasa ap 70 tūkstošiem,» pagaidām oficiāli neapstiprinātus datus atklāj A. Veide.

Pievieno komentāru

Komentāri 11

onka

Beidzot saprati Veide, ka tavs dēls nepareizajā partijā. Žēl, ka cilvēkiem tik lēni pielec...

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.23 11:13

CT

varētu padomāt, ka tur tūkstošiem mašīnu brauc.
varbūt šitā - labāk lai ceļš vispār izbeidzas puskilometru pirms galamērķa, bet ir platāks? :D

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.23 11:55

ct

Par izpildvietnieka algu un mašīnu var arī līdz galamērķim saremontēt !

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.24 12:51

Specs

Varbūt vēl vidus sadalošo barjeru? Riktīgi lohi. Kaut šaurāks, bet garāks ceļš. Skolēnu autobusam pietiks, bet zemnieki ar prātu izbrauks pa vēl šaurāku. Var jau kombainam to hederu uzlikt uz ratiņiem un visa pārējā Eiropas tehnika salokās kompaktā platumā!

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.23 18:10

baigais specs

vai tu vispār esi braucis ar kombainu,kam platums 4m bez hēdera? Varēsi nodemonstrēt,kā ar hēdera ratiņiem nobraukt no 4,5 m ceļa, Kā tevi sazvanīt ?

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.24 12:46

varavīkšņu īpasnieks

Pabraukt ar lielo kombainu pa 4,5 m ceļu ir tīrās šausmas neomulīgi,bailīgi.Ja ceļš līkumains samainīšanās kabatas nelīdz . Sastrēgums un stress uz pus dienu ja lielai tehnikai jāsamainās.Nepietiek ar Skaistkalnes izcilo projektu.

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.25 12:03

CT

jūs tur ik pāris dienas braukājat? taču ne, pāris reizes gadā. tad, ja tas ir tik traki, sarunāsit, ka ceļu aizver, kamēr kombains brauc.

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.27 20:47

Gita

Un atkal Aiga gudri spriež,kas būtu labāks Bārbelei!!! vai tad Bārbelē nav pārvaldnieka?!

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.23 20:09

Tautas gudrība

Atkal " gudrie" māca kā zemniekiem sēt un pļaut un pa kādiem ceļiem braukt ! Kur jūsu lauki ?

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.24 13:02

Ceļš

Kam laukiem ceļi, rokam nost -- pietiks ar taciņām ! Visi uz pilsētām !

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.24 13:26

Ritvars

Pēc tehniskajiem normatīviem (LBN) divvirziena ceļa klātne nedrīkst būt šaurāka par 5,5m

pirms 4 mēnešiem, 2018.02.28 22:57

Vietējās ziņas