Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iecavnieki piedalīsies nacionālajā debašu turnīrā

Sestdien, 6. aprīlī, Jelgavas Valsts ģimnāzijā norisināsies Nacionālo debašu turnīrs par tēmu «Jauniešiem no 16 gadu vecuma jādod/ nav jādod tiesības piedalīties Eiroparlamenta vēlēšanās».
No mūsu puses četriem novadiem Iecavas vidusskolu pārstāvēs viena komanda trīs cilvēku sastāvā. Desmitās klases audzēkņi Niks Vīns un Ance Bole debatēt sākuši tikai šī mācību gada sākumā, savukārt Renāte Estere Liepiņa to dara jau trešo gadu. Jaunieši debašu ziņā ir ļoti aktīvi, paspējuši paviesoties arī dažādās valstīs. Nesen bijuši Ukrainā un Igaunijā.
Vērts pieminēt, ka Ukrainā Renāti atzinuši par labāko debatētāju un komandu paslavējuši par labām valodas prasmēm. Iecavas vidusskolas debašu pārstāvji katru gadu apmeklē arī Baltkrievijas sadraudzības skolas pasākumu. Renāte maija sākumā uz dažām dienām dosies uz starptautisko debašu sarīkojumu Slovēnijā, stāsta Iecavas vidusskolas angļu valodas skolotāja, debatētāju trenere Vita Lauciņa-Veinere.
«Tā kā aizvadītajā nedēļā par šo pašu tēmu komanda debatēja reģionālajā debašu turnīrā, tādēļ grūtībām nekādām sevišķi nevajadzētu būt arī tagad. Iespējams, tiks pieslīpētas kādas detaļas, lai varētu spēcīgāk aizstāvēt savus argumentus. Uzskatu, ka šī ir viegla tēma. Ir bijušas tādas, kad tiešām jāpalauž galva, piemēram, tolerance veicina/neveicina pozitīvo diskrimināciju. Kopumā jaunieši māk pielāgoties jebkuram tematam, ar katru reizi gūst arvien lielāku pieredzi. Potenciāls ir,» viedokli pauž V. Lauciņa-Veinere.
Galvenais ir ņemt vērā debašu principus. Pirmais – debatēt, lai mācītos. Jāapzinās, ka debates ir iespēja iegūt jaunas zināšanas, prasmes un iemaņas, veicinot radošas, intelektuāli izglītotas un pilsoniski aktīvas personības izaugsmi. Otrkārt, debatējot ievērot godīgumu. Jābūt godīgam argumentos, pierādījumu un faktu izmantošanā, kā arī izjautāšanas atbildēs. Noslēdzošais princips – debatēt ar cieņu. Nedrīkst izrādīt necieņu tikai tāpēc, ka kāds nepiekrīt jūsu viedoklim. Vislabākais līdzeklis savas pārliecības paušanai ir labi pārdomāts arguments un fakti, kas to pierāda.


Pievieno komentāru

Vietējās ziņas