Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iecavnieki pieprasa apvedceļa ceturto variantu 12

Autoceļa Saulkalne–Bauska būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskās apspriešanas sapulce Iecavā 13. decembra priekšpusdienā bija iedzīvotāju ļoti kupli apmeklēta.Novada Domes sēžu zālē visiem nepietika vietas. Organizētāji stundu runājās ar vienu grupu, pēc tam ļaudis gāja prom, viņu vietā nāca citi. Iecavniekus uzrunāja SIA «Eirokonsultants» valdes priekšsēdētāja vietnieks, ietekmes uz vidi novērtējuma vadītājs Valdis Felsbergs. Viņš iepazīstināja ar trim iespējamiem Iecavas apvedceļa variantiem un tad aicināja klātesošos izteikt savu viedokli. Pirmais variants ir būvēt divas papildu joslas pašreizējam Bauskas–Rīgas ceļam un Iecavai – nelielu apvedceļu. Otrais variants paredz būvēt apvedceļu uz rietumiem no Iecavas, trešajā variantā četru joslu ātrgaitas maģistrāle atradīsies pāris kilometru uz austrumiem no Iecavas. Pagaidām tiek spriests konceptuāli par maģistrāles atrašanās vietu, skiču projekts taps vēlāk tikai vienam variantam – tam, kuram būs vismazāk iebildumu no sabiedrības, kā arī pozitīvākais ekonomiskais pamatojums. Paredzētā maģistrāle šķērso 13 pašvaldību teritorijas pa apmēram 4000 zemes īpašumiem. V. Felsbergs piebilda, ka viņš tikai uzklausa un pieraksta iedzīvotāju viedokli, neko nesolot un negarantējot, ka beigu variantā visas prasības tiks ievērotas. Iecavnieku noskaņojums kopumā bija diezgan kritisks. To varētu apkopot ar Imanta Sūnas teikto: «Tas ceļš jau nebūs mums, iecavniekiem. Mēs uz Rīgu varēsim braukt pa pašreizējo ceļu, kurš bez tranzīta transporta kļūs tukšāks. Pa jauno maģistrāli trauksies braucēji no Parīzes un Helsinkiem. Un viņi jau var pabraukt desmit kilometrus lielāku līkumu. Mums ir svarīgi, lai ātrgaitas šoseja būtu pēc iespējas tālāk no apdzīvotām vietām.» Viņu atbalstīja iecavnieks Jānis Plucis: «Pirmais variants uzreiz jānoraida, jo neko citu kā vides piesārņojumu iecavniekiem tas nedos. Putekļi, izplūdes gāzes, nemitīgs troksnis – vienīgi to mēs iegūsim.» Viņš aicināja atbalstīt trešo variantu, kur ceļš atrodas tālāk no apdzīvotām vietām. Tomēr arī šeit paredzamā maģistrāle šķērsos daudz lauksaimniecībā izmantojamas zemes, arī mājvietas. «Nekad nebūs tā, ka ceļš kādu neietekmēs negatīvi. Ar to ir jārēķinās. Valdība tomēr skatīsies, cik un kādus īpašumus maģistrāle šķērsos. Ja būs jānojauc ēkas, īpašnieki saņems valsts kompensāciju,» skaidroja V. Felsbergs. «Ar flomāsteru ievilkt līniju kartē ir viegli. Arī naudu no mājām izdzītajiem saimniekiem var samaksāt. Bet ko mūsdienās nozīmē nauda? Cilvēkiem vajag vietu, kur dzīvot, vidi, kas viņus neapdraudētu nedz tagad, nedz arī nākotnē. Pašlaik šķiet, ka par cilvēkiem te neviens nav domājis. Es ierosinu trešajā variantā maģistrāli pabīdīt austrumu virzienā. Lai tā šķērso mežus, no kuriem liela daļa ir valsts īpašums,» šis iecavnieces Laumas Neimanes ierosinājums guva nedalītu klātesošo atzinību. V. Felsbergs gan iebilda, ka viņa uzdevums ir uzklausīt iedzīvotāju viedokļus par trim piedāvātajiem variantiem. Kaut kāda ceturtā varianta iespēja vismaz tagad netiek izskatīta. Tas sanākušajos radīja lielu neapmierinātību. Iedzīvotāji sāka stihiski organizēt parakstu vākšanu, atbalstot ceturto variantu. Novada Domes izpilddirektors Mārtiņš Veinbergs solīja pašvaldības atbalstu, organizējot parakstu vākšanu. Ir nolemts, ka vietvara sagatavos tekstu, kuru iedzīvotāji varēs parakstīt. Parakstīšanās varētu sākties otrdien, 18. decembrī, novada Domes kancelejā. Tiek domāts arī par citām parakstu vākšanas vietām, piemēram, vidusskolā.

Pievieno komentāru

Komentāri 12

informators

Visi, kuri nav vienaldzīgi, aicināti - piektdien, 21.decembrī plkst.19.00 uz Iecavas vidusskolas aktu zali. Parakstities par izmaiņām var tikai lidz 27.12 Informējiet visus. Parakstu lapas Iecavas novada Domē,Iecavas vidusskolā, Iecavas veikalā "Florentīna" un "Kadiķitis". Karte veikalā Maxima un parakstu vākšanas vietās.

pirms 11 gadiem, 2007.12.20 17:10

iedzivotāja

Piekrītu īpašniekam par telpam!!!!Tiešam varēja izvēlēties vai nu skolu vai sporta zali!!!Par to gan nepadomāja!!!

pirms 11 gadiem, 2007.12.19 14:54

īpašniece

Visu cieņu Lasītājam. Vēl var piebilst, ka pirmais un otrais variants skar arī nelielos privātmežus, kuri tomēr piegādā skābekli Iecavai ar valdošajiem vējiem. Vecās Raņku skolas ozolu aleja ar tiks nozāģēta...

pirms 11 gadiem, 2007.12.16 21:33

Cilveks

Kartes ar visiem variantiem, izņemot ceturto, var apskatīt: http://www.iecava.lv/events.php?id=174&news=1&action=event&category=61&eid=2124 , teritorijas planotaa izmantoshana 2.lapa. Neizprotami kaapeec jaaplaano paari apdziivotaam vietaam, ja taalaak uz austrumiem ir valsts mezhi un purvi.

pirms 11 gadiem, 2007.12.16 21:24

Pilsonis

Apvedceļšir vajadzīgs. Tas atbrīvos Bauskas, Iecavas Rīgas ceļu no tranzīta Tallinas un Helsinku virzienā. Valsts un Ministru prezidets Kārlis šo ceļu būvētu pa lauksaimniecībai maznoderīgām zemēm un mežiem.Ietaupītos nauda zemes pirkšanai.Arī labās zemes paliktu aršanai. Un cilvēkiem labs prāts.

pirms 11 gadiem, 2007.12.15 18:07

Lasītājs

Man gan liekas,ka ar ekoloģiju šeit nav nemaz tik normāli.Piedāvātajiem apvedceļa variantiem, kas apiet pilsētu no rietumu puses ,ir būtiski trūkumi:
- no ekoloģiskā viedokļa tie pilsētai ir ļoti bīstami.Visiem zināms,ka Latvijā valdošie ir vēji no rietumiem un ziemeļrietumiem.Sakarā ar neatgriezeniskajām klimata izmaiņām (globālo sasilšanu), šo vēju biežums un stiprums nākotnē tikai pieaugs.Palielinoties transporta plūsmas intensitātei, pilsēta atradīsies pastāvīgā indīgo izplūdes gāzu mākonī;
- apvedceļš šķērso ļoti daudz vietējās infrastuktūras ceļus, kuru darbība pēc apvedceļa izbūves būs gandrīz izjaukta;
- apvedceļš skar ļoti daudz privātās mājas (būs jānojauc),zemes un meža platības, pat divu kapsētu aisargjoslas.
Trešais apvedceļa variants,kas apiet pilsētu gar austrumu pusi, ir nedaudz labāks:
- valdošie vēji dzen indīgās izplūdes gāzes prom no pilsētas;
- mazāks apvedceļa skarto vietējās infrastruktūras ceļu, privātīpašnieku māju,zemju un mežu skaits;
- perspektīvā, pēc tilta uzcelšanas pie Saulkalnes, savienojot šo apvedceļa 3.varianta turpinājumu ar ceļu P85, iespējams atslogot apvedceļu A5 un maģistrāli A7.

pirms 11 gadiem, 2007.12.15 16:42

domā

ar ekoloģiju viss būs normāli,jo tagad visa auto plūsma iet cauri pilsētai,tad ies pa apvedceļu, kas tur var būt sliktāks, varbūt domājat ,ka uzbūvēs apvedceļu un transporta plūsma paliks lielāka- no kā?vienīgā atšķirība būs tā, ka ka autobraucēji pa ceļam izmantoja dažādus pakalpojumus,pa apvedceļu aizšaus garām no grenstāles līdz ainažiem un pat pačurāt neaizies,tā rijām dumus un kautko nopelnījām,tad nebūs dūmu un nebūs arī peļņas.

pirms 11 gadiem, 2007.12.15 10:52

depresija

Lasītāja. Paņem acis un izlasi, ka Iecavnieki piedāvā savu, ceturto variantu...kartes ir ar trim variantiem, kur ceturtais?

pirms 11 gadiem, 2007.12.14 14:34

īpašnieks

Pašvaldība jau nu varēja labāk organizēt šo apspriešanu citādi jau tāds ķeksītis vien sanāca. Ja jau visiem 4000 zemes īpašniekiem ielūgumus izsūtīja, tad vajadzēja domāt, kur kaut daļa no viņiem var satilpt. Pagastmājas sēžu zāle tam noteikti bija par mazu, jo cilvēki bija pilna trepju telpa no 2. līdz 5. stāvam, kuri protams, no zālē teiktā neko nedzirdēja. Piemēram kaut sporta nama zāli varēja noīrēt.

pirms 11 gadiem, 2007.12.14 13:53

Lasītāja

Depresijai tiešām jāsāk dzert zāles... Pat trīs kartes portālā publicētas un jau sen tur atrodas. Paskaties vietējās ziņās, pameklē. Kur var būt tik slims un kašķīgs sievišķis!

pirms 11 gadiem, 2007.12.14 13:25

Iecavniece

Interesanti, ko viņi grib dzirdēt no īpašniekiem, kam pāri novilktas tās svītras. Varbūt tur bija, kāds, kas par to priecājās? Starp citu tā apspriešana bija katastrofāli neorganizēta un tas, kas tur bija nolikts priekšā nevarēja pateikt neko par ceļu variantiem un arī par to, ko nozīmē ietekmes uz vidi novērtējums.

pirms 11 gadiem, 2007.12.14 10:35

depresija

Vieni pliki vārdi, bet nevienas bildes, kur redzama karte? kaut flomasteru ievilkta? švaki:(

pirms 11 gadiem, 2007.12.13 21:43

Vietējās ziņas