Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iedzīvotājus satrauc reklāmas vēstule 7

«Bauskas Dzīves» redakcija pēdējās dienās saņēma vairākus cilvēku zvanus par aizdomīgām vēstulēm. Tiek piedāvāts laimēt 20 tūkstošus latu, bet informācija pasniegta tāda, ka daudzi uztraucās - vai tik nav viltus loterija.   «Man tādi viltus 20 tūkstoši nav vajadzīgi. Nesaprotu ar kādām tiesībām izpausti mani dati. Kamdēļ man, vecam cilvēkam sūta šādas apmāna vēstules,» savu sašutumu pauda iecavniece Velta Ozola. Tikmēr laimesta piedāvātāji atzīst, ka tā esot pārdomāta reklāmas kampaņa. Izrādās, ka 29. novembrī izdevniecības «Jumava» un «Reader's Digest» izsūtīja deviņiem procentiem Latvijas iedzīvotāju vēstules par spēles «Grand Prix» sākumu. Izdevniecības «Jumava» mājaslapā rakstīts, ka spēle nozīmēs «.. unikālu iespēju saņemt ekskluzīvus izdevniecības piedāvājumus». Adresāti esot izvēlēti nejaušā kārtībā sadarbībā ar A/S «Latvijas pasts». Tomēr pirmajā vēstulē nav neviena vārda par grāmatām, kas izraisīja cilvēku aizdomas. Stāsta izdevniecības «Jumava» grāmatvede Tamāra Niklase: «Vēstules sūta izdevniecība, kas organizē spēli, - «Reader's Digest». Otrajā vēstulē viss būs skaidri pateikts.»  Diemžēl spēles organizatoru norādītais telefona numurs bija nepārtraukti aizņemts, un viņu viedokli par vēstuli redakcijai iegūt neizdevās. Izdevniecības «Jumava» mājaslapā esošā informācija liecina, ka šādas vēstules tika sūtītas jau septembrī, un arī tad tās izraisīja sašutumu cilvēkos. Tas radīja plašu mediju uzmanību. Spēles «Grand Prix» rīkotāji esot apstiprinājuši, ka šāda ažiotāža esot pārdomāta reklāmas kampaņa, kas novērtēta pozitīvi ar otrā sūtījuma saņemšanu. Tiesa, ne visi tam piekrīt. Iedzīvotāju zvani un stāsti liecina, ka ir pat gadījums, kad vēstules ir nosūtītas uz mirušu cilvēku vārda.Par reklāmas ētisko pusi skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce: «Viņi ir radījuši intrigu. Tieši tādu pašu kā vides reklāmās. Pirmajā vēstulē reklāmas ētiskās normas nav pārkāptas. Pati izlasīju. Vides reklāmās ir līdzīgi - izliek kaut kur intriģējošu saukli, kas piesaista uzmanību, un pēc tam papildina ar informāciju.» Latvijā aktuāls piemērs bija viltus meteorīts, par kuru parādīja televīzija, uzrakstīja laikraksti, un beigās tā bija vienas firmas reklāma.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

Nav svarīgi!

Mjā...

Padomājat ko dariet, iespējams uz jūsu ''superīgās'' kampaņas sirdsapziņas ir kāda tantuka vai opīša, vai cilvēka ar švaku sirdi nāve (ptu, ptu, ptu). Teksts jau spēcīgs sākumā - ievelciet elpu, vai kā tā tur bija....

Domāju, ka ne ieguvēji Jūs būsiet, bet gan zaudētāji.
Skumji!

pirms 7 gadiem, 2010.12.02 19:17

Visockis

jumava ir isti neliesi, aicinu nepirkt sis izdevniecibas produkciju

pirms 7 gadiem, 2010.12.02 17:00

Visockis

jumava ir isti neliesi, aicinu nepirkt sis izdevniecibas produkciju

pirms 7 gadiem, 2010.12.02 16:59

ar noteikumiem var iepazīties Jumavas mājas lapā

pirms 7 gadiem, 2010.12.02 09:22

ar noteikumiem var iepazīties Jumavas mājas lapā

pirms 7 gadiem, 2010.12.02 09:21

Acīgais

Līdzīgi raksti ir jau iepriekš publicēti -
Bažās par krāpšanu, sūdzas par apgāda Jumava loteriju
http://www.apollo.lv/portal/news/articles/213088
http://diena.lv/lat/politics/regions/bazas-par-krapsanu-pensionari-sudzas-par-apgada-jumava-loteriju

Tagad pienākusi kārta Bauskas rajonam saņemt šādas vēstulītes :) Arī es saņēmu

pirms 7 gadiem, 2010.12.01 18:50

Vietējās ziņas