Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Laukos sabiedriskā autotransporta izmantotāju skaits sarūk, uz Rīgu tas pieaug 20

Pirmajā pusgadā samazinājies reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits. Tā ziņo valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) komunikācijas speciāliste Zane Plone.

Braucēju skaita sarukuma iemesls ir iedzīvotāju skaita samazināšanās laukos. «Bauskas Dzīvei» to apliecina pasažieru pārvadātāja uzņēmuma «Aips» vadītājs Uldis Kolužs. Valstī 2016. gada pirmajos sešos mēnešos reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti nepilni 15 miljoni pasažieru. Tas ir par 5,8 procentiem mazāk nekā tādā pašā periodā pērn. «Aips» apkalpotajos vietējās nozīmes reisos braucēju skaits sarucis aptuveni par četriem procentiem.

Šāds samazinājums ir ilgus gadus Latvijā īstenotā lauku dzīves kārtības iznīcināšana. Nav laukos cilvēku, nav arī pasažieru. Vēl viens iemesls – ļaudis arvien vairāk izmanto privāto transportu braucienam uz pilsētu. Šie U. Koluža minētie iemesli braucēju skaita samazinājumam nav tikai Bauskas apkaimes īpatnība. Z. Plone skaidro, ka pasažieru skaita pārmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu, darbspējīgo cilvēku un studentu pārcelšanos uz pilsētām. Turklāt pēdējos gados iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar personisko automašīnu.

Ņemot vērā pasažieru skaita un pieprasījuma pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem samazināšanos, ATD jau pērn sāka maršrutu tīkla revīziju. Tikai nepilni divi procenti no gandrīz 1100 reģionālajiem maršrutiem ir pelnoši vai to izmaksas iespējams kompensēt no biļešu ieņēmumiem.

U. Kolužs skaidro, ka uzņēmums šai realitātei pielāgojas, palielinot mazas ietilpības autobusu skaitu. Izvērtēti arī reisi. Pārvadātājam par to šovasar norādīja ATD amatpersonas. Iespējamie grozījumi ir sagatavoti, par tiem informēta ATD, kā arī Zemgales plānošanas reģiona atbildīgie speciālisti. U. Kolužs apgalvo – ja pārmaiņas autobusu kursēšanas grafikos būs, tad ne agrāk par oktobri.

Starppilsētu autobusos 2016. gada pirmajā pusē pārvadāti 5,4 miljoni pasažieru, kas ir par trim procentiem mazāk salīdzinājumā ar analogu periodu pērn. Tomēr ir maršruti, kuros vērojama pretēja tendence. Z. Plone «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka maršrutā Rīga–Bauska šī gada sešos mēnešos pārvadāti vairāk nekā 290 tūkstoši pasažieru, kas ir par 13 procentiem vairāk nekā šajā periodā pērn. Pasažieru skaita pārmaiņas skaidrojamas ar autobusu un sniegtā pakalpojuma kvalitātes uzlabošanu pagājušā gada pavasarī, kad šajā maršrutā pārtrauca darbu SIA «Sabiedriskais autobuss». Tagad minētajā maršrutā pārvadājumus nodrošina vairāki uzņēmumi, kuru pakalpojumus klienti izmanto labprāt.

Pievieno komentāru

Komentāri 20

joptv

autobuss no laukiem pienāk bauskā pēc astoņiem un aiziet pēc četriem , kāds sviests , kas ar to brauks ja nevar saskaņot ar normālu darba laiku , viziniet tad tikai pensīšus un nekauciet ! sadodiet pa muti tam idiņam kurš taisa tādus grafikus !

pirms gada, 2016.08.29 12:23

Aina

Vajadzētu kādu piemēru...jo autobusi ienāk pirms astoņiem un aiziet arī pēc 17.00. protams arī pa dienas vidu kāds kursē!

pirms gada, 2016.08.29 14:56

mia

Tieši tā! Nu kā ir iespējams kaut kur tālāk strādāt, ja Bauskā no laukiem iebrauc ap astoņiem, bet vakarā- ak šausmas, pirms sešiem pēdējais autobuss (izņemot Uzvaru). Kuram strādājošam, studējošam, kustīgam, aktīvam cilvēkam tas der? Šāds sabiedriskā transporta grafiks der tikai pensionāriem, nestrādājošiem, neaktīviem cilvēkiem. Par to bija jādomā tajos gados, kad cilvēki darba dēļ bija spiesti iet prom no laukiem, meklēt kādu izeju, īrēt, laitikai būtu darbs. Ja transports būtu sakārtots izdevīgākos laikos, būtu gan ekonomiski izdevīgi, gan daba tiktu saudzēta, nedzenājot katram savu vieglo auto un lauki neiztukšotos. Pat uz Rīgu pie ārsta nav iespējams droši aizbraukt, jo vari atpakaļ netikt, ja ap četriem no Rīgas neizbrauc, tas pats studentiem. No sākta gala bija jādomā, lai sabiedriskais transports būtu maksimāli pieejams strādājošiem, strādāt gribošiem, studējošiem, nevis jāsūkstās, ka lauki paliek tukšāki. Ja cilvēks Bauskā tiktu ap 7.00, no Bauskas uz laukiem varētu izbraukt vismaz 19.00-19.30, iespējams, šādu problēmu nebūtu.

pirms gada, 2016.08.29 19:14

miai

Kurš tad sūkstās ka it kā lauki tukšojas ? Kolhozu nav un nebūs. Loģiski ka kolhozu centri paliks tukši

pirms gada, 2016.08.29 20:17

Vita

19:30 no Bauskas izbraukt ? Cikos tad cilvēks būs mājās. No rīta 5 ceļas un vakarā 21 atrbauc mājās ? Tā ir briesmīga dzīve

pirms gada, 2016.08.30 11:11

pzģec

No Lībiešiem un Bērziem autobuss kurš nāk 9:30 jau gandrīz ir pilns + Lauktehnikā sakāpj ~20 cilvēki. Lauktehnikai vajag maršrutu no rīta arī.

pirms gada, 2016.08.29 13:36

Dana

Labdien! Autobusu kustību saraksti ir izveidojušies daudzu gadu laikā un ļoti iespējams, ka vairākos gadījumos tie vairs nav aktuāli un pieprasījums ir savādāks, taču tos mainīt nav iemesla, ja nav pieprasījumu par to maiņu. Tāpēc gadījumos, kad ir nepieciešams mainīt autobusu kustību laikus, maršrutus vai ir kādi citi ierosinājumi (piem., pieprasījums pēc jauna vai papildus maršruta), lūgums rakstīt uz Zemgales Plānošanas reģionu Sabiedriskā transporta un autoceļu attīstības nodaļu zpr@zpr.gov.lv. Mēs izvērtēsim katru ierosinājumu. Jāatzīmē, ka Bauskas novadā autobusi kursē samērā bieži, nedēļas nogalēs un brīvdienās, bet maršrutu samazināšana šo novadu pēdējos gados nav skārusi vispār.

pirms gada, 2016.08.29 14:11

danai

nu tad sāc jau vērtēt

pirms gada, 2016.08.30 14:37

Marianna

Laukos ir jādzīvo zemniekiem, nevis bijušajiem kolhozniekiem. Zemniekiem ir džipi un autobusus nevajag

pirms gada, 2016.08.29 15:57

to wow

Tā ir Skaistkalne.

pirms gada, 2016.08.30 13:11

Braucējs

Bauskas autobusi velkas zirga pajūga ātrumā, tad nav brīnums, ka ,ja iespējams, izmanto citu transportu. Jēkabpils autobuss to pašu posmu veic 22 minūtēs, tad Bauskas -30 minūtēs( 15 km).

pirms gada, 2016.08.29 18:10

0-0

Reiss plkst.18.10 no Bauskas uz Grenctāles RP gandrīz vienmēr ir pilns, knapi tiekam iekšā, sākoties skolas laikam, braucēju būs vēl vairāk.

pirms gada, 2016.08.29 20:15

mia

Lauki nedrīkst palikt tukši, jo lauki-tā ir Latvija. Cilvēki, kuri gāja uz barikādēm, necīnījās par Latviju ar tukšiem laukiem. Lauki- tā ir vieta, kur cilvēks var dzīvot, elpot, just dabu, relaksēties pēc darba, tikai jābūt kādam ieinteresētam sakārtot sabiedrisko transportu, radot iespēju cilvēkiem nokļūt laicīgi pilsētā un vajadzīgā laikā atpakaļ. Taču pie mums diemžēl šobrīd jūtams tieši pretējais- vēlme laukus iznīcināt, sadzenot visus pilsētā.

pirms gada, 2016.08.29 21:06

pia

mēģini šo teoriju iestūrēt vēsturniekam un viņa pensionētajam palīgam, šie abi un viņu divi padomdevēji uzskata, ka lauki ir jālikvidē

pirms gada, 2016.08.30 00:41

00

Laukiem tukšiem būt ! Ej uz kādām barikādēm gribi, kolhozu nebūs !

pirms gada, 2016.08.30 03:02

to 00

Nevajag kolhozus, bet laukos dzivo cilveki. Ja nebus lauksaimniecibas mums nebus ko est- vai tad tas nav skaidrs? Vai ari tev moka ilgas pec komunistiem?

pirms gada, 2016.08.30 09:54

00

Tas saucās cirks aizbraucis - klauni palikuši

pirms gada, 2016.08.30 10:00

to pia

Nerunā nu citu vārdā , tu vari teikt tikai to, ko tu uzskati, tas būtu tā kā patiesāk.Un autobusu maršruti un saraksti nav neviena vēsturnieka un viņa pensionētā palīga ziņā, ikviens kaut nedaudz izglītots un domājošs cilvēks saprot, ka par autobusiem un to reisiem un pat laikiem atbild ATD un SIA "AIPS", ja kas.

pirms gada, 2016.08.30 13:10

Miai

Ļoti grūti iebraukt kolhoznieku loģikā, dzīvot laukos nenozīmē lauksaimniecības uzplaukumu, bet braukāt ar autobusu katru dienu uz pilsētu un nodarboties ar lauksainiecību ir apgrūtinoši. Teikšu vēl vairāk, nav māksla ko saražot, māksla ir kādam to pārdot

pirms gada, 2016.08.30 14:00

Vietējās ziņas