Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Matemātikas eksāmens sagādā grūtības 6

Kopš 12. klases matemātikas eksāmena, kas notika pagājušajā nedēļā, joprojām nerimstas diskusijas par tā saturu. Viedokļi ir dažādi – citi pauž sašutumu par to, cik grūti gājis, daži brīnās, kāpēc sacelta tik liela ažiotāža. «Bauskas Dzīve» steidzās noskaidrot, ko par to domā mūspuses novadu pedagogi un audzēkņi.

«No skolēniem sūdzības nedzirdēju. Jauniešu zināšanas ir ļoti atšķirīgas. Par grūtības pakāpi varu spriest tikai pēc skolēnu teiktā. Pēc viņu domām, eksāmens nebija viegls. Grūtības sagādāja trešās daļas uzdevumi. Tā parasti ir vissarežģītākā daļa, tur ir uzdevumi, kurus ikdienas stundās nerisina. Stresā šos uzdevumus katrs var izprast atšķirīgi. Citi, iespējams, rūpīgi neizlasa noteikumus. Tie, kas mācās un labi pārzina priekšmetu, izmantoja pilnībā visu eksāmenam atvēlēto laiku,» stāsta Bauskas 2. vidusskolas mācību pārzine Iveta Jabločkina.

«Protams, 12. klases eksāmens nav tik viegls kā 9. klasei. Devītie vienmēr to uzraksta labāk nekā divpadsmitie. Audzēkņu emocijas bija dažādas. Tie, kuri mācās labi un vidēji, nebija pārsteigti. Ja nemācās, ir grūti. Jā, trešā daļa bija grūta, es saviem bērniem pirms eksāmena saku, ka tajā daļā noteikti būs uzdevumi, kurus viņi nekad iepriekš nebūs redzējuši. Tur vairāk ir jāpēta, jāanalizē, jāpamato, jāpierāda. Varbūt ne līdz galam pierādīt un atrisināt, bet kaut ko uzzīmēt un sākt rēķināt katrs varēja. Manuprāt, trešajā daļā varētu iekļaut tikai vienu pētāmo uzdevumu, nevis trīs, tas neradītu lieku stresu,» uzskata Uzvaras vidusskolas matemātikas skolotāja Valda Bičkova.

«Man matemātika padodas, mācos regulāri, piedalos olimpiādēs. Iznākot no eksāmena telpas, sapratu – tas bija nedaudz grūtāks, nekā gaidīju. Bija iekļauts viss, ko esam mācījušies, izpildīju visu, ko zināju. Pēc pamatīgā darba noguru. Mēs visi bijām informēti, ka trešās daļas uzdevumi būs grūti – olimpiādes līmenī. Tur vajadzēja vairāk domāt, šie uzdevumi nebija pa spēkam tiem, kam matemātika īpaši nepadodas. Uzdevumi bija nedaudz citādāk formulēti, tāpēc daudzi tos nesaprata. Liela loma ir arī skolotāju attieksmei un priekšmeta pasniegšanas veidam. Mūsu skolā ir laba matemātikas skolotāja. Katram ir savs domāšanas ātrums, vairāk jāpiespiež sevi mācīties. Eksāmens nebija viegls, bet izpildāms,» vērtē Uzvaras vidusskolas 12. klases audzēkne Dagnija Saleniece.

«Man eksāmens likās grūts, kaut gan priekšmetā ir labas atzīmes. Kad sāku pildīt uzdevumus, nezināju, ar ko sākt, beigās kaut ko tomēr sapratu. Šīs tēmas bijām mācījušies, taču piemirsu dažu uzdevumu risināšanas gaitu,» teic Bauskas 2. vidusskolas 12. klases audzēkne Alīna.

«Eksāmenos daudz jāgudro, jābūt loģikai, jāzina teorija. Nekad visi visu neizpildīs. Eksāmens nebija viegls, bet neizpildāms arī ne,» pārliecināta Iecavas vidusskolas matemātikas skolotāja Pārsla Ratkus.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Neizpratnē

Tad kā beigās bija, grūts vai viegls? Citos avotos bija lasāms, ka Rīgas 1. ģimnāzijas audzēkņi nebija spējuši tikt galā ne ar 2., ne 3. daļu, jo tur esot bijuši "radoši" uzdevumi.

Nu, skolnieku dēļ jācer, ka maksimālais punktu ieguvējs (kura rezultāts tiek ņemts kā maksimālie punkti pārējo vērtēšanai) nebūs ticis galā ar 3. daļu.

pirms 15 dienām, 2018.06.04 12:16

nešauj pār strīpu!

Priecājos, ka skolotājas vērtē eksāmenu kā izpildāmu ( uz cik % nav pateikts?) , secinu , ka pašas ar uzdevumiem varēja tikt galā. Tas priecē. Bet skolotāja ( arī "laba") uzdevums ir nolaisties līdz skolēna līmenim un no skolēna līmeņa eksāmens bija nesamērojams ( daudz grūtāks! ) par iepriekšējo 10 - 15 gadu eksāmeniem. Cien. skolotājas, esiet objektīvākas un kaut nedaudz drošākas savos spriedumos!

pirms 15 dienām, 2018.06.04 13:28

pilsonis

Nezinu, kas bija eksāmenā, bet man šķiet, ka tas bija viegls. Nevar jau gribēt, lai eksāmenā prasītu tikai to, ko māca stundās.

pirms 15 dienām, 2018.06.04 16:23

Nu jau

Vienīgais, ko varu piebilst, laikam ar katru gadu paliek arvien čīkstulīgāki skolēni.
Tāpēc aiziet uz augstskolu un visiem depresija, jāmaina pamperi. Darbs arī būs par grūtu.

pirms 15 dienām, 2018.06.04 17:00

Autors

Eksāmens bija grūtāks kā iepriekšējos 2-3 gados, bet daudz vieglāks par eksāmeniem pirms 4, 5 gadiem. Skolēnu līmenis ir pamatīgi krities, tas gan.

pirms 14 dienām, 2018.06.05 21:34

secinājums

Beidziet taču mocīt bērnus un samaziniet beidzot matemātikas eksāmena vērtēšanas augsto 5% barjeru uz 1%! Nav jau lielas starpības, - ir cilvēks ir vienkārši idiots vai arī absolūts deģenerāts, jo valsts un pašvaldību iestādēs tādi darbinieki vienalga ir un būs zelta vērtē.

pirms 3 dienām, 2018.06.16 09:01

Vietējās ziņas