Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Mūspusē teju 3000 «Swedbank» klientu drīzumā var palikt bez internetbankas 5

No šodienas "Swedbank" maksājumu limits, izmantojot internetbankas kodu kartes, būs 20 eiro, bet šī gada 9. septembrī banka pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Kredītiestādes apkopotā informācija liecina, ka trīs mēnešu laikā no kodu kartes jāatsakās vēl 25% klientu. Bauskas pusē citu internetbankas autentifikācijas rīku vēl nav izvēlējušies 2670 klientu, portālu informēja "Swedbank" pārstāvis Jānis Krops.

Lai izvairītos no rindām un citām neērtībām, viņš aicina nomaiņu neatlikt uz pēdējo brīdi. Kopš kodu karšu migrācijas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši 75% klientu, no kuriem vairums priekšroku devuši lietotnei Smart-ID.

"Swedbank" ir apkopojusi svarīgākos jautājumus un atbildes:

Kas notiks, ja līdz 9. septembrim kodu karti nenomainīšu pret citu autentifikācijas rīku?

Nokavējot pārejas brīdi, ar "Swedbank" kodu karti vairs nevarēs:

  • autentificēties "Swedbank" internetbankā un citos bankas kanālos (piemēram, zvanot uz konsultāciju centru);
  • pieslēgties valsts portāliem (piemēram, latvija.lv, vid.eds.lv, vsaa.gov.lv, e-veseliba.gov.lv u.c.) un arī pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, "Latvenergo", TET, "Latvijas Gāze", "Tele2".
  • patstāvīgi izveidot jaunu Smart-ID kontu - lai to izdarītu, būs jādodas uz "Swedbank" filiāli.

Jau tagad ieviesti vairāki kodu karšu lietošanas ierobežojumi. Ar ko jārēķinās turpmāk?

Šobrīd dienas maksājumu limits, ko var apstiprināt ar kodu karti, ir 50 eiro. Savukārt jau no 6. jūnija ar kodu karti varēs pārskaitīt vien 20 eiro dienā. Atgādinām, ka ar kodu karti jau tagad nevar autorizēties "Swedbank" mobilajā lietotnē, tāpat arī jārēķinās ar ierobežojumiem, veicot pirkumus internetā.

Kādas ir kodu kartes alternatīvas?

Pats ērtākais risinājums būs mobilā lietotne Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) pāris minūšu laikā var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā Swedbank filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot "Swedbank" filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Kā es savā mobilajā ierīcē varu aktivizēt Smart-ID?

Mobilo lietotni Smart-ID katrs iOS vai Android ierīces īpašnieks pāris minūšu laikā pats var lejupielādēt un aktivizēt ar esošo kodu karti, eID vai kodu kalkulatoru, nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas. Ja saviem spēkiem neizdodas, var lūgt padomu kādam paziņam. Nopietnu sarežģījumu gadījumā ieteicams sazināties ar Smart-ID atbalsta dienestu vai banku. Ievērībai - lai izmantotu lietotni Smart-ID, nepieciešams viedtālrunis ar Android 4.1 (vai jaunāka versija) vai iOS 8.0 (vai jaunāka versija) operētājsistēmu.

Kādos gadījumos jādodas pēc kodu kalkulatora?

Pēc kodu kalkulatora uz filiāli jāiet tikai tad, ja nav pieejama viedierīce, kas atbalsta Smart-ID, un nav pieejama eID karte ar lasītāju. Uzsākot kodu karšu migrāciju, uz pusi tika samazināta kodu kalkulatora standarta cena (tagad 6 eiro). Savukārt senioriem no 65 gadu vecuma un jauniešiem līdz 18 gadiem kalkulators tagad maksā 2 eiro. Iedzīvotājiem ar maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu, kā arī personām ar 1. un 2. grupas invaliditāti kodu kalkulatori tiek izsniegti bez maksas, uzrādot attiecīgo statusu apliecinošu dokumentu. Klientu ērtībai pieejami arī lielāka izmēra kalkulatori, vajadzības gadījumā nodrošināta arī skaņas funkcija). Lai ietaupītu laiku un izvairītos no rindām, "Swedbank" internetbankā ir ieviesta iespēja rezervēt konsultāciju klientam ērtākajā laikā - atliek pieteikties, saņemt apstiprinājumu un doties uz izvēlēto filiāli, kur klientu jau gaidīs konsultants.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

pensionare

Eamu pensionare ar saviem 84 gadiem,jau 2018.gada decembri saneu koda kalkulatoru ,nu jau sakot ar
2o19 savus maksajumus veicu ar kodu kalkulatoru.
Ja laci var iemacit dancot,kas gan ir pariet uz KODA KALKULATORU.
IESAKU NENOGULET!!!

pirms 6 mēnešiem, 2019.06.06 10:00

RRRR

bankas par katru kustibu pelna un pelnis!Mērk...i!

pirms 6 mēnešiem, 2019.06.06 13:59

hello

vai es kaut ko jaucu un ir vēl kāds 1975. gads? nē, laikam gan komentētājs ko sajaucis, ja viņam liekas, ka bankai laikam būtu viņam jāmaksā par katru kustību...

pirms 6 mēnešiem, 2019.06.06 14:34

Smart-ID

Vienkārši ir ļoti neērti telefonā kārtot visus maksājumus, grūti iekopēt, grūti redzēt (ar visām brillēm)

pirms 6 mēnešiem, 2019.06.08 07:56

Zirgs

Pēc atbildes var saprast ,ka esi kārtīgs cirvis un tev pat nav jēgas ,kas ir Smart ID! Bet galvenais, gudri pagānīties forumā! Tas ir tikai identifikācijas līdzeklis,kodu karšu vietā! Parskaitījumiem vari lietot standarta internetbanku, datorā kaut ar 24" ekrānu! Neviens tev nespiež izmantot Swedbankas aplikāciju telefonā,kas tiešam nav pārak ērti cilvēkiem gados! Smart ID tikai uzģenerē pieejas kodu un jāteic, tur nu cipari ir gana lieli! Tas pats der ari SEBbankai! Vienigi Citadele kaut kādu perosnīgu marazmu bīda Smart-ID vietā!

pirms 6 mēnešiem, 2019.06.09 22:17

Vietējās ziņas