Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Piketā Bauskā piedalās autobusu šoferi arī no Limbažiem, Ogres, Dobeles 66

Bauskas pasažieru pārvadātāju uzņēmuma «Aips» šoferi, viņu kolēģi no Dobeles, Limbažiem, Ogres, citi atbalstītāji ceturtdien, 5. aprīlī, piketēja pie Bauskas autoostas. Protesta akciju rīkoja Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrība (LAKRS).

Šoferis Aivars Briedis pasažieru pārvadājumus veic jau divdesmit gadu. Viņš formulējis trīs prasības: pienācīgu atalgojumu, normālus ceļus un profesionālu uzņēmuma vadīšanu. «Bauskas Dzīvei» šoferis pauda gandarījumu, ka protesta akcijā ieradušies kolēģi no citiem novadiem. Tas liecina, ka šī nav tikai baušķenieku problēma.

Bauskas autoostā «Bauskas Dzīve» uzrunāja Jelgavas autobusu parka šoferi Egīlu Trusli. Par baušķenieku akciju viņš neko nebija dzirdējis. «Kolēģus atbalstu, jo problēmu netrūkst arī mums,» atzīst šoferis. Arī Jelgavā līdzīgi kā Bauskā no darba devējas bieži nācies dzirdēt – ja nepatīk, meklē darbu citur.

Mārtiņš Aizpurietis kolēģus atbalstīt atbraucis no Limbažiem. Problēmas pārvadātājiem Vidzemes pusē ir līdzīgas. «Atalgojums šoferiem ir tik zems, ka tas nemotivē nākt strādāt jaunus cilvēkus, vīriešus, kuri vēlas uzturēt ģimeni,» tāda ir M. Aizpurieša nostāja.

Valērijs Stolbunovs atbraucis reisā no Jēkabpils. Šoferis būtu gatavs stāties līdzās piketētājiem, bet ir ļoti pārguris. «No Jēkabpils Bauskā vajadzēja iebraukt plkst. 9.30. Tagad ir desmit minūtes pāri desmitiem. Pa briesmīgajiem zemesceļiem cauri mežiem braucot, esmu tā noguris, ka nav spēka no autobusa izkāpt.»

SIA «Aips» valdes loceklis Jānis Kļaviņš pie piketētājiem autoostas laukumā neizgāja. Intervijās medijiem viņš skaidroja, uzņēmējs nav gatavs paaugstināt stundas likmi no līdzšinējiem 3,5 uz prasītajiem septiņiem eiro stundā. Šoferiem tas veidotu ap 2000 eiro lielu algu. Darbinieku sapulcē šonedēļ šoferiem tika piedāvāts palielināt stundas likmi līdz četriem eiro. Uzņēmumā tas paaugstinātu vidējo darba algu līdzšinējo 840 eiro vietā līdz 950 eiro.

Valsts SIA «Autotransporta direkcija» sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone «Bauskas Dzīvi» informēja, ka 2017. gadā Latvijā vienam autobusu šoferim, kurš sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos, vidējā bruto darba alga mēnesī ir 812 eiro. SIA «Aips» autobusu vadītāju atalgojums ir lielāks par vidējo nozarē.


Vairāk lasiet laikraksta «Bauskas Dzīve» drukātajā versijā piektdien, 6. aprīlī.

Pievieno komentāru

Komentāri 66

Biedrs

Lai sniedz info. cik stundas ir nostrādājis šoferis, lai nopelnītu uz PAPĪRA šādu summu,un cik uz rokas? Kas ir darba samaksa? Darba alga + piemaksas u.c. rīt to piemaksu var nebūt, un ko talāk?

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 17:26

Janis

Kļaviņs pat bikses pielika pilnas!ha ha ha

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 18:13

Protams

Jo pašam Kļaviņam alga ir EUR 812 plus vēl kādi pāris tūkstoši ... Turās tik pie siles, bet lai tie citi "šoferē" ...

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 18:57

opaps

Tak smirdēja visa autene...

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 18:08

oho

tev pasam mute vel briesmigaak smird, Jani

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 19:13

Leo

Kļaviņš tik ilgi turēsies, kamēr paša sile peldēs naudā, intrigants, mahinators, kā vispār un kāda veidā ticis pie vadības, apbrīnojami.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 19:59

Katrā ziņā

nekāda konkursa uz vadītāja vietu nebija, viņu vienkārši iebīdīja, jo saprata, ka laizīs papēžus igauņiem, lai tik patur!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 12:56

oho

par tadu runu tevi Leo iesudzes tiesaa par cienjas un goda aizskarshanu. vispar uzmanies gan no tadiem izteicieniem, gan pats esi vel desmit reizes sliktaks

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 19:12

Reāls skats

Valsts SIA «Autotransporta direkcija» sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone «Bauskas Dzīvi» informēja, ka 2017. gadā Latvijā(!) vienam autobusu šoferim, kurš sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās(!) nozīmes maršrutos, vidējā(!) bruto darba alga mēnesī ir 812 eiro. SIA «Aips» autobusu vadītāju atalgojums ir ... lielāks par vidējo Latvijā nozarē.

Kāpēc žurnālisti NEPAJAUTĀJA - kāda alga ir Jelgavas, Jēkabpils, Limbažu, ... autobusu parka šoferiem, kas tobrīd bija uz vietas?
Liela daļa AUTOBUSU parku Latvijā ir pašvaldības(!) uzņēmumi...

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 21:35

Ance

...pajautāt jau var, bet vai atbildēs///:(

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 22:04

ablomam

Bet tu nofotografē tajā brīdī kad lej un mudīgi ašiem soļiem slāj uz policiju,ieņēmumu dienestu un galvenais neaizmirsti Bez tabu.Tas būs tīri latviskā stilā.Dabūsi ordeni par ziņošanu.Nesēdi pie datora,varbūt šinī brīdī kāds jau lej.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 07:21

Reāls skats

Tā ir bruti! Cik stundas viņi nostrādā? Ne žurnālisti,ne ATD neizprot un nemāk nošķirt kas ir darba samaksa un kas ir darba alga! Kauns .... un ir ar augstāko izglītību...fui

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 22:42

Bijis šoferis arī no Dobeles?

Cik interesanti. Jo. Pērn pašvaldības SIA "Dobeles autobusu parks" izdevies izkļūt(!!!) no zaudējumiem un palielināt(!!!) apgrozījumu. Pārvadātāja apgrozījums 2017. gadā bija 2 239 164 eiro, kas ir par 9 procentiem vairāk. Uzņēmuma gada pārskats liecina, ka pērn pārvadātāja transportlīdzekļi nobraukuši 2 370 000 kmu, veicot 61 000 reisu un pārvadājot 937 000 pasažieru. "Dobeles autobusu parks" nodarbina 85 darbiniekus un nodrošina pasažieru pārvadājumus vietējas nozīmes un strappilsētu maršrutos, kā arī sniedz pakalpojumus tūrisma un ekskursiju organizētājiem.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.05 22:53

Bauska

Malači, ļoti pareizi pateikts par J.Kļaviņu. Interesanti, cik tālu šis ies....tikai ienaidnieku skaits aug. Pats droši par tādu naudas samaksu nestrādātu, tikai gudri runà, nekas vairàk no viņa nav, nekas. Pēkšņi palika par lielu priekšnieku. Cik ilgi?!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 00:36

...

Nu tagad top viss skaidrs, kurš tad galvenais kūdītājs - lielākais zāglis un atlaistais eksperts Kolužs

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 07:04

To...

Laikam pie kreisās degvielas netiek 0)

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 07:59

Nu

Kolužs vismaz nekad nav izvairījies no runāšanas ar sabiedrību un ar saviem padotajiem. Nevis kā Kļaviņš-pat baidījās ārā degunu izbāzt no sava kabineta, jo zina, ka nav zinošs speciālists patreizējā amatā. Ko jaunais naudas atmazgātājs liek , to dara. Un atbalstu šoferus . Lai tik aicina visus pārējo parku pārvadātājus un lai piketē uz tilta. Varbūt satiksmes ministrs beidzot izlīdīs no savas siltās alas.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 08:52

Zināms

Kļaviņš nebija zinošs speciālists arī savā iepriekšējā amatā, vairāk dzīvojās pa māju un savu pirti.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 13:00

nav taisniba

Kaadas muljiibas... isti latvieshu garaa tik zaakaaties vien ziniet. klavins izglitots, zinosh un drosmiigs, labaaks par jums visiem te negatiivajiem ciinitajiem, cik tad taalu pashi tiksiet at savu riebiigumu. Lai kaads klavins, bet slikts gan nav, savejos aizstaav. Taa kaa mutes turiet ciet un cieniet, kas jums ir. Ja nepetiik atrodiet sev citus dzives celjus!!!!!!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 19:40

Ir gan taisnība

Kļaviņš nevienu savējo neaizstāv, tikai tos, kas pašam simpātiski un noderīgi. Vai tad uzņēmuma vadītājs drīkst šķirot darbiniekus pēc feisiem? Un vispār - viņš neko nevada, vada Vahnickis. Viņš izpilda pavēles.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.07 12:10

Aija

Pēc idejas Kļaviņam šobrīd vajadzētu ienesīgo amatu pamest pašam, nevis gaidīt darbinieku neuzticības izteikšanu. Jo kā vadītājs viņš ir absolūta nulle. Igauņu ķēdes suns.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 08:18

hi, hi

Kļaviņš neko citu neprot darīt. Braukā tik riņķī ar savu sekretutku.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 18:07

Anna

Kaķis atšķirībā no cilvēka pats sev pakaļu laiza...

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 19:31

...

Neesi galvu vārtu rūmē iespiedusi?

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.07 23:15

...

Latvijā taču vārda brīvība, var teikt visu , kā ir!

pirms 8 mēnešiem, 2018.04.09 12:36

novada vadībai

Saremontējiet reiz ceļus lūdzu.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 09:10

tiem, kas nezin

Dimzēl tie nav novada vadības ceļi, tie ir valsts ceļi.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 10:07

Novada vadība

Nepatīk, brauc uz Rīgu.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 11:47

atbilde novada vadībai

Tūlīt aizbrauksi pats/pati! Aizej ar kājām.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 18:48

JĒPIS

HAAA 812 e uz paīra Znīt,uz papīra saldumiņ!!. Noņem nodokļus!!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 10:17

JĒPIS

Viens ir skaidrs.kļaviņam jāiet bekot!! Tāds vadītājs nav nekā vērts!!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 10:24

aiP

812 bruto , ap 500 rokas. Un vēl pasažieri kas rej un sudzas ka kkas nepatik.
Alga MILZĪGA. ????

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 10:30

...

Un vēl soda par biļetēm, peinākumi - konduktors, apkopējs un cik stundas nostrādā?????

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 11:29

pļ.

590eur uz rokas,ja nav apgādājamie,invalīds utt.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 12:21

Vēl un vēl

Izrādās AIPA darbiniekiem ir pātraukta arī apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, ko iepriekš uzņēmums sedza no saviem līdzekļiem. Tā nu gan galīgi laikam neskaitās ekonomēšana uz darbinieku rēķina! Vai tā nav klaja ņirgāšanās?

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 12:54

Ķepītis

Vai kāds ar bruto ģimeni ir pabarojis?No Ošenieka sapratām,kā valsts mūs spīdzina.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 14:42

edmundo

Nu algas Latvijas apstākļiem pietiekošas,nav ko tarkšķēt!Un lai gribētu lielākas,vajag arī ar sevi sākt-dažu šoferu attieksme pret pasažieriem maigi izsakoties irļoti augstprātīga,vajag vēl pamācīties,kā strādāt ar cilvēkiem..Nu ir protams arī ļoti laipni šoferīši,tas priecē!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 16:37

naivajam edmundo

Vai tiešām tu esi tik nenormāli naivs.Tu esi vienkārši nekaunīgs pret cilvēkiem,kas strādā.Latvijas apstākļus arī tu nezini.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 17:27

latvju fans

es piekriitu Edmundo, attieksme ir zem jebkuras kritikas. tas pats attiecas ari uz komenteetaju navajam edmundo. Loti zeel, ka tev ir slikti. Mes visi zinam Latvijas apstaaklus, tas viss no valsts atkariigs, bet attieksme ir atkariiga no mums pashiem.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.07 15:50

vispar

nu vispār jau paldies kolužam,viņš pameta šo visu,bet pats jau uz to nopenijs

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 17:30

tesmenis

Kur tad f.... Kļaviņs...... s....a! GG

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 17:55

latvju fans

pievaldies gan!!!! turi savus negativos, riebigos vardus pie sevis. Klavins ciinjas par saviem soferisiem un cik vien var uzlabo darba apstaklus, taa pat ir laba atpuutas istaba, vai tieshaam juus visi esiet riebiigie latvieshi, kas tik rej tik pashi un neko nevar izdariit ... tad nu gan varondarbs aplikt Klavinu, paskataties pashi uz sevi.. pilnigi riebjas, ko te visu esiet pierakstijushi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 19:33

JĒPIS

Ko muldi latvju fans!!Ko un kam viņš ir palīdzējis!! Viņš ar savu tūrismA izglītību nav spējīgs vadīt autotransporta uzņēmumu!! Domāju, ka šoferi viņam izteiks NEUZTICĪBU!!!Savāks parakstus,drīz pavisam drīz!!!!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.06 20:13

latvju fans

Zinu gan, ka ir palidzejis un pat loti daudziem, daudzus gadus, bet redziet atminja cilveekiem par labiem darbiem ir iisa, kritizeet un piekasiities gan aatri. Par publisku nomelnosanu var iesaakt labu tiesas procesu. Katru anonimo rakstiitaju var atshifreet pec interneta adreses. Parakstiem par neuzticibu nav nekaada tiesiska pamata, var vilkties gadiem ilgi, varbuut ir cita izeja situacijai?!?! Esiet uzmaniigi publiskot visaadas rupjiibas par cilveekiem internetaa, tas ir nopietni. Tiesas izdevumus valsts piedzen no zaudetaju puses.

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.07 16:04

latvju fans

Pacient, liec mieru!

pirms 9 mēnešiem, 2018.04.07 16:16

Vietējās ziņas