Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Rekonstruēs vēsturisko tiltu pār Riju strautu 1

Šogad plānots rekonstruēt vēsturisko tiltu Skaistkalnē pār Riju strautu, informēja VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra. Tilta pārbūves iepirkumu konkursu plānots izsludināt jau šomēnes. Objekta rekonstrukcijas izmaksas orientējoši tiek lēstas 120 tūkstošu eiro apmērā. 
 
Skaistkalnes pagasta pārvaldniece Ineta Skustā paskaidroja, ka tilts pār Riju strautu pieder pie Skaistkalnes muižas kompleksa, kas celts 19. gs. beigās un 20. gs. sākumā un  ir vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis. «Jau pirms četriem gadiem LVC vadībai norādījām uz tilta kritisko stāvokli. Tilta konstrukcijas ir tik tālu nolietojušās, ka tas satiksmes dalībniekiem ir kļuvis bīstams. Lai gan ir izvietota aizliedzošā zīme smagsvara transportam, tiltu no Kurmenes puses joprojām mēģina šķērsot kravas automobiļi,» stāsta I. Skustā. 

LVC speciālistu apsekojuma dati liecina, ka vēsturiskā tilta brauktuves asfaltbetona segums ir saplaisājis, bojāta hidroizolācija, tādējādi caur ķieģeļu velves šuvēm cauri sūcas ūdens, negatīvi ietekmējot būves tehnisko stāvokli. Margu ķieģeļu stabiem novērojami atsevišķu elementu izdrupumi. Turklāt margas ir stipri sasvērušās upes virzienā. Akmens mūra balstiem ir konstatēti būtiski izdrupumi ūdens mainīgā līmeņa zonā. Velves sānu sienā daudzviet fiksēti ķieģeļu izdrupumi, sānu siena ir atdalījusies no velves, radot milzīgu plaisu.

LVC pārstāve I. Niedra uzsvēra, ka, savlaicīgi neveicot remonta darbus, pastāv sānu sienas pilnīgas sagrūšanas risks. Lai apturētu tālāko atdalīšanos, pašlaik tilta brauktuve ir sašaurināta ar norobežojošo bloku palīdzību, kas negatīvi ietekmē satiksmes drošību.


Izstrādātajā tilta rekonstrukcijas projektā ir paredzēts demontēt tilta augšdaļas konstrukciju līdz pat ķieģeļu velves augšai, vēlāk izbūvējot jauno dzelzsbetona plātni.

Ķieģeļu velvi, velves dolomīta mūri un spārnu dolomīta mūra daļu ir plānots atjaunot, plaisas un šuvju izdrupumus aizpildīt. Spārnu un velves konstrukcijas kopdarbības nodrošināšanai paredzēts veidot urbumus spārnu savienojuma vietā ar velvi, kuros noenkuro tērauda stiegrojumu. Ķieģeļu margu stabi, kuri veido tilta vēsturisko tēlu, tiks izbūvēti no jauna, saglabājot to vēsturisko izskatu.

Realizējot pārbūves darbus, iecerēts apturēt tilta tehniskā stāvokļa pasliktināšanos, novērst ekspluatācijas laikā radušos defektus un bojājumus, uzlabot satiksmes drošību un atjaunot tilta vēsturisko izskatu, ieguvumus uzskaita I. Niedra.

«Šis ir nozīmīgs tilts Skaistkalnes iedzīvotājiem, jo savieno divas daļas – Līvānu mājas un centru. Šo tiltu ik dienu šķērso novada skolēnu autobuss, izglītojamos no Kurmenes nogādājot Skaistkalnē. Arī tūristiem, kas vēlas aplūkot izslavētās karsta kritenes, jābrauc pāri šai nedrošajai būvei. Sākoties rekonstrukcijas darbiem, skaistkalniešiem būs jāsamierinās ar neērtībām, taču ceru, ka tās neieilgs un rezultāts priecēs gan pašus, gan iebraucējus,» teic pagasta pārvaldniece I. Skustā.
 

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vietējās ziņas