Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Skolēni vēstures konkursā debatē par bēgļu gaitām pēc Otrā pasaules kara

Bauskas novada devītklasniekiem pagājušajā nedēļā bija vēstures konkurss, kurā skolēniem bija jādebatē par tēmu «Latvijas iedzīvotājiem bija/nebija jādodas bēgļu gaitās Otrā pasaules kara beigās», informē pasākuma organizatore Daiga Telnere.

Konkursā 25. martā piedalījās sešas komandas. Finālā par labākajiem atzina Bauskas Valsts ģimnāzijas skolēnus, ko trenēja skolotāja D. Telnere. Karolīna Dievaite, Arnis Cimmermanis un Kristiāna Lībiete centās pierādīt, ka bēgļu gaitās bija jādodas.

Savukārt pret došanos bēgļu gaitās iestājās otrās vietas ieguvēji – Bauskas pilsētas pamatskolas skolēni Artūrs Jānis Krūmiņš, Deivids Rūdis Āboliņš un Karolīna Auziņa. Konkursam viņus sagatavoja skolotājs Dainis Cipulis.

Trešo un ceturto vietu dalīja Vecsaules pamatskola un Uzvaras vidusskola. Piektajā vietā palika Īslīces vidusskola, sestajā – Mežotnes internātvidusskola.

Debašu konkurss vēsturē Bauskas novadā notiek jau trešo gadu. Pirmie šāda konkursa atbalstītāji bija Vecsaules pamatskolas skolotāja Lauma Zariņa, Uzvaras vidusskolas pedagoģe Ligita Būmeistare un Bauskas pilsētas pamatskolas skolotājs D. Cipulis, stāsta D. Telnere. Šogad konkursam pievienojās arī Īslīces vidusskola un Mežotnes internātvidusskola.

Konkursam bija trīs sagatavošanās kārtas, kuras notika Bauskas Valsts ģimnāzijā. Debašu procesu mācījās gan skolēni, gan skolotāji. Nākamgad paredzēts līdzīgs konkurss, tajā centīsies iesaistīt vairāk novada un tuvējās apkārtnes skolas, skaidro organizatore.

Debates vēsturē skolēniem ļauj iedziļināties savas tautas un valsts vēsturē, notikumu cēloņsakarībās, iepazīstoties ar dažādiem avotiem un literatūru. Ideja konkursu rīkot debašu formā aizgūta no citu valstu pieredzes, kur mācīšanās debatējot ir standarts, atklāj D. Telnere. Debates vēsturē dod iespēju skolēniem argumentēti ar pierādījumiem izvērtēt kādu notikumu, iepazīstoties ar tā pozitīvajiem un negatīvajiem aspektiem. Skolēni mācās uzstāties, izkopt oratora prasmes, uzdot oponentiem jautājumus, lai aizstāvētu viedokli.

Skolēni, kuri piedalījās šajā konkursā, atzīst, ka debates patika, lai gan iepriekš bija daudz jāgatavojas. Process ir interesants, dod iespēju pārvarēt bailes uzstāties, uzzināt daudz interesanta par vēsturi un labāk sagatavoties eksāmenam.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas