Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Skolēniem Bauskā atraktīvi māca par sarežģīto 5

Bauskas 2. vidusskolā nākamajā mācību gadā plāno ieviest jaunu izglītības programmu «Ekoķīmija». Tajā ķīmijas un bioloģijas zināšanas sasaistītas ar veselīgu dzīvesveidu.

Piektdien, 11. martā, «Bauskas Dzīve» līdz ar 2. vidusskolas 10. klases un Rīgas Klasiskās ģimnāzijas audzēkņiem piedalījās atklātajā stundā. Tajā skolēni pildīja eksperimentālo darbu «Augļu bioloģiskais un ķīmiskais sastāvs». Ar skolēniem strādāja ķīmijas pasniedzēja Anita Zibola un bioloģijas skolotāja Lāsma Krastiņa.

Alīna Žuka, 10. klases audzēkne, pēc stundas «Bauskas Dzīvei» atzina, ka viņu vairāk saista ekonomikas zinātnes. Ekoķīmiju viņa šogad apgūst kā fakultatīvo kursu. «Tādiem skolēniem kā man, kuriem ķīmija diezin vai būs dzīvē visnepieciešamākā zinātne, ir ļoti labi, ka mums to māca atraktīvi. Mēs eksperimentējam, izzinām lietas, kuras var noderēt ikdienā. Šodienas stundā mēs ne tikai iepazinām augļu bioloģiskās un ķīmiskās īpašības, bet arī guvām atbildi uz virsuzdevumu – vai tiešām alumīnija katli kaitē veselībai? Uzskatu, ka jaunajā programmā, ko mūsu skolā plāno ieviest nākamgad, skolēniem radīs lielāku interesi par ķīmiju un bioloģiju. Taču tie, kas šīs nozares grib apgūt pamatīgāk, var to darīt speciālajās stundās,» skaidro skolniece.

Skolotāja L. Krastiņa apliecina: «Mēs cenšamies ieinteresēt skolēnus sarežģītas lietas iepazīt ar personīgo pieredzi. Tādēļ šodien eksperimentējam ar banāniem, bumbieriem, vīnogām. Vienlaikus atkārtojam bioloģijas teoriju, ķīmijas formulas, eksperimentos iegūtos rezultātus izmantojam personīgajā pieredzē. Pagaidām vēl šai programmai nav nekādu materiālu, skolotājam viss jāgatavo pašam. Ceram, ka šovasar ministrijā programmu «Ekoķīmija» akceptēs, tad, izmantojot mūsu pieredzi, to varēs ieviest citās skolās. Mēs to darām tādēļ, lai paaugstinātu savas skolas konkurētspēju. Nav noslēpums, ka mācību iestādes tagad cīnās par audzēkņu piesaisti. Mēs piedāvājam to, kas nav citur.»

Pedagoģe A. Zibola papildina, ka jaunās programmas ieviešanai nepieciešama laba materiālā bāze. Mazās skolās to nav viegli nodrošināt. «Lai arī kādi būtu argumenti par labu mazajām skolām, klasē ar pieciem bērniem šādi strādāt nevar. Te audzēkņi iemācās strādāt grupās, viņi var salīdzināt eksperimentu rezultātus, meklēt kļūdas un atrast pareizāko risinājumu. Šādi strādājot, skolotāja darbs ir daudz efektīvāks,» tā par pilsētas lielo skolu priekšrocībām izsakās skolotāja A. Zibola.

Iepazīties ar jaunumiem šajā dienā Bauskā bija ieradušies Rīgas Klasiskās ģimnāzijas audzēkņi. Ar Bauskas 2. vidusskolu šo izglītības iestādi saista sadarbības līgums. Rīgas skolēni ekoķīmijas stundā strādāja kopā ar baušķeniekiem. Viņi atzina, ka šādas neparastas mācību metodes rada lielāku interesi par citkārt sarežģīto mācību  priekšmetu.

Rīgas Klasiskās ģimnāzijas direktora vietniece audzināšanas darbā Irina Ivanova «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka Bauskā viņi iepazīs ne tikai jaunas mācību metodes. Kopīgi tiks svinēts tradicionālais Meteņu dienas jeb Masļeņicas pasākums, kas Bauskas 2. vidusskolā izvēršas kā jautri visas skolas saimes svētki.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

Xx

Nu ja ta Vinotekas reklama te ir ka naglai uz galvas.arprats.

pirms 2 gadiem, 2016.03.12 10:08

;)

Sarežģīto var parādīt atraktīvi ( kā kino), bet ne mācīt!

pirms 2 gadiem, 2016.03.12 11:17

bauskas načo

Es kad gāju tur klasē es nozagu mēģeni lai uzstaisītu bongu

pirms 2 gadiem, 2016.03.13 21:47

Tepat

Sarežģītumu mācību priekšmetā parasti rada neiedziļināšanās. Jeb daru ko liek tomēr ar domām esmu kur citur vai vispār nav šāda parādība kā domas. Situācijā, kad pašiem jāmekē kļūdas vai jāmeklē vēl labāks risinājums vai vismaz viena uzdevuma dažādi risinājumi - tas rada iedziļināšanās vajadzību un attiecīgi apgūstāmās zināšanas iegulst daudz labāk.
Otra parādība kas rada sarežģītumu ir mācību priekšmetā aplūkotās tēmas nepiesaiste kaut kam uzskatāmam - kaut kam aizsniedzamam. Nu nav jēga stāstīt par kautkādām ķīmiskām reakcijām un kautko rēķināt, ja tas tā arī paliek tikai uz papīra formulu veidā. Tādēļ apsveicami, ja ir iespēja veikt praktiskas lietas laborotorijā, kur pašam vēl ir jāaizdomājas par to kā tad ir un kādēļ sanācis tā vai citādi.. kā tas sakrīt ar teoriju.. vai nesakrīt.. un kādēļ? . lai darītu darbiņus - pienest-padot, vispār nav vajadzīga nekāda izglītība - pat bērnudārzs ne. Tur vienkārši parāda, kas jādara un darbinieks atdarina. Izglītība pamatskolā un vidusskolā, kā arī vēlāk augstskolā ir kas daudz vairāk - tā ir iedziļināšanās it visā uzdodot galvenos jautājumus - Kā? Un Kāpēc? un mācās nevis tētiņam un māmiņai un dzimtenei..., bet tādēļ ka pašam ir interesanti uzzināt kautko jaunu, jeb darīt kautko pirmo reizi un mācoties paredzēt savas rīcības sekas.

pirms 6 mēnešiem, 2018.02.08 16:46

Vietējās ziņas