Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Traktoru tehniskās apskates sākas Uzvarā 1

Martā Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra (VTUA) ir sākusi traktoru tehniskās apskates. Pirmā notika vakar, 14. martā, Gailīšu pagasta Uzvarā.

Tuvējie zemnieki bija atstūrējuši desmit lauka spēkratus un atvilkuši divas traktoru piekabes. Pārsvarā te ieradušies mazie zemnieki, kam saimniecībā ir viens divi traktori un pa kādai piekabei.

Uģis Andžāns izpalīdz SIA «Serviss DL» un ieradies uz tehnisko apskati ar pazīstamo «Belarus» firmas traktoru, kuram jau trīspadsmitais gads. Viņš atzīst, ka izlaiduma gadam nav lielas nozīmes, galvenais, kā ar tehniku apietas. Cits, jaunāka modeļa īpašnieks teic, ka patiesībā šie traktori ir izturīgi un ļoti piemēroti darbam nelielās platībās mūspuses mālainajā zemē. Kā motormuzejā – vienuviet varēja apskatīt četru paaudžu «Belarus» firmas  traktorus. Vecākais no tiem ražots 1977. gadā.

Aivars Līvmanis atbraucis ar mazu, Japānas ražojuma mazdārziņiem piemērotu traktoriņu «Yanmar F22 D», kam var pielikt arklu, frēzi, kartupeļu stādāmo un vagotāju. Saimnieks ar to strādā piekto gadu.

Kā ziņots iepriekš, VTUA inspektori dodas izbraukumos pēc iespējas tuvāk tehnikas atrašanās vietai. Ja, piemēram, vienam zemniekam ir vairāki traktori, inspektori par atsevišķu maksu un uz iepriekš pieteiktu izsaukumu ieradīsies pie saimnieka individuāli. Šoreiz tā bija Anda Vaivara zemnieku saimniecība «Vaivari» un zemnieku saimniecība «Jaunsenči».

Pārbaudes veic VTUA vecākais inspektors Aldis Šķiliņš un inspektors Dāvis Arājs. Viņš skaidro, cik svarīgi, lai traktorā atrastos arī brīdinājuma zīme jeb «trīsstūris». Ja ķibele notiek uz lielās maģistrāles A7, vēl sliktāk, ja tumsā, tad satiksmes drošība ir nopietni apdraudēta. Traktoru uzkabes, arkli, kultivatori u. c. netiek pārbaudīti.

Stingri pārbauda bremžu darbību, stūres iekārtu, pagriezienu rādītāju signāllampiņas –  vai gaismas intensitāte ir pietiekama un labi pamanāma pārējiem satiksmes dalībniekiem. Kāds zemnieks ātri tehnikas laukumā nomaina spuldzīti. Vīri labprāt palīdz cits citam, uzvarieši taču, varbūt daudzi vēl ar «kolhozu laika rūdījumu».

Visa ceturtdien uzrādītā tehnika saņēma atļauju piedalīties ceļu satiksmē līdz 2020. gada 31. martam. Ar pilnu tehniskās apskates turpmāko izbraukuma grafiku var iepazīties VTUA tīmekļa vietnē, sadaļā «Tehniskās apskates».
 

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vietējās ziņas