Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Zviedrijas pedagogi Bauskas Valsts ģimnāzijā iepazīstas ar izglītojošu spēli

Bauskas Valsts ģimnāzijā 30. septembrī tika rīkota zinātņu ietilpīgās ražošanas simulācijas spēle 10. – 12. klašu skolēniem «Fabrikants». To klātienē vēroja arī Zviedrijas pilsētas Hedemoras pedagogi, kas šonedēļ ieradušies Bauskā.

«Fabrikants» ir reālā laikā notiekoša ražošanas – zinātnes – biznesa simulācija, kas apvieno ķīmijas, fizikas, matemātikas un ekonomikas prasmes, kā arī trenē sapratnes spējas un darbu komandā. Spēles dalībnieki iejūtas ražotāju lomā un piedalās ziepju,
zāļu, ģipškartona bloku jeb reģipša ražošanā.

«Skolēni komandās ir no dažādām klasēm. Ir interesanti vērot, kā notiek sadarbība viņu vidū,» teic Maruta Lagzdiņa, Bauskas Valsts ģimnāzijas (BVĢ) direktora vietniece, kas vēro spēli no malas. Tikmēr mācību iestādes zālē notiekošais atgādina nelielu haosu – uz galdiņiem kaut kas vārās, kaut ko mēģina pirkt, pārdot, pa zāli visu produkciju pārvadā ar nelielām spēļu mašīnām. «Atceries, ka prece nelido. Gaidām mašīnu,» tā ar spēles vadītāju un tirgotāja lomas izpildītāju Mihailu Haļitovu sarunājas komandas biedri.

«Mans uzdevums – kontrolēt, lai ražošanas process notiek atbilstīgi prasībām. Ir divi tirgotāji un viens pircējs, kas pērk preci atkarībā no tās kvalitātes. Ir gan arī tā, ka pēc spēles atnāk un saka: «Par ražotāju neiešu strādāt. Tas nav mans.» Tomēr lielākajai daļai skolēnu spēle ļoti patīk. Tā ļauj pašam izjust, kā notiek darbs uzņēmumā, jo viss ir pietuvināts realitātei,» tā M. Haļitovs.

Simulācijas spēli no malas uzmanīgi un ieinteresēti vēroja zviedru pedagogi, kuri uzdeva arī jautājumus. «Esam bijuši Norvēģijā uz līdzīgu spēli. Zviedrijā ekonomikas skolēni dibina mācību firmas, kur strādā ar reālu naudu. Bet kaut ko tādu redzam pirmo reizi,» atzina Dāns Englunds un Jūakims Dānielsons.

«Zviedru kolēģi šoreiz redzēja, kas sagatavots pie mums. Kad pavasarī mūsu bērni aizbrauks uz Hedemoru, redzēs, ko tur parādīs sadarbības skolas pedagogi un audzēkņi,» tā BVĢ direktora vietniece metodiskajā darbā Malda Ignatjeva.

Pievieno komentāru

Izglītība