Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

CSDD kampaņā «Vari mašīnā. Vari arī autobusā» aicina reģionālajos reisos lietot drošības jostas 3

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostu arī autobusos, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar Autotransporta direkciju sākusi sociālo kampaņu "Vari mašīnā. Vari arī autobusā", aģentūru LETA informēja CSDD pārstāvji.
Direkcijā atzīmēja, ka Latvijā pērn notika 228 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti pasažieru autobusi. Šajos negadījumos tika ievainoti 182 pasažieri un pieci autobusu vadītāji. Vienā avārijā gāja bojā autobusa šoferis. Biežāk avārijas notiek slidenos laika apstākļos, kad straujas bremzēšanas rezultātā autobuss saslīd, iebrauc grāvī vai pat apgāžas.

Reģionālā pārvadātāja "Nordeka" pārstāvis Edvards Valdmanis norādīja, ka autobusā, pēc kompānijā novērotā, piesprādzējas viens no simts pasažieriem.

"Praksē ir piedzīvotas dažādas situācijas. Spilgtā atmiņā ir palikusi autobusa avārija, kas notika pirms vairākiem gadiem uz Liepājas šosejas, kur stāvošā autobusā ietriecās kravas automašīna. Autobusa šoferi paglāba drošības josta, savukārt vairāki pasažieri trieciena brīdī tika izmētāti pa autobusu un guva dažādas traumas, sākot no sasistām ribām un gūžām, līdz pat nopietnākiem ievainojumiem. Ja pasažieri būtu piesprādzējušies, viņi trieciena brīdī paliktu savos krēslos, kā rezultātā sekas būtu krietni mazākas," teica Valdmanis.

CSDD norādīja, ka pēc mediķu stāstītā autobusu avārijas raksturojas ar daudz cietušajiem. Pēc vienas šādas avārijas nākas sniegt palīdzību pat vairākiem desmitiem cilvēku, tādēļ uz negadījumu vietu dodas visas pieejamās brigādes. Biežākās traumas autobusu avārijās ir dažādi lūzumi, sasitumi, brūces, izsisti zobi vai sejas traumas.

"Tieši rudenī un ziemā reģionālo maršrutu reisu pasažieriem ir jābūt īpaši piesardzīgiem un jālieto drošības josta bez šofera īpaša atgādinājuma un pamudinājuma, jo šis ir slideno ceļu laiks. Autobusa šoferis nevar izkontrolēt visus autobusa pasažierus. Turklāt visi autobusi, kas ražoti pēc 2006. gada, ir aprīkoti ar drošības jostām, kas veido apmēram 90% no visa autobusu parka Latvijā. No 2021.gada drošības jostas būs pilnīgi visos autobusos," norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Kā tad

Kā tad, lai nevar tikt ārā no avarējuša vāģa ...!

pirms 10 mēnešiem, 2019.09.24 13:17

Ķirbulis

Pēdējo reizi gan braucu pirms diez gan liela brīža, BET tad kad braukāju ar autobusu aktīvi, tad jāsaka, ka 90% autobusu nebija nemaz to jostu pasažieru krēsliem.
Konkrēti Bauska - Rīga - Bauska maršrutā.

pirms 10 mēnešiem, 2019.09.24 15:49

P

Paldies Visaugstākajam,ka izlasīju vēstījuma otro daļu.

pirms 10 mēnešiem, 2019.09.24 23:16

Latvijā un pasaulē