Latvijā pārliecinoši zemākais valsts finansējums ceļiem starp Baltijas valstīm 11

Latvijā ir pārliecinoši zemākais valsts finansējums autoceļiem starp Baltijas valstīm, šodien žurnālistus informēja AS ''Latvijas Valsts ceļi'' (LVC) pārstāvji.

Nākamgad valsts finansējums ceļiem Latvijā plānots 159 miljonu eiro apmērā, Igaunijā 210 miljoni eiro, savukārt Lietuvā - 428 miljoni eiro.

Eiropas Savienības (ES) finansējums ceļiem Latvijā šogad prognozēts 127 miljonu eiro apmērā, Igaunijā 48 miljoni eiro, bet Lietuvā 91 miljons eiro. LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange gan atzīmēja, ka 2019.gadā strauji saruks ES finansējums valsts autoceļiem Latvijā, tam sasniedzot 68,7 miljonus eiro, bet 2020.gadā ES finansējuma ceļiem jau vairs nebūs.

Viņš uzsvēra, ka Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas nevienu gadu nav sasniegts finansējuma līmenis ceļiem, kuru varētu raksturot kā ilgtspējīgu. Tādējādi uzkrājies remontdarbu deficīts valsts autoceļiem 4,5 miljardu eiro apmērā. Lai apstādinātu ceļu stāvokļa pasliktināšanos, ik gadu būtu nepieciešami 673 miljoni eiro.

Patlaban sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī ir 44% autoceļu ar asfalta segumu un 43% ceļu ar grants segumu. Lai gan asfaltēto ceļu stāvoklis pakāpeniski uzlabojas, grants ceļu kvalitāte pasliktinās.
Lange sacīja, ka izprot dažādās budžeta vajadzības, taču jārod kāds risinājums, lai ceļu stāvokli valstī uzlabotu.

Pēc viņa teiktā, sliktā valsts ceļu stāvokļa dēļ tautsaimniecībai ik gadu ir 880 miljonu eiro zaudējumi, ko veido augstākas automašīnu ekspluatācijas izmaksas, ilgāks braucienu laiks un attiecīgi lielāks degvielas patēriņš.

Vienlaikus viņš piebilda, ka līdz gada beigām LVC jāizvērtē autoceļu tīkla efektivitāti valstī, lai saprastu, kā optimāli veidot un uzturēt ceļu tīklu Latvijā.

LVC izveidoti 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.


Pievieno komentāru

Komentāri 11

Pipete

Ceļu nav, bet viensētnieki pa bezceļiem lien uz pilsētām, kā Zulusi no Āfrikas uz EU.

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 14:03

to pipete

beidz muldēt pamuļķi/ e, kur grib tur brauc. Pats laikam kaut kādā ūķī mitinies un spamo netā.

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 22:43

toties

mums būs leģendārs gadiem ilgs maksājums par basenu! štrunts, ka ceļiem naudas nav...

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 17:51

es

ejam rīkot protesta akciju pret baseina celtniecību ! nav vajadzīgs nekāds baseins.

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 22:42

????

Celiem naudas nav, medicinai nav, izglitibai nav...Labi ka premijam pietiek!!!!

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 19:21

Jānis

Ja tu dzīvo pāķos tad dzīvo, ko tu kraties katru dienu uz pilsētu

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 20:14

to Jānis

beidz muldēt un dot savus stulbos padomus, katrs dara kā grib. Bauska nemaz nav nekāda pilsēta, bet lauki. Province.

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 22:45

hmm

no shis naudas vel jaatskaita misters 20% un pari nekas nepaliek. Ja runajam par Bausku un tas apkartni---visiem tak ir pie kajas tapec ari tada bedre

pirms 4 gadiem, 2017.01.09 22:51

!

ar dihlofosu visus izindēt, un vēlēšanās svītrot šitos klaunus ārā!

pirms 4 gadiem, 2017.01.10 02:02

koļa

Tikai informācijai- Latvijā, ņemot vērā mūsu ekonomiku, ir ārkārtīgi liels ceļu īpatsvars, rēķinot uz vienu nodokļu maksātāju. Itālijā un Vācijā uz vienu iedzīvotāju ir tikai astoņi metri, Čehijā – 12 metru, Somijā – 15 metru, Francijā – 16 metru, Ungārijā – 20 metru, Lietuvā – 23 metri, Latvijā – 30 metru. Tāpēc salīdzināt Latvijas ceļu kvalitāti ar Eiropas ceļiem nav īsti korekti, jo Latvijā ceļu uzturēšanas slodze uz vienu nodokļa maksātāju ir daudz augstāka nekā vidēji Eiropā. Turklāt Latvijā lielākā daļa ceļu ir tieši grants ceļi, kuru kopgarums sasniedz aptuveni 53 tūkstošus kilometru.

pirms 4 gadiem, 2017.01.12 12:30

itin viss

mūsu glupzemē ir zemākais,sevišķi zemi ir pie teikšanas un darīšanas pietikušo bāleliņu pierīšu augstumi

pirms 4 gadiem, 2017.01.20 13:43

Latvijā un pasaulē