Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pirmsskolās modernizēs mācību materiālus 6

Privātā pirmsskola "CreaKids" sākusi projektu par digitālo mācību un metodisko līdzekļu modernizēšanu, informēja Latvijas vecāku organizācijas "Mammamuntetiem.lv" vadītājas vietniece Audra Šauere.

Pēc viņas paustā, plānots izveidot mācību līdzekļus valodu, matemātikas, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās, lai atvieglotu, kā arī modernizētu pirmsskolu pedagogu sagatavošanās darbu nodarbībām.

Projekts "Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde inovatīvu pirmsskolas izglītības programmu nodrošināšanai" tiks īstenots ar Eiropas Sociālā fonda finansējumu 70% apmērā, savukārt 30% "CreaKids" ieguldīs no saviem finanšu līdzekļiem.

Šauere skaidroja, ka izstrādātos mācību līdzekļus pirms nodošanas visām Latvijā esošajām pirmsskolām lietošanā testēs un aprobēs četrās pirmsskolas izglītības iestādēs, kurās materiālus izmantos jau 2020./2021.mācību gadā, integrējot tos apgūstamajā mācību saturā, un tiks sniegta atgriezeniskā saite par tiem.

Projektā iesaistīta Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde "Sauleszaķis", Allažu pamatskolas pirmsskolas grupa, Siguldas pirmsskolas izglītības iestāde "Pasaciņa" un Madonas pirmsskolas izglītības iestāde "Kastanītis". Tiks pieaicināti arī ar zinātnisko darbību saistīti recenzenti, lai novērtētu materiālu atbilstību valsts izglītības standartā noteiktajiem mērķiem. 

Projektu īstenots divus gadus - no 2019.gada decembra līdz 2021.gada novembrim.

Šauere norādīja, ka pasaulē notiek arvien straujāka izglītības vides digitalizācija un mācību procesā tiek izmantoti dažādi digitālie mācību līdzekļi, mācību tehniskie līdzekļi, informācijas tehnoloģijas, sociālie tīkli, mācīšanās platformas. Viņa uzsvēra, ka pašlaik digitālie mācību līdzekļi nav pietiekamā apjomā un gana daudzveidīgi.

Viņa sacīja, ka 2018.gadā Latvijā veikts pētījums par datu apkopojumu un ārvalstu un Latvijas pieredzes analīzi par digitālo mācību līdzekļu pieejamību un izmantošanu vispārējās izglītības mācību satura nodrošināšanai, kas liecina, ka pirmsskolas līmenī digitālie mācību līdzekļi tiek izmantoti epizodiski, jo digitālā kompetence līdz šim nav bijusi ietverta apgūstamo kompetenču skaitā.

Pēc viņas sacītā, pirmsskolu pedagogi tos izmanto, ja viņiem ir nodrošināta informācija par šādu mācību līdzekļu pieejamību un pirmsskolās ir tehniski iespējams šādus mācību līdzekļus lietot. Tāpat dominējot uzskats, ka bērniem pirmsskolā nav nepieciešams apgūt prasmes, lai darbotos ar digitālām tehnoloģijām, kas arī varētu būt viens no iemesliem, kāpēc tās netiek izmantotas.

Šauere norādīja, ka pētījumā arī secināts tas, ka Latvijā nav izstrādāti un pieejami digitālie mācību līdzekļi pirmsskolas vecuma bērniem visu jomu apguvei. 

"Analizējot citu valstu pieredzi, secinām, ka ir valstis, kurās jau izstrādātas vērienīgas un visaptverošas programmas. Šādu valstu vidū minamas Somija, Igaunija un Dānija," norādīja projekta idejas autore un īstenotāja, privātās pirmsskolas vadītāja Daina Kājiņa.

Pēc viņas paustā, kā būtiska digitālo mācību līdzekļu izmantošanā ir nepieciešamība izglītot pedagogus, parādot tehnoloģiju daudzveidīgās iespējas, lai viņi pēc tam spētu bērniem iemācīt digitālo mācību līdzekļu jēgpilnu un drošu izmantošanu jau no mazām dienām. 

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Līze

Sen bija laiks, pirmsskolās prasības augstas, bet mācību materiāli vāji, audzītes pašas domā, veido, rada, lai vieglāk bērni spētu saprast un iegaumēt...pirmsskola vienmēr bijusi pabērna lomā!

pirms 5 mēnešiem, 2019.12.23 15:41

123

Sen bija laiks padomāt arī par pirmsskolas darba uzlabojumiem.

pirms 5 mēnešiem, 2019.12.23 19:02

victoria

Katrā grupā interaktīvo tāfeli! Ja viena tāfele pa visu iestādi, kas atrodas zālē, kura noslogota ar nodarbībām un pulciņiem, tad, kur apgūt digitālās prasmes un šo mācību līdzekļu izmantošanu?

pirms 5 mēnešiem, 2019.12.24 02:11

No sirds

Kādu tāfeli grupā var ielikt, ja viena telpa kurā uzturās 28 bērni, tur pat ēd, atpūšās diendusā, mācās utt. Audzinātājas nogurušas un pārslogotas, neskatoties uz to cenšās darboties ar bērniem, gatavo nodarbības, ir jaukas un mīlošas, bet kad tas ir novērtēts, ja skolotājiem slodze ir 30h ned. bet pirmsskolas skolotājam 40h ned. un tad vēl grib sazin ko izspiest? Tā netaisnība ir briesmīga! Protams, ka visa tā sistēma novecojusi, bet es neticu, ka tas tik drīz mainīsies!

pirms 5 mēnešiem, 2019.12.24 05:49

mamma

Sen bija laiks, tagad uz visu PII iestādi viens dators, audzītēm, kurām ir tāda iespēja jānes savs dators līdzi, lai bērniem parādītu, kaut ko uzskatāmi, kur nu vēl ineraktīvā tāfele, vai projektors, tas vispār sapnis vasaras naktī. Tagad sešgadniekiem tiek piedāvāti moderni mācību materiāli, bet kā tos var izmantot, ja nav uz kā un ar ko bērniem tos rādīt? Grib no audzītēm rezultātus, bet, lai tas rezultāts būtu pašām jāgatavo mācību materiāli, un pie tam tērējot gan savu naudu, gan laiku! Neapskaużu nevienu PII audzinātāju. Vispār neiedomājami, kā var iemācīt 25 un vairāk mazus bērnus, mammas knapi ar 2 tiek galā.

pirms 4 mēnešiem, 2020.01.25 20:22

mammai

paldies par jauko komentāru mammai,Daudz jau nav tādu,kas atbalsta audzinātājas.Tiešām pii nav nekādu materiālu ,viss ir jādomā pašām,jaunā programma vispār garām,tur nekas neatbilst vecuma prasībām.Papīru kalni un vēl tā bērnu vērošana.Pa kuru laiku to darīt ,ja esi viena,vienu vēro ,otrs un trešais jau brīvsolī.Nav ne telpu,ne cilvēku,kuri gribētu strādāt šajā bardakā.

pirms 4 mēnešiem, 2020.01.27 12:30

Latvijā un pasaulē