«Rail Baltica» pamatlīnijā Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas 12

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas plānots sadalīt četros dažādos tipos - starptautiskās stacijas, lielās jeb "Landmark" reģionālās stacijas, pamata reģionālās stacijas un platformu reģionālās stacijas, kurām nebūs stacijas ēku, konferencē "Rail Baltica - jaunas iespējas reģionālajai satiksmei" stāstīja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" Telpiskās plānošanas un vides nodaļas vadītājs Mārtiņš Ulāns. Pagaidām gan vēl neesot skaidrs, cik konkrētā tipa staciju Latvijā būs, jo par ieplānotajām 16 reģionālajām pieturām sagatavotais piedāvājums vēl tikai sāks nākamo apspriedes ciklu - sadarbību ar pašvaldībām.

Ulāns pauda, ka visām stacijām tiks piešķirta vizuālā identitāte trīs dažādos līmeņos - tīkla jeb visām stacijām vienojošā, nacionālā jeb katrai valstij atbilstošā un reģionālā, kas katrai stacijai varēs būt atšķirīga.

"RB Rail" pārstāvis atzīmēja, ka, piemēram, nacionālās identitātes sakarā Latvijā stacijām paredzēti sarkani jumti un citi dizaina elementi, bet Lietuvā šie paši elementi plānoti zaļā krāsā, Igaunijā - zilā.

"Rail Baltica" pamatlīnijā Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas - Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna stacija Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo staciju iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 12

Nu jā, it kā

Pietura it kā "Bauskā" ir plānota, bet ne jau stacija un ne jau ar domu un mērķi, lai cilvēki varētu pārvietoties, bet lai vilcieni varētu samainīties..
Kāpēc to nevar pieminēt, lai ir skaidri saprotams?

pirms mēneša, 2021.02.25 08:55

ja tā padomā

16 reģionālās pieturas - Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna stacija Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo staciju iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
I r tātad atšķirība-reģionālā pietura un reģionālā stacija, jo citādāk tā jocīgi sanāks-turēs taču nepārtraukti - kāds tad tur vēl ātrvilciens- parasta električka, ja tur domāts iekāpt cilvēkiem.

pirms mēneša, 2021.02.25 10:57

nezinītis

Tad kā, varēs uz kaut kurieni no Bauskas arī aizbraukt vai nevarēs vai tās stacijas nebūs domātas pasažieriem?

pirms mēneša, 2021.02.25 12:47

nu nu

Bet kur tu izlasīji, ka tās būs stacijas? Un kā tu to visu sasaistīsi ar ĀTRVILCIENU ?

pirms mēneša, 2021.02.25 15:17

Uve

Nevarēs no Bauskas nekur aizbraukt ar vilcienu. Stacijas jau nebūs, būs tikai pietura, kur vilcieniem samainīties.

pirms mēneša, 2021.02.26 08:37

zinu

Stacija Bauskai būs, bet tā būs domāta reģionāliem vilcieniem, nevis starptautiskam ātrvilcienam. No Bauskas varēs aizbraukt uz Rīgu, arī uz lidostu.

pirms mēneša, 2021.02.26 17:47

nezini gan

Kāds tad vēl reģionālais vilciens, ja Eiropas platuma sliedes,uz kurieni tad tas kursēs, vai pa taisno uz lidostu. Un kur tad tā stacija būs- vai pie Janeikām, bet tad kāda tam jēga, jeb pie Pētermuižas, un kā tad tajā stacijā tos 5 km pievārēs, vai būs speciāls autobuss- stacija Bauska, jeb izbūvēs atzaru līdz autoostai, nolīdzinot daļu Bauskas.

pirms mēneša, 2021.02.26 20:40

Uve

Tam, kas zina, no kurienes tāda informācija?
Jo Rail Balticas mājas lapā ir tikai vielcienu apmaiņas pietura, 5-6 km no Bauskas, kā minēja "nezini gan".

pirms mēneša, 2021.03.01 09:30

zinu gan

Apmaiņas pietura būs priekš starptautiskajiem reisiem, lai kravas vilciens var palaist garām pasažieru ātrvilcienu. Reģionālie reisi var pārvietoties arī pa Eiropas platuma sliedēm, tātad - no Bauskas līdz Salacgrīvai droši, ieskaitot arī Rīgas lidostu. Skaidrs, ka no šīm sliedēm tas pats vilciens nevarēs nobraukt uz citām līnijām, kamēr tās būs Krievijas sliežu platumā.

pirms mēneša, 2021.03.01 14:21

to zinu gan

https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2020/11/DTD-4_Status-presentation_Bauska_VS_IECAVA_02.pdf
Grozi kā gribi, bet stacija vienalga būs no Bauskas 5.5 km attālumā, baušķeniekam parastajam no tā nekāda labuma nebūs , ja būs jāmeklē transports,lai nokļūtu stacijā. Tad kas tad tā ik pa pusstundai ar to vilcienu uz Rīgu brauks, kaut kā drusku par šerpu. Nu,nu, lai Dievs dod gudru prātu, cik lauksaimniecības zemes tikai izniekos, cik pārejām vietējiem būs pāri jārāpjas. Neapskaužu.

pirms mēneša, 2021.03.01 18:05

ttt

Beidziet te murgot,ciemus pievienoja Bauskai,tātad pietura būs ar stāvēšanu,līdz daudzie Bauskas iedzīvotāji iekāps,lai aizbrauktu uz Viļņu. Vai tiešām mums mūsu Bauskas novada attīstības dāmas atklāti muldēja,ka,ja pievienos ciemus pilsētai,tad pietura būs? Varbūt mūs,ciemus, Novada Nacionāliķu valdība pievienoja pilsētai tikai,lai Novada budžetā ienāktu lielāka nauda,lai varētu uzbliest vēl lielāku adminstrāciju?

pirms mēneša, 2021.02.25 14:07

ha

Nu nemurgo par pieturu Bauska 6 km attālumā no Bauskas! Esi taču liels un pieaudzis cilvēks, prātiņam taču arī jābūt!

pirms mēneša, 2021.02.25 15:20

Latvijā un pasaulē