Topošajiem autovadītājiem jārēķinās ar papildu praktiskām un teorētiskām prasībām 3

Lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, topošajiem autovadītājiem jārēķinās, ka eksāmenā tiks iekļauti papildu temati - bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs (CSDD) Andris Lukstiņš.

Viņš skaidroja, ka tāpat tiks pieprasīts apliecinājums no instruktora, ka praktiskā apmācība ir veikta gan diennakts tumšajā laikā, gan nelabvēlīgos laika apstākļos.

Lukstiņš arī norādīja, ka tiks pastiprinātas prasības autoskolām, lai jaunie autovadītāji būtu pietiekami sagatavoti un neapdraudētu ceļu satiksmes drošību.

Viņš norādīja, ka pērn būtiski pieaudzis ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits - no 179 cilvēkiem 2013.gadā līdz 211 bojāgājušajiem 2014.gadā. 43,7% no tiem bijuši vieglo automašīnu vadītāji vai pasažieri, un šajā kategorijā pieaugums bijis par 25%. Visbiežāk avārijas izraisa 20 līdz 30 gadus veci braucēji, kuri ir alkohola reibumā. Lukstiņš arī norādīja, ka alkohola reibumā bojāgājušo autovadītāju skaits pērn palielinājies 2,6 reizes - no desmit līdz 26.

Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis informēja, ka pērn, piemēram, četros traģiskos negadījumos kopā bojā gājuši 18 cilvēki.

Kā ziņots, šodien notika Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēde, kuras laikā uzklausīja atbildīgo institūciju ziņojumus par situāciju ceļu satiksmes drošībā ziemas periodā, kā arī notika konkrētu priekšlikumu apspriešana tās uzlabošanai.

Padomes sēdē atbildīgās institūcijas par autoceļu uzturēšanu - VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) un VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) - sniegs informāciju un analīzi par ceļu uzturēšanu ziemas sezonā, kā arī turpmāk veicamo, lai operatīvi nodrošinātu valsts autoceļu uzkopšanu ziemas sezonā.

CSDP priekšsēdētājs ir satiksmes ministrs, padomes priekšsēdētāja vietnieks - iekšlietu ministrs. Sēdē piedalīsies pārstāvji no Satiksmes, Iekšlietu, Finanšu, Izglītības un zinātnes, Veselības ministrijām, VAS "Ceļu satiksmes direkcija", VAS "Latvijas Valsts ceļi", VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs", Valsts policijas, kā arī nevalstiskajām organizācijām un citām institūcijām.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Special

Jaunie vadītāji apdraud satiksmes drošību ar to ka galva ir pārbāzta ar informāciju, + vēl pašiem jālabo kļūdas ceļu satiksmes noteikumu grāmatās!!!
Sadomāja lukstelis daudzu gadu braukšanas pieredzi iepresēt trīs mēnešu kursos! Nu vai nav kuriozs!??

pirms 6 gadiem, 2015.01.31 13:01

quatro

Kā gan instruktori varēs izpildīt prasību par apmācību tumšajā laikā un slidenos apstākļos?Vasarā tumšs ir ap 11 vakarā,tātad jābraukā pa naktīm, un kur tad to s slidenos apstākļus radīs,varbūt ar to domāts lietains laiks?Bet ja ir sausa vasara un lietus nav 2 mēnešus,ko tad?Reāli sanāk,ka mācīties braukt varēs tikai ziemā.Vai es kaut ko nesaprotu?

pirms 6 gadiem, 2015.01.31 16:34

soferis

Gadu garuma tikai izveidosies ists soferis,tie kursi ir tikai pusfabrikats un galvenais kapec ir avarijas ir atrums nevis tas ka masinai grida ir caurums.Ari vecie soferi kas brauka iesvilpusi netaisa avarijas.Daudzas sievietes kuram papuki ir sapirkusi bembukus skrien ka trakas,ari jaunie dzeki kas tiko dabon tiesibas skrien,vai nevajadzetu pret jaunajiem parkapejiem pienemt stigrakus merus lai padoma.

pirms 6 gadiem, 2015.02.03 17:02

Latvijā un pasaulē