Visnoslogotākais ceļš Latvijā ir Bauskas šoseja 12

Vislielākā ceļa segas noslodze valstī ir uz Bauskas šosejas jeb autoceļa A7, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC). Šo ietekmi rada kravas transports (vilcēji ar puspiekabēm un kravas transports ar piekabi), kas intensīvi brauc pa Bauskas šoseju, skaidroja LVC. Ceļa segas noslodzi mēra, pārrēķinot satiksmes plūsmu ekvivalentās 10 tonnu asīs.

Valsts galvenā autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posms no Rīgas līdz blīvi apdzīvotajai Ķekavai ir viens no noslogotākajiem ceļiem Rīgas pieejās ar satiksmes intensitāti ap 17 000 automašīnām diennaktī.

Autoceļš E67/A7 ietilpst TEN-T tīklā. Satiksmes intensitāte uz šī ceļa trīs reizes pārsniedz smagā transporta optimālo skaitu, tādējādi būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju, norādīja LVC.

Lielā segas noslodze ir viens no iemesliem, kāpēc tiek realizēts Ķekavas apvedceļa projekts. Kā ziņots, 2016.gada 1.martā Ministru kabinets pieņēma lēmumu par publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras veikšanu valsts galvenā autoceļa projekta "Ķekavas apvedceļš" īstenošanai.

Projekta mērķis ir izbūvēt Ķekavas apvedceļu autoceļa E67/A7 posmā vairāk nekā 17 kilometru garumā, padarot šo ceļa posmu par divbrauktuvju ceļu. Ķekavas apvedceļa būvniecība notiks, piemērojot publiskās un privātās partnerības modeli, investīciju periodā piesaistot valsts budžetam alternatīvu finansējumu.

LETA jau ziņoja, ka pērn uz valsts galvenajiem autoceļiem ir noticis lielākais kopš 2007.gada satiksmes plūsmas pieaugums attiecībā pret iepriekšējo gadu.

Salīdzinot ar 2015.gadu, satiksmes intensitāte uz galvenajiem autoceļiem 2016.gadā bija pieaugusi par 8% un pārsniedza pirmskrīzes satiksmes intensitāti. Turklāt, ja agrāk pieaugošo tendenci uzrādīja vien vieglais transports, tad pērn intensīvāk brauca arī kravas transports.

Visintensīvākā satiksme ir uz valsts galvenajiem autoceļiem, pērn tā bija 5832 transporta vienības diennaktī. 2015.gadā intensitāte bija 5405 transporta vienības diennaktī, bet 2014.gadā - 5166 vienības.

Pievieno komentāru

Komentāri 12

Aija Slavīte

Tieši tāpēc ir jābrīnās, ka tik ilgus gadus jāpierāda Bauskas apvedceļa nepieciešamība. Tie visi automašīnu tūkstoši pa vienu centrālo ielu iziet cauri mazpilsētai.

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 14:36

mjāā

Tieši tā! Un kas notiek vakaros, vienas fūres, citu transportu var uz pirkstiem saskaitīt.

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 16:18

dalibnieks

Spilgts piemērs novada vadītāju nevarībai. Tranzīts caur pilsētas centru vienīgajiem kam vajadzīgs ir RIMĪ un MAXIMAS lielveikaliem,kas lieliski māk rēķināt cilvēku plūsmu un kamēr būs RIMĪ / MAXIMAS ekskluzīvā vietā tikmēr baušķenieku neērtības būs pakārtotas ''TORGAŠU'' interesēm. Un šo veikalu lobiju iespējas ir nesalīdzināmas ar pašreizējiem novada čiepstētājiem....

pirms 4 gadiem, 2017.04.26 12:08

Persika

Kāpēc tikai Ķekavai apvedceļš? Ar ko tad Ķekava labāka? Tuvāk Rīgai? Bauskai negatavojās būvēt apvedceļu?

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 16:05

Malējs

Sāksim ar to, ka Latvijas noslogotākais ceļš ir 2 joslu tikai neviss 4 , tāpēc arī dadz vairāk avariju un stresa situāciju. Apvadceļš ir nepieciešams, bet jāpadomā, lai tas būtu smagajiem auto, kas nenes pienesumu pilsētai , bet gluži otrādi, bet vieglie izmestu loku pa pilsētu.(vēlams ar samazinātu ātrumu). Idēals piemērs Talsi.

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 16:09

Fantoms

Bauskai apvedceļš daudz aktuālāks kā Ķekavai, jo lielākā daļa kravas mašīnu brauc tikai līdz Ķekavas aplim un tad uz Rīgas HES. Posmā Rīga - Ķekava tikai jāpārveido 2 krustojumi, kur ir luksafori.

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 16:36

šlosers

...šeit ir Latvija, šeit ir Zemgale, šeit ir visu muļķu, (un kukuļņēmēju) dzimtene.

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 21:48

šlosers

A7 ir maģistrāle, pārējais pupu mizas!

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 21:51

RP

Tas jau laikam bija šlosera daudzmiljonu projekts. Laikam noskatīja ārzemju pieredzes braucienos.

pirms 4 gadiem, 2017.04.25 12:47

einārs un vilis

kā viens, tā otrs savā laikā apgalvoja ka kustības intensitāte ir par mazu lai taisītu 4 joslu šoseju. Gudri, augsti izglītoti cilvēki, kas viņus ievēlēja? Mēs ne, neviens par viņiem nebalsojām, to izdarīja tikai viņu radi un draugi, nu tādēļ tāds rezultāts, vot!

pirms 4 gadiem, 2017.04.24 21:56

iecavniece

Kāpēc tikai Ķekavai apvedceļš? Un Iecavai un Bauskai ?Lai iebraukt Iecavā,jastāv sastrēgumā.Murgs

pirms 4 gadiem, 2017.04.25 10:49

Lietuvēns

Vismaz ceļš ir labi kopts! ¦~}
© Lietuvēns

pirms 4 gadiem, 2017.05.08 21:31

Latvijā un pasaulē