Ar «Bites» piedāvājumu turpinās mobilo operatoru «neierobežoto» zvanu cenu kari

Mobilo sakaru operators "Bite Latvija" šodien paziņoja par neierobežotu zvanu un 500 megabaitu (MB) mēnesī datu pārraides plānu "Bite 5,55", kas šos pakalpojumus piedāvā par 5,55 latiem mēnesī."Bite" jauno tarifu plānu medijiem pieteica ar video reklāmu video krātuvē "YouTube", kura tieši atsaucās uz "Latvijas Mobilā telefona" (LMT) neierobežoto zvanu un īsziņu plānu "Brīvība", citējot tā cenu, 6,99 latu mēnesī, bet neminot LMT vārdu. Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis sarunā ar biznesa portālu "Nozare.lv" piekrita, ka "Bites" piedāvājums patiesībā tēmē uz "Tele2" tarifu plānu "Zelts", kas par 7,99 latiem mēnesī piedāvā neierobežotus zvanus, īsziņas un 500 MB datu apjomu. "Bite" savu "5,55" plānu pieteica, uzsverot, ka tikai 10% mobilo sakaru lietotāju ir vajadzīgi "neierobežoti" zvanu apmēri. "Neierobežots tarifu plāns ir ļoti labs piedāvājums cilvēkiem, kas stundām runā pa telefonu. Tieši šai mūsu klientu runīgākajai daļai no šodienas sākam piedāvāt jauno neierobežoto tarifu plānu," teikts "Bites" rakstiskā paziņojumā. Savukārt Lelis aizrādīja, ka pat uz šādu plānu par 5,55 latiem mēnesī daži mobilo sakaru lietotāji varot "iekrist". Kā piemēru viņš minēja kādu sev pazīstamu privātpersonu, kura Lelim prasījusi, vai pāriet no sava operatora uz kādu no neierobežotajiem plāniem. Pārbaudot savus rēķinus kopā ar LTA izpilddirektoru, cilvēks atklājis, ka par sarunām maksājot tikai ap 3,60 latu mēnesī, jo viņš izmantoja viena no operatoru plānu, kas paredz bezmaksas sarunas neliela ģimenes un draugu loka starpā. Izrādījās, ka vairums šī cilvēka sarunu bija ar "bezmaksas" lokā iekļautajiem. Aizejot uz cita operatora "neierobežoto" plānu, klients divkārši pārmaksātu. Arī "Bite" paziņojumā uzsver, ka klientiem jāpārdomā, vai vajadzīgs maksāt par apjomiem, kurus dzīvē neizmanto, taču Lelis piekrita, ka cenas pazemināšana, salīdzinot ar abu konkurentu piedāvājumu, var psiholoģiski ietekmēt klientus, kas sadomā, ka "lētāk diez vai var". Savukārt LTA izpilddirektors uzskata, ka vismaz lielajiem operatoriem LMT un "Tele2" ir pietiekama peļņas marža, lai cenu karus turpinātu, jo ieņēmumi no viena lietotāja, kas sedz tīkla uzturēšanas izmaksas un sniedz pietiekamu peļņu, visticamāk, joprojām ir zemāki par jebkura operatora zemāko tarifu plānu cenām. Jāievēro arī, ka korporatīvie piedāvājumi, kur operators iegūst simtiem pieslēgumu vienlaikus, parasti ir vēl izdevīgāki nekā piedāvājums privātpersonām. Jau ziņots, ka "neierobežotu" sarunu cenu kari būtībā sākās jau 2009.gadā ar "Tele2" tarifu plānu "Meteorīts", kurā bija iekļautas 1000 minūtes "Tele2" tīklā un 500 minūtes citos tīklos, kā arī desmit MB mobilā interneta jaudas. Jau tajā laikā nozares pazinēji teica, ka šādu apjomu mēnesī nav iespējams norunāt, jo 1500 minūtes ir 25 stundas nepārtrauktu sarunu. Neilgi pēc LMT "Brīvības" piedāvājuma publiskošanas, LMT prezidents Juris Binde medijos izteicās, ka parasts mobilo sakaru lietotājs nenorunā vairāk kā 400 līdz 600 minūtes mēnesī. Kā ziņots, "Brīvībai" savākti vairāk nekā 100 000 lietotāju un pārējie operatori, "Tele2" un "Bite" kompāniju vainojuši simtiem tūkstošu reklāmas īsziņu izsūtīšanā konkurentu klientiem it kā no sajūsminātiem "Brīvības" lietotajiem.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē