Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Asociācija: nelegālie pasažieru pārvadātāji darbojas visos maršrutos 7

Latvijā nelegālie pasažieru pārvadātāji rosās visos maršrutos, lai gan visaktuālākā šī problēma ir virzienos uz Liepāju, Bausku un Jelgavu, aģentūrai BNS sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) izpilddirektors Imants Zālītis."Visos virzienos ir šādas tendences, bet populārākie ir uz Liepāju, Bausku un Jelgavu," viņš pastāstīja. Zālītis teica, ka uz Jelgavu tika samazināts autobusu reisu skaits un cilvēki dažādu iemeslu dēļ tomēr izvēlas braukt nevis ar vilcienu, bet ar nelegālajiem pārvadātājiem. Viņš atzina, ka internetā pat ir mājaslapa, kurā iespējams iepazīties ar nelegālo pārvadātāju piedāvājumiem.Zālītis klāstīja, ka autoostās nereti sastopami cilvēki, kas piedāvā pasažierus aizvest līdz galamērķim lētāk nekā maksā sabiedriskā transporta biļete. "Viņus var arī saprast - cilvēki palikuši bez darba, nopelnīt kaut kā vajag, bet attaisnojoši tas nav," viņš uzsvēra.Asociācijas vadītājs norādīja, ka nelegālie pārvadātāji nemaksā nodokļus, tādējādi radot ēnu ekonomiku.Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, Latvijā pagājušajā gadā būtiski ir samazinājušies pasažieru pārvadājumi ar sabiedrisko transportu. Ar regulāras satiksmes autobusiem 2009.gadā pārvadāti 143,114 miljoni pasažieru, kas ir par 22% jeb 40,46 miljoniem mazāk nekā 2008.gadā. Savukārt pa dzelzceļu 2009.gadā pārvadāja 21,555 miljonus pasažieru, kas ir par 19,5% jeb 5,213 miljoniem mazāk nekā 2008.gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

Opusums

Būtu mazākas cenas, tad nelegālajaiem nebūtu izdevīgi vadāt un pasažieru skaits oficialajiem pārvadātajiem palielinātos.

pirms 10 gadiem, 2010.04.11 17:25

uldics

Kādi vēl nelegālie? Atļaujas, numuri ir, kvītis izdod. Tikai vieni grib monopolu un turēt cenas augšā plus vēl dotācijas no valsts, citus negrib pielaist pie lauciņa. Mums ir tirgus ekonomika, tad nu mācās dzīvot tādā, te nav plānveida piecgadnieku laiki. Galīgi nesaprotu, kā var uzņēmumi ar valsts dotācijām un busiem, kas uz pārvadāto kilogramu (pasažieri) patērē krietni mazāk nekā mazais dušmaņauto, sūkstīties, ka grūti? Varbūt laiks efektīvāk strādāt?
Jā, dažreiz dušmaņiem nav tās ērtības, ziemā auksti utt, bet es labāk braucu ar dušmani, nekā kājās busā grūstos un piecpadsmit minūtes Iecavā gaidu kustību. Man svarīgs ir ceļā nomestais laiks. Un nevis muļķīga ideoloģija, ka braucot ar autobusu tu valstij dosi labumu. Tas ir mīts, labumu tu nesīsi tikai konkrētā uzņēmuma valdē sēdošajiem, nevienam citam.
Un ja jūs domājat, ka dušmaņi baigo naudu pelna apkrāpjot valsti, nav viņiem nekādi ūberienākumi, paši parēķiniet, cik sanāk reisi, cik benzīnā aiziet un cik kilometrāžā (remontos) vajag iegrūst.

pirms 10 gadiem, 2010.04.06 10:56

Nu par ērtumu gan var pastrīdēties, ne vienmēr, lētāk ar nav !

pirms 10 gadiem, 2010.04.05 21:02

riko

5dienas pēcpusdienā devos mājup uz Bausku - dušmanis piedāvāja aizvest. Atteicu. Par to man nācās ceļu līdz Iecavai stāvēt kājās, jo autobuss bija stāvgrūdēm pilns.
Protams, ka nākamreiz dušmanim 5dienas pēcpusdienā neatteikšu!!

pirms 10 gadiem, 2010.04.04 20:48

labrīt!

vajadzētu jau padomāt-NAV jau uz kurieni braukt, ja nav darba!Cik darba vietu likvidētas un cik brauca strādāt uz Rīgu!Drīz visi pa māju dzīvosim ,ja tā turpināsies....

pirms 10 gadiem, 2010.04.04 18:59

Latvijā un pasaulē