Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Atkārtoti rosina risināt «nelegālo» pasažieru pārvadājumu problēmu 7

Lai cīnītos ar „nelegālajiem" pasažieru pārvadātājiem, kas nodara zaudējumus regulārajiem sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem, Satiksmes ministrija (SM) rosina noteikt ierobežojumus neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem, ziņo portāls nra.lv.SM izstrādātie grozījumi „Autopārvadājumu likumā", ko 29. novembrī apstiprināja valdība,paredz, ka pasažieru neregulāros pārvadājumus jāveic pēc iepriekšēja pieteikuma, tāpat iepriekš jānokomplektē pasažieru grupa un jānorāda brauciena mērķis (tas nevar būt sabiedriskā transporta pakalpojums). Pasažieru grupu nedrīkstēs papildināt vai veidot no jauna autoostās vai pieturvietās, kas paredzētas regulārajiem pasažieru pārvadātājiem. Kā norāda satiksmes ministrs Aivis Ronis, valdības rīcības plānam Satiksmes ministrija kā uzdevumu vēl šajā gadā paredzēja sagatavot normatīvos aktus ar mērķi pastiprināt cīņu ar nelicenzētajiem pārvadātājiem, tādējādi veicinot ēnu ekonomikas apkarošanu. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta Saeimai. Šādi ierobežojumi nepieciešami, jo neregulārie pasažieru pārvadātāji saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču, tā kā nav noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums un saņemta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas atļauja, tiem nav tiesību veikt regulāros pasažieru pārvadājumus. Tomēr atsevišķos gadījumos pārvadāji nosaka maršrutu, piemēram, Rīga - Bauska, Rīga - Liepāja, Rīga - Kalnciems u.c. un autoostās piedāvā pasažieru regulāros pārvadājumus, tādējādi atņemot ienākumus sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem un radot zaudējumus valsts budžetā. Provizoriski aprēķini liecina, ka tādējādi regulāro pasažieru pārvadātāju negūtie ieņēmumi sasniedz aptuveni 1.2 miljonus latu gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

svilpe

Idejas līmenī es esmu par nodokļu maksāšanu un legālu pakalpojumu izmantošanu. Tomēr tikai tiktāl, cik tas būtiski neiespaido manu vienīgo dzīvi. Ja uz Rīgu brauc reizi mēnesī - gandrīz vienalga, cik laika pavadi ceļā. Ja brauc diendienā - pat, ja pieņemam, ka autobuss iet tikai par 10 minūtēm ilgak, tad mēnesī tās jau ir liekas 7 (septiņas) !!!!! stundas. Realitātē - vēl vairāk! Nu izvēlēšos es pārvadātāju, kas veic ekspreša reisus un kurš gan drīkstētu man to pārmest!

pirms 8 gadiem, 2011.12.01 10:20

svilpe

Idejas līmenī es esmu par nodokļu maksāšanu un legālu pakalpojumu izmantošanu. Tomēr tikai tiktāl, cik tas būtiski neiespaido manu vienīgo dzīvi. Ja uz Rīgu brauc reizi mēnesī - gandrīz vienalga, cik laika pavadi ceļā. Ja brauc diendienā - pat, ja pieņemam, ka autobuss iet tikai par 10 minūtēm ilgak, tad mēnesī tās jau ir liekas 7 (septiņas) !!!!! stundas. Realitātē - vēl vairāk! Nu izvēlēšos es pārvadātāju, kas veic ekspreša reisus un kurš gan drīkstētu man to pārmest!

pirms 8 gadiem, 2011.12.01 10:20

nu nu

Kas tie tādi- nelegālie pasažieri?
Man gan liekas, ka tās problēmas gan ir tieši tiem legālajiem pārvadātājiem- reisu par maz, autobusu ietilpība un ērtums neatbilst pasažieru prasībām. Nu nevar kaut kāds kantoris Rīgā noteikt , cik cilvēkiem būs no Bauskas braukt uz Rīgu un kādos laikos, pasažieru plūsma ir jāpēta, nevis , sēdot kantorītī, jātaisa saraksti. Ja jau ir šādi nelegālie pārvadātāji, tātad kaut kas nav kārtībā ar legālajiem pārvadājumiem- tie neatbilst pieprasījumam, bet mēs gribam , kā vienmēr, nevis , kā labāk- cīnīsimies ar sekām, nevis ar cēloņiem. Bet vai kāds tajā Rīgas kantorī ir padomājis, ko lai dara cilvēki, kas netiek tajos legālajos autobusos iekšā, nevar taču cilvēks, kam darbs Rīgā, jau no autoostas atvēršanas sēdēt tajā un mēģināt kādā autobusā tikt iekšā, lai tiktu uz vai no darba?

pirms 8 gadiem, 2011.12.01 10:08

kesons

Tiek veidots kārtējais no reālās situācijas atrauts Satiksmes ministrijas idiotisms ?? Tak beidzot lai sāk domāt par PASAŽIERIEM !

pirms 8 gadiem, 2011.11.30 15:12

x

Nepiekrītu "zinu". Autobusi vienmēr pietur gan nepārbarucot sliedes, gan pieturā pie tilta. Braucu ļoti bieži. Autobusi ir normāli, ērti.silti.

pirms 8 gadiem, 2011.11.30 11:44

uzvarietis

ne pie 'Maximas", ne uz salu tilta "Aipa" autobusiem nav bijusi pietura, tur apstājas pilsētas pasažieru transports. bet ja palūdz, praktiski vienmēr, ja nerodas šķēršļi autbusu vadītāji vienmēr pietur .

pirms 8 gadiem, 2011.11.30 10:36

zinu

Ja pārvadātāji brauktu ar normālu transportu, normālos laikos, tad neviens neizmantotu nelegāļus.
Kāpēc, piemēram, Bauskas autobusam nevarētu būt pietura Rīgā pie Maxima, uz Vanšu tilta, lai var izkāpt ārā, citi autopārvadātāji apstājas bet Bauskas autobusi nē. Arī tas ka nav autobusa ekspreša nav.
Uldi, lūdzu padomā!

pirms 8 gadiem, 2011.11.30 08:30

Latvijā un pasaulē