Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Augot auto virsbūvju remonta cenām, augs arī OCTA cena

Nākamgad, sākot sertificēt auto virsbūvju remonta servisus, augs šīs nozares pakalpojumu cenas, kas attiecīgi veicinās arī obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) cenu pieaugumu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" apgalvoja Latvijas Auto virsbūvju remontētāju asociācijas (LAVRA) valdes priekšsēdētājs Gints Gailis.Tā kā minimālais darba stundas izcenojums auto virsbūvju remonta darbnīcās Latvijā ir aptuveni 18 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, tomēr daudzi servisi pamanās par pakalpojumu prasīt astoņus līdz desmit latus, nākamgad, sākot sertificēt auto virsbūvju servisus, šīs nozares darba stundas cenai vajadzētu augt līdz 20 latiem. "Tas nozīmē, ka tiem servisiem, kas pakalpojumu pārdod par desmit latiem stundā, būs jāpaaugstina cena par desmit latiem," sacīja Gailis, norādot, ka šis cenas kāpums kalpos par iemeslu arī OCTA un KASKO cenu kāpumam, neprecizējot, par cik procentiem varētu kāpt šo apdrošināšanas pakalpojumu cenas. Savukārt, vaicāts, vai mainīsies arī to auto virsbūves servisu cenas, kuru darba stunda jau patlaban maksā 20 latu un vairāk, Gailis stāstīja, ka cenas varētu augt 10-20% robežās, jo pēdējie divi trīs gadi servisiem bija izdzīvošanas laiks, turklāt līdzekļi attīstībai netika novirzīti vispār. "Nozare ir novājināta, un beidzot pienācis laiks mainīt iekārtas," teica LAVRA vadītājs. Viņš uzsvēra, ka auto virsbūvju servisu pakalpojumu cenu pieaugumu ietekmēs tikai auto sertificēšana un darba stundas izmaksas. "Runājot par citām pakalpojuma cenu ietekmējošām izmaksām, piemēram, auto krāsas cenas ik gadus aug par 4%, bet šāds pieaugums neietekmē kopējās izmaksas. Savukārt, ja aug energoresursu cena par, piemēram, 10%, tad auto servisa darba stundas cena aug par aptuveni desmit santīmiem. Šajā nozarē cenas galvenokārt nosaka darbaspēka izmaksas," informēja Gailis. Latvijas Auto virsbūvju remontētāju asociācija ir dibināta 2009.gada 13.maijā ar mērķi apzināt Latvijas komercreģistrā reģistrētās un nepieciešamās atļaujas ieguvušās auto virsbūvju remontu darbnīcas, materiālu izplatītājus, kā arī iekārtu un instrumentu piegādātājus. Patlaban asociācijā darbojas 20 biedri no visiem Latvijas novadiem. LAVRA sadarbībā ar Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociāciju šogad nāca klajā ar iniciatīvu - auto virsbūvju remontētāju sertificēšanu, ar ko plānots apkarot ēnu ekonomiku nozarē.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē