Bauskā paredzamas pārmaiņas ceļu satiksmes organizācijā 13

Palielinoties satiksmes intensitātei Bauskā, nepieciešams domāt par braucēju un gājēju drošības paaugstināšanu. Pilsētas Domē par šo tēmu notikusi speciālistu diskusija.Tajā piedalījās Bauskas Domes izpilddirektors Jānis Mičulis, valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Bauskas nodaļas vadītāja Sīri Vildere, LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes uzraudzības daļas vadītājs Guntars Brālis, Ceļu satiksmes drošības direkcijas Bauskas nodaļas priekšnieks Ingurs Kugrēns, Bauskas pilsētas kārtībnieks Aldonis Buls.  Bauskas Domes izpilddirektors Jānis Mičulis uzskaitīja vairākas vietas pilsētā, kur, pēc pašvaldības domām, nepieciešama satiksmes reorganizācija ar mērķi uzlabot drošību. Kalna ielā tas ir krustojums ar Rīgas ielu. Nedroša ir gājēju pāreja Zaļajā ielā, pretim lielveikalam «Top!». Neērts gājējiem, arī braucējiem ir Dārza un Slimnīcas ielas krustojums. Gājēju drošība jāuzlabo Slimnīcas ielā, pretim tirdzniecības namam «Eila», pārmaiņas nepieciešamas arī Plūdoņa ielā, pretim pilsētas pamatskolai. Pārejas jālikvidēGājējiem, arī braucējiem neērtākais un bīstamākais pašlaik ir Kalna un Rīgas ielas krustojums. Īpaši nedrošas ir gājēju pārejas pretim Novadpētniecības un mākslas muzejam, kā arī netālu no Mēmeles tilta. Te gājējiem jāšķērso četras braukšanas joslas. A. Buls informē, ka 2006. gadā uz šīm pārejām reģistrēti četri ceļu satiksmes negadījumi, kuros uzbraukts gājējiem, 2007. gadā – trīs. Šogad janvārī automobilis uz pārejas pretim muzejam atkal notrieca vienu gājēju.  Šīs pārejas atrodas tuvu viena otrai, nav tālu arī līdz Plūdoņa un Kalna ielas krustojumam, kur ir regulējama pāreja. Tāpēc izskanēja priekšlikums kādu no šīm trim pārejām likvidēt. Izvērtējot gājēju plūsmu, speciālisti secināja, ka pretim muzejam pāreja ir nepieciešama. Tomēr no satiksmes drošības viedokļa to saglabāt nav vēlams. Gājējiem jāšķērso četras braukšanas joslas, tas nav pieļaujami. Tāpēc galīgā variantā varētu nākties šo pāreju likvidēt. Līdz ar to Kalna ielas sākumā vienīgā iespēja to šķērsot būtu krustojumā ar Plūdoņa ielu. Speciālisti noraidīja priekšlikumu šajā pārejā uzstādīt luksoforu, kuru varētu ieslēgt paši gājēji. Tas radītu mašīnu sastrēgumus, iespējams, kravas auto dažbrīd pat nobloķētu Rīgas ielu.Savukārt Kalna ielas pāreju, kas atrodas tuvāk Mēmeles tiltam, ceļu speciālisti pašvaldībai ieteica slēgt pēc iespējas ātrāk. Kalna ielas malā vēlams izbūvēt barjeru, kas ierobežotu gājējus. Izkāpjot no autobusa pieturā aiz tilta, gājējiem nāksies šķērsot Rīgas ielu, iet uz Kalna un Plūdoņa ielas krustojumu, lai nonāktu Rātslaukumā. Šie gan tikai ir priekšlikumi, kuri jāsaskaņo ar vietējo pašvaldību.. Pārvietos ceļa zīmiTransporta līdzekļi, īpaši kravas auto, braucot lejup no kalna, gan virzienā uz Rīgu, gan no tās, nebūt nepārvietojas ar atļauto maksimālo ātrumu – 50 kilometriem stundā. To atzina gan pilsētas, gan LVC speciālisti. Taču ātrumu ierobežojošos vaļņus jeb «gulošos policistus» uz maģistrālajām ielām nav atļauts novietot. Tāpēc, lai paaugstinātu satiksmes drošību šajā posmā, plānots Bauskas pilsētas robežzīmi, kas liek braucējiem samazināt ātrumu līdz 50 kilometriem stundā, pārvietot tālāk uz Codes pusi. Iebraucot Bauskā, tā varētu atrasties jau pirms «Lukoil» degvielas uzpildes stacijas. Tas ļautu arī drošāk veikt manevrus tiem transporta līdzekļu vadītājiem, kas no Draudzības ielas pagriežas uz Bauskas pusi. Turklāt no Rīgas braucošie jau būtu samazinājuši ātrumu, Mēmeles tiltu tie šķērsotu krietni lēnāk. Būs jauns krustojumsLīdzīgas bīstamības pakāpe ir gājēju pārejai Zaļajā ielā, pretim lielveikalam «Top!». Īpašu satraukumu par šo pāreju pauduši ceļu policisti, te arī vairākkārt ir uzbraukts gājējiem. Veicot maģistrāles A-7 rekonstrukciju, šī pāreja nebija plānota, taču pašvaldība, ņemot vērā iedzīvotāju lūgumu, to savulaik ierīkoja. Lai tiktu ielas otrā pusē, te ir jāšķērso trīs braukšanas joslas, turklāt ar ļoti augstu satiksmes intensitāti. G. Brālis uzskata, ka šī pāreja arī ir jāslēdz, jo to nav iespējams pārveidot gājējiem vēl drošāku. Šādu priekšlikumu neatbalstīja J. Mičulis, savi apsvērumi «pret» bija arī I. Kugrēnam: «Diezgan bieži ir problemātiski no Upmalas ielas izbraukt uz Zaļo ielu. Tādās reizēs ir labi, ka gājēji nedaudz piebremzē satiksmes plūsmu no Lietuvas puses un var paspēt no Upmalas ielas veikt kreiso pagriezienu.» Risinājums šajā bīstamajā vietā varētu būt pēc ilgāka laika. Attīstot dzīvojamo masīvu un izvēršot darījumu ēku celtniecību kvartālā aiz lielveikala «Top!», paredzēts izbūvēt brauktuvi, kas veidotu Zaļās un Salātu ielas krustojumu. Tas būtu aprīkots ar luksoforiem. Tad varētu uzstādīt barjeras un slēgt šo pāreju. Tad Zaļo ielu šajā rajonā gājēji varēs šķērsot pretim policijai un regulējamā krustojumā ar Salātu ielu. Izveidos divus virzienusLai arī satiksme nav tik intensīva, tomēr neērts braucējiem, nepietiekami drošs gājējiem ir Dārza un Slimnīcas ielas T veida krustojums. Par pēkšņu apstāšanos krustojuma vidū, lai palaistu gājējus, daudzkārt iebildumus izteikuši transporta līdzekļu vadītāji. Autoceļu speciālisti ieteica kādu no pārejām šeit likvidēt. Analizējot gājēju plūsmu, par labāko variantu atzīts slēgt to pāreju, kas uz Slimnīcas ielas atrodas pretim Mutes veselības centram. Perspektīvā varētu izdoties samazināt transporta plūsmu pa Slimnīcas ielu, tad arī šis krustojums nebūtu tik noslogots. Izpilddirektors J. Mičulis pastāstīja par ieceri reorganizēt satiksmes kustību Salātu ielā, posmā no Bauzes tirgus līdz Plūdoņa ielai. Kad sāksies aktīvi darbi plānotā peldbaseina būvvietā, varētu tikt rekonstruēts šis Salātu ielas posms. To nedaudz paplašinot, te iecerēts ierīkot divvirzienu kustību. Līdz ar to no Plūdoņa ielas augšā uz kvartāliem varētu braukt ne tikai pa Slimnīcas, bet arī pa Salātu ielu. G. Brālim nebija iebildumu pret šādu satiksmes reorganizācijas variantu. Mainīs luksofora režīmu G. Brālis atzina par lietderīgu mainīt arī Zaļās un Slimnīcas ielas luksofora darba režīmu. To varētu ieprogrammēt tādējādi, ka būtu atvēlēts papildu laiks kreisā pagrieziena veikšanai no Zaļās uz Slimnīcas ielu. Taču ar to iecerētās pārmaiņas Slimnīcas ielā nebūt nebeigtos. Joprojām intensīva ir gājēju plūsma gar «Eilas» namu uz autoostas pusi. Slimnīcas ielu gājēji šeit šķērso vairākās vietās, turklāt dara to ieslīpi, kas ir jo īpaši bīstami. S. Vildere ieteica izpētīt gājēju plūsmu šajā vietā un ierīkot vienu apzīmētu pāreju, izvēloties tai visdrošāko vietu. Diskusijas noslēgumā J. Mičulis izteica vēlmi, ka būtu nepieciešama pilsētas transporta kustības organizācijas izpēte. Vajadzētu izvērtēt drošākās vietas, konstatēt sarežģītākos posmus, analizēt nepieciešamību uzlabot drošību gājējiem, arī braucējiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 13

Joksts

Tiešām, divi svetofori uz blakus krustojumiem varētu pat darboties vienlaicīgi, tā it kā regulētu vienu krustojumu. Nesaprotu, kāpēc vecpilsēta jāpataisa par piedevu A7 maģistrālei. Jo vairāk svetoforu, jo mazāka būs tranzitnieku vēlme traukties caur Bausku. Kāpēc gan nevar braukt gar Jelgavu. Jelgavai pat ir apvedceļš. Un kāpēc jāierobežo iedzīvotāju tiesības izmantot pašiem savu pilsētu.

pirms 13 gadiem, 2008.03.04 09:55

Sveiki, Kretīni!

Kalna ielas krustojumam ar Rīgas ielu ir jābūt regulējamam ar luksoforu. Agri vai vēlu tāds noteikti būs. Jautājums ir tikai viens, cik lieli idioti šo problēmu risina. Jo lielāki idioti ar to nodarbosies, jo ilgāk mums tas luksofors būs jāgaida.

Esmu runājis.

pirms 13 gadiem, 2008.03.01 12:39

Es

Es arī teicu, ka guļošos policistus jāsaliek uz kalna ielas, uz zaļās ielas, ja nepieciešams, var arī citur salikt.... Bauska jau mums tāda īpaša pilsēta, vispirms dara, tad domā...
Interesanti, kāpēc tiem, kas ar autobusu iebrauc Bauskā, būtu jāiet uz gājēju pāreju pie Plūdoņa ielas? Bet pie krievu skolas gājēju pāreja ir pāris metrus no jau esošām 2 pārejām? Kāpēc atkal diskriminācija?

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 12:13

kreks

Divas lielākās kļudas Teikmaņa valdīšanas laika, kuras faktiski iznīcinājušas Bausku kā pilsētu. VIA Baltic maģistrāles rekonstrukcija un pirmpirkuma tiesibu neizmantošana zemes atpirkšanā no Sermuliņa. Šodien gribam atdzīt to vai nē cīnāmies ar sekām.

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 12:08

braucējs

Manuprāt būtu jālikvidē gājēju pāreja kas atrodas pie Mēmeles tilta izbraucot no Bauskas,jo cik es atceros no satiksmes noteikumiem: Uz tiltiem,dzelzsceļa pārbrauktuvēm... apstāties ir aizliegts,tad kā ievērojot noteikumus es varu apstāties uz tilta un palaist gājējus???

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 10:52

Dadzīte

Protams, ka gājējiem ir jāšķērso brauktuves, bet nav nepieciešamas pārejas desmit metru attālumā viena no otras. Un arī kājāmgājēji mēdz būt agresīvi, jo tikai tā es varu nosaukt tos, kuri pēkšņi "izlec" uz brauktuves, nemaz nepadomājot par to, ka šoferītim ir viņu jāierauga un jāpaspēj noreaģēt. Nu uzgaidiet mirklīti, pārliecinieties vai autovadītājs paspēs nobremzēt.

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 10:16

o gol

Kas tas par amatu-kaartiibnieks? Jaa...Bauskaa sen jau bija vajadziigs savs UNTERS PRISIBEJEVS .Ieliekiiet Aldoni Bulu! Vinjs curaas rozaa,un arii kaartiiba buus....(!)

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 02:22

o gol

Aldoni Bul,vai Tavi kaartiibnieciskie centieni netraucee maaksliigajai apseekllsanai? Tu esi forss puika.bet iisto vietu dziivee neesi atradis...Tev vajadzseeja dzsiivot stalinlaikos,tad gan Tu buutu neatvietojams izstrebitels....Kovalonoks Tavs labaakais draugs???

pirms 13 gadiem, 2008.02.29 02:14

Elza

šoferiem traucē gājēju pārejas.Ir pat tāda šoferu suga, kura uz gājēju pārejas apbrauc gājējus.Tādi manevri notiek pirms apļa braucot no autoostas puses.Vienīgais ko var darīt ir likt "guļošos policistus", lai braucot steidzīgie sev izsit zobus.

pirms 13 gadiem, 2008.02.27 19:28

cilvēks

KAS TAAS ATKAL PAR MUĻĶĪBĀM, kādēl grib likvidēt pāreju pie Rīgas ielas? tā ir viena no retajām kur dodos pāri! naudu nav kur atkal likt... labāk būtu RĪGAS IELAS ielu sataisīt nevis kaut ko pārtaisīt!!!!!!!!!!!!!!

pirms 13 gadiem, 2008.02.27 15:59

pukīte

He, he - brauks droši, jo netraucēs neviena pāreja!
Šis pats raksts publicēts tvnet.lv un saucas "Par drošāku braukšanu Bauskas ielās"
Nākamajā domes sēdē varētu apspriest jaunu pilsētas devīzi: "Bauska - pilsēta, kurā brauc!"

pirms 13 gadiem, 2008.02.27 08:03

***

Pārejas likvidēs, bet gājēji tak' paliek? Kur viņi liksies? Tas ir, pa kurieni pārvietosies?
Nepatīk man šāds risinājums. Viss "vienos vārtos": aizvāksim gājējus, lai netraucē braucējiem...

pirms 13 gadiem, 2008.02.27 07:34

avene

ja arī pārejas likvidēs, tāpat cilvēka dabā ir iet, kur taisnāk, nevis mest līkumus...nu leks taču pāri tām barjerām, vai tad tā būs drošāk?

pirms 13 gadiem, 2008.02.26 23:52

Latvijā un pasaulē