Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ceturtdien - pasažieru pārvadātāju protesta akcija 2

Vairāki desmiti reisu rīt, 24. martā, no Bauskas autoostas netiks veikti, liedzot lauku iedzīvotājiem nokļūt pie ārsta, uz darbu, arī uz mācībām. Šajā dienā Pasažieru pārvadātāju asociācija rīko brīdinājuma akciju, samazinot izpildīto reisu skaitu reģionālajos maršrutos par 50 procentiem.Bauskā akcijā piedalīsies četri pārvadātāji, slēdzot daļu reisu Jelgavas, Jēkabpils maršrutos, kā arī tajos, ko apkalpo SIA «Aips» un «Aiva auto». SIA «B-Bus» pasažieru pārvadājumus Rīgas līnijā veiks bez pārmaiņām.  SIA «Aips» pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Jānis Kļaviņš stāsta, ka iedzīvotāji ar sapratni uztvēruši informāciju par reisu atcelšanu. «Redzot situāciju vienā dienā, cilvēki sapratīs, kāda var kļūt viņu ikdiena, ja dotācijas pasažieru pārvadājumiem turpinās sarukt. Tas daudziem liks aizdomāties. Ceru, ka protesta akciju sadzirdēs arī valdībā.» Līdzīgu viedokli pauda arī Jelgavas autobusu parka šoferis Valdis. Viņš cer, ka akcijai būs rezonanse visā sabiedrībā.«Bauskas Dzīve» Bauskā uzrunāja pasažierus no tiem reisiem, kuri ceturtdien nekursēs. Kāda jauna māmiņa ar autobusu no Ādžūniem atveda mazuli uz bērnudārzu. Par protesta akciju viņa neko nebija dzirdējusi, taču atzina, ka ceturtdien nāksies pārplānot dienas darbus. Ceraukstiete, kura ieradās ar autobusu no Panemūnes, pastāstīja, ka šoferus viņu streikā atbalsta. Ceturtdien sarunājusi kaimiņu, uz darbu Bauskā brauks kopā. Gailīšu pagasta iedzīvotājs Kārlis atzina, ka vienas dienas akciju atbalsta. Ja tik daudz autobusu nekursēs ikdienā, tas lauku ļaudis iedzīs vēl lielākā izputēšanā.Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Aivars Okmanis, kura pārraudzībā ir sadarbība ar pasažieru pārvadātājiem, izteica cerību, ka lauku maršrutos reisu skaits nākotnē uz pusi tomēr nebūs jāsamazina: «Naudas nepietiekamība valsts dotācijām, tā ir problēma, kurai jārod risinājums. Jāmeklē piemēri kaimiņvalstīs. Zinu, ka Igaunijā sabiedriskais transports netiek dotēts, bet tas kursē, arī Polijā šis jautājums ir atrisināts. Jau tuvākajā laikā esmu iecerējis iedziļināties šo valstu pieredzē.»  Viņš arī atzina, ka, būdams pasūtītājs, pakalpojumu sniedzējus – pasažieru pārvadātājus nenosodīs. Sankcijas par neizpildītajiem reisiem nav paredzētas. Tāpat A. Okmanis pauda cerību, ka, veicot budžeta grozījumus, samazinājumi pasažieru pārvadājumiem nebūs tik sāpīgi. Viņš arī atgādināja satiksmes ministra Ulda Auguļa solīto, ja trīs miljoni ministrijai tiks atņemti, tad šo iztrūkumu jutīs citas nozares, ne lauku autobusu pasažieri.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Nesaprotu

kāda velna pēc lielais autobus jāsūta ja pietiek ar mazo busu, loģiski ka naudu noraksta jo dotē valsts. Cik degvielu nobrauc lieki. Neatbalstu akciju. atcels reisus būs privātie kas ar saviem busiņiem brauks un nevajadzēs dotēt.

pirms 9 gadiem, 2011.03.23 22:41

Ieteiktu samazināt kantora darbiniekus un viņu algas!
Un lai nebaida par komercpraksi, radīsies daudzi kuri varēs sniegt šo pakalpojumu un cenas nevis augs, bet dažviet pat kritīs! Cik ilgi sabiedriskais transports būs "svētās govs" statusā.Pareizi dara valdība ka ņem nost dotācijas, kas patiesībā ir mūsu nodokļu maksātāju nauda, kāpēc man kā nodokļu maksātājam būtu jāuztur šie nerentablie kantori? Nevajag kropļot pārvadātāju tirgu , radīsies konkurence un viss sakārtosies pats, protams ,spēles noteikumi jāievēro.

pirms 9 gadiem, 2011.03.23 20:15

Latvijā un pasaulē