Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Gada inflācija martā sasniegusi 4,2%

Šā gada martā vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada martu, bija par 4,2% augstāks.

Precēm cenas pieauga par 5,9%, bet pakalpojumiem - kritās par 0,2%, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Centrālajā statistikas pārvaldē. Savukārt šā gada martā pret februāri vidējais cenu līmenis palielinājās par 0,7%. Precēm cenas pieauga par 0,9%, bet pakalpojumiem - par 0,1%. Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām martā bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, apģērbiem, apaviem un pārtikai, kā arī cenu kritumam ar mājokļa uzturēšanu saistītām precēm un pakalpojumiem. Transporta grupā cenas palielinājās vidēji par 2,3%, ko noteica degvielas sadārdzināšanās par 4,7%. Cenu pieaugums bija vērojams arī automašīnu rezerves daļām, vieglajām automašīnām, velosipēdiem, autostāvvietu un pasažieru sauszemes transporta pakalpojumiem. Martā apģērbiem un apaviem cenas palielinājās par 6%, tai skaitā apģērbiem - par 3,3%, bet apaviem - par 12,6%, ko ietekmēja sezonas izpārdošanu beigas un vasaras sezonas apģērbu un apavu nonākšana tirdzniecībā. Pārtika kļuva dārgāka vidēji par 0,4%, ko noteica akciju noslēgšanās pienam, sieram, olām (par 1,5%), cukuram un saldumiem (par 1,3%), bezalkoholiskajiem dzērieniem (par 0,6%) un zivju produktiem (par 2,4%). Dārzeņiem cenas palielinājās vidēji par 2,5%. Akciju rezultātā cenas kritās konditorejas izstrādājumiem (par 2,4%), eļļai un taukiem (par 1,6%) un svaigām zivīm (par 1%). Ar mājokļa uzturēšanu saistītām precēm un pakalpojumiem cenas samazinājās vidēji par 0,3%, ko veicināja siltumenerģijas tarifu samazināšanās vidēji par 1,3%. Cenu kritums bija vērojams arī mājokļa uzturēšanas un remonta pakalpojumiem (par 3,1%), savukārt cietā kurināmā cenas palielinājās par 1,2%. Noslēdzoties akcijām, dārgākas kļuva personīgās aprūpes preces, mājokļa tīrīšanas un kopšanas līdzekļi. Cenu kāpums bija vērojams arī ceļojumiem, ēdināšanas un kultūras pakalpojumiem. Akciju rezultātā lētākas kļuva TV, video, audio, foto, datu apstrādes iekārtas un ārstu speciālistu pakalpojumi. Cenu kritums bija vērojams arī mobilo sakaru pakalpojumiem. 2010.gada martā, salīdzinot ar 2010.gada februāri, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 0,5%. Pēdējo 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, ir palielinājies par 0,8%. Šā gada pirmajos trīs mēnešos cenas pavisam ir pieaugušas par 2,3%. 2010.gadā cenu pieaugums attiecīgajā laikā posmā bija 0,6%. Kā ziņots, šā gada februārī vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, bija par 4% augstāks. Precēm cenas pieauga par 5,7%, bet pakalpojumiem - kritās par 0,4%. Februārī pret janvāri vidējais cenu līmenis palielinājās par 0,3%. Precēm cenas pieauga par 0,3%, bet pakalpojumiem - par 0,2%.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē