Iespējams pasažieru pārvadātāju streiks 14

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) gaidīs atbildes no Satiksmes ministrijas par dotāciju piešķiršanu zaudējumu kompensēšanai. Ja līdz 10. maijam netiks saņemti pieņemami problēmas risinājuma varianti, pārvadātāji gatavi rīkot streikus. Tādu informāciju izplatījis LPPA prezidents Pēteris Salkazanovs.Bauskas uzņēmējs SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs «Bauskas Dzīvei» paskaidroja, ka atbalsta LPPA nostāju un ir gatavs iesaistīties protesta akcijās, ja no ministrijas nebūs konkrētas atbildes par parādu samaksu. «Par pērno gadu valsts mums nav samaksājusi 60 tūkstošus, apmēram tikpat liels parāds iekrājies arī šogad. Līdz ar to arī mēs nevaram samaksāt savus rēķinus. Nav iespējama normāla uzņēmējdarbība, ja cits citam nemitīgi ir kaut ko parādā. Par ieguldījumiem attīstībā vispār nav ko runāt. Tāpēc esam gatavi radikālām rīcībām,» skaidro U. Kolužs.Iespējamās protesta formas apspriestas arī 3. maijā notikušajā Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) biedru sapulcē. Asociācijas valdes loceklis U. Kolužs «Bauskas Dzīvi» iepazīstināja ar šajā sanāksmē pieņemto rezolūciju. Tajā skaidrots, ka pērn reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem netika segti zaudējumi 705 866 latu apmērā. Ņemot vērā šī gada budžeta samazinājumu, pirmajā ceturksnī zaudējumi vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem jau ir apmēram 615 tūkstoš latu. «Dotāciju samazinājums, kā arī milzīgais degvielas cenas pieaugums apdraud uzņēmumu spēju veikt līgumos paredzētos pārvadājumus. Palielinājušās kredītsaistības un parādi, kas apdraud saimniecisko darbību. Daudziem uzņēmumiem ir pārtrauktas degvielas un rezerves daļu piegādes uz atvieglotiem noteikumiem. Tiek kavētas algu izmaksas un nodokļu nomaksa. Pret uzņēmumiem sāk pielietot kavējuma naudas piedziņas, iespējama arī dažu pārvadātāju maksātnespējas ierosināšana,» teikts rezolūcijā. LARPA aicina valdību kompensēt pērn nesegtos zaudējumus. Pieprasīts piešķirt papildu finansējumu reģionālajiem pārvadātājiem, lai kompensētu šī gada iespējamos zaudējumus, tostarp arī degvielas cenu pieauguma dēļ.LARPA norāda, ja līdz 31. maijam netiks izpildītas pārvadātāju prasības, viņi piedalīsies protesta akcijās, lai pievērstu sabiedrības un valsts vadības uzmanību kritiskajai situācijai reģionālajos pārvadājumos un nozares sabrukuma draudiem. Aicinājums izteikts Ministru prezidentam, arī Valsts prezidentam, satiksmes ministram, Saeimā pārstāvētajām partijām.Pēc Autotransporta direkcijas aprēķiniem, 2012. gada budžetā trūkst astoņu miljonu latu, savukārt pērn uzņēmējiem nav atlīdzināti zaudējumi 1,8 miljoni latu. Šogad kopējais dotācijas apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem valstī salīdzinājumā ar 2011. gadu samazināts par pieciem miljoniem latu jeb 10 procentiem. Pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008. gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012. gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 14

Zane Geislers G.

Autobusu biļešu cenas nenosaka "Aips" vai personiski U.Kolužs - izcenojumus izstrādā Autotransporta direkcija un uzspiež pārvadātājiem tos pieņemt, pretējā gadījumā draudot ar līguma laušanu. Šoreiz pārmetums - nevietā.

pirms 9 gadiem, 2012.05.09 01:50

Bauskis

Piekritīšu, ka no rajona miesta uz Bausku rītā lielais buss ir pilns, bet no Bauskas uz miestu braukā tušs. Tā ir realitāte
Pie tam ss.lv skatījos, ka, lai autobusu parks, atjaunojot savus resusrsus, izdomātu iegādāties mikriņu, jārēķinās ar līdzīgu summu, kā pirktu lielo autobusu parka vajadzībām.
Novēlu AIPAM veiksmi un izturību, un tiešām vēl vairāk paaugstināt savu servisu!
Ieteikums rajona reisu šoferīšiem, lai izliek pareizus maršruta trafaretus .
Ja brauc no Bauskas uz Vecumniekiem, tad lai arī izliek "Bauska-Vecumnieki", nevis, kā bieži vien stāv trafarets "Vecumnieki-Bauska"

pirms 9 gadiem, 2012.05.08 14:06

Geislers G.

Lai nu kā, tomēr te piekrītu Uldim.
Lielais SETRA autobuss tiešām labāk iztur lauku ceļus, bet tiešām lielais autobuss gan apēd daudz degvielas, kas atspoguļojās augstajās biļešu cenās.
Ja nesen biļetes cena Skaistkalne-Bauska plkst. 15.00 reisā maksāja ls 1,60, tagad jau ls 1,80, ja brauc ģimene, un turp/atpakaļ, tad cenu kāpums tiešām ir jūtams.
Ierosinājums maršrutu "Bauska-Dzimtmisa" pagarināt līdz 3 km netālajam ciematam "SARMAS", jo diemžēl tagad ir situācija, ka nav nekādas satiksmes starp Dzimtmisu, Sarmām :( Ja tāda iespēja rastos, kaut vai palaist divreiz dienā , tad braucēji tiešām būtu.

pirms 9 gadiem, 2012.05.08 13:26

Susliks-tosuslikam

Pabaz savus pīrkstus suda pietiks prieš tevi.

pirms 9 gadiem, 2012.05.08 08:47

Susliks-tosuslikam

Pabaz savus pīrkstus suda pietiks prieš tevi.

pirms 9 gadiem, 2012.05.08 08:47

Susliks-tosuslikam

Pabaz savus pīrkstus suda pietiks prieš tevi.

pirms 9 gadiem, 2012.05.08 08:46

to susliks

Mazāk dzer, tad biežāk būsi skaidrā un varēsi sakarīgāk uzrakstīt. Tagad tu tikai tāds , kā pats raksti, divu pirkstu ap***ējs vien esi.

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 23:07

Susliks

Jā jus skaitat vīņa naudu paskates sava KAŠEĻOKA vai tas naudas nava mazak pa Kolužu. Jā jūs ie'jiktu vīņe vita sevi JŪS ŠITO FIRMU PARDOTU udzivotu ameratos Un ;piekaja visa Bauska Ja jums ir smdzenes un ņiap*** Kolužu paturat moraliski Bauska jabut Bauškiniekiem

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 22:45

Susliks

Jus pasazieri nodzerat zirgu un ekonomejet uz serkoci; Ap***st KOLUŽU ka divi pirksti .JUS Bauškiņieki vīņe darba ļimeņi butumet sen impoteti vai ap***u;si Labak pskatates uz savam ***m vai jus pec toletas nomazgjot NIVAIG VEROJET CILVEKU NE PEC CEPURES Ā PEC DARBIEM

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 22:26

uldis

Cik noprotu, tad nevienam nekad nebūs labi.... Nupat kritizēja Rundāles pārvadātāju, ka brauc ar mikroautobusu, kurā visi nevar iekāpt..... Tak katrā maršrutā ir tā, ka vienā virzienā ir maz cilvēku, bet atpakaļ uz Bausku (īpaši no rīta) autobuss ir pilns. Otrkārt, mikroautobusi nebūt nav piemēroti sliktajiem lauku ceļiem, kurus lielais autobuss iztur labāk. Ir taču maršruti, kuros arī mēs laižam mikroautobusus. Vai tad tas nav redzams? Ja jau valsts pildītu savas saistības, tad iespējams vairāk varētu ieguldīt tehnikas atjaunošanā. Nevajag rakstīt to, ko nezināt! Jēkabpils lauku maršrutos nebrauc ar mikroautobusiem. Paskatiet uz Jēkabpils autobusu, kas ienāk Bauskas AO - tāds pats, kā mums kursē pa rajonu! Vienmēr gribas kādam pateikt, ka vietējie uzņēmēji neko nedara. Esam izdarījuši visu iespējamo, lai nodrošinātu pārvadājumus, bet izpatikt visiem tomēr laikam nespēsim, lai arī kā censtos. Dodam darbu tik daudz Bauskas rajona iedzīvotājiem, godīgi maksājam nodokļus, bet tas laikam tieši ir tas, kas daudziem nepatīk......

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 20:50

pasažiere

Labi, Rīga-Bauska tiešām autobusi ir noslogoti, ja kaut vai AIPS parēķinātu, cik lieli ir šoferu ieņēmumi kasē par vienu maiņu.
---------
Bet te runājam par lauku maršrutiem, kur dažu pasažieru dēļ tiek uz līnijas laists lielais autobuss, nez kāpēc Jēkabpils autobusu parks tagad pa lauku maršrutiem laiž mazos mikriņus?
Jā, jo mazais mikriņš patērē mazāk degvielas.

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 13:18

artuss

starppilsētu reisos jālaiž lielie autobusi ar noteiktu sēdvietu skaitu,tāda ir eiropas direktīva,nevar būt nekāda runa par mazajiem mikriņiem

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 13:00

uts

Lai neizmanto valsts dotācijas administrācijas uzturēšanai (milzīgai), bet gan lai šis valsts dotācijas tiešām sedz zaudējumus degvielā, detaļās un šoferu algās.

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 11:38

pasažiere

lai paši pārvadātāji arī mācās ekonomēt.
Kāda mārrutka pēc Bauskas rajona reisos brauc lielie autobusi, ja tur var tiešām laist mazo mikriņu, kas patērētu tiešām mazāk degvielas?
AIPS rajona reisos izmanto lielos, neekonomiskus autobusus.
Kāpēc, piemēram Bauska- Vecumnieki nevarētu braukt brīvdienās mazie mikriņi, jo tad brauc mazāk pasažieru

pirms 9 gadiem, 2012.05.07 10:44

Latvijā un pasaulē