Radīta programma labo un slikto darbinieku noteikšanai 2

ASV kompānija Cataphora radījusi jaunu tā saukto biroja novērošanas programmatūru, kas analizē elektronisko komunikāciju, atsaucoties uz CNN vēsta biznesa portāls db.lv . Tā var atdalīt labos darbiniekus no sliktajiem, analizējot darbinieku elektroniskos «pēdu nospiedumus» - e-pastus, ko tie nosūta, zvanus, ko tie veic, un dokumentus, kurus tie raksta. Veicot šīs darbības, tā veido priekšstatu par to, kā birojs funkcionē - kurš ar kuru komunicē, kādi ir iemesli bažām, piemēram, programma ņem vērā to, ka kāds no darbiniekiem sāk rakstīt ar lielajiem burtiem. Tas varot nozīmēt, ka darba ņēmējs ir ļoti emocionālā stāvoklī.  «Mūsu programmas pamatā ir normālas uzvedības daudzdimensiju modelis,» CNN stāstījusi Cataphora vadītāja Elizabete Čarnoka (Elizabeth Charnock). «Ne visa uzvedība, kas nav normāla, ir slikta vai bīstama, protams. Tomēr lielākā daļa no sliktas vai bīstamas uzvedības nav normāla,» viņa skaidrojusi. «Mēs varam pateikt, kuru patiešām konsultē pārējie darbinieki un par kuriem jautājumiem; kurš patiešām pieņem lēmumus, kā arī to, ko darbinieki patiesībā domā par to vadītājiem,» sacījusi E. Čarnoka. Katrā gadījumā pētījuma objekts esot atšķirīgs. «Tas atkarīgs no vajadzībām,» viņa sacījusi, norādot: «Ja kāds vēlas mums dot visus elektroniskos datus, mēs tos ņemsim.» Bet E. Čarnoka uzsvērusi, ka programma nav domāta tikai priekšniekiem, lai viņi izspiegotu savu komandu - tā darbojas abos virzienos: «Vadītāji darbiniekus vērtē daudz vairāk nekā darbiniekiem ir iespēja novērtēt vadītājus.» «Lai viss būtu skaidrs, vēlos pateikt, ka mums tiešām nerūp cilvēki, kas dara normālas ikdienas lietas kā, piemēram, e-pasta vēstuļu sūtīšana saviem draugiem no darba vai video skatīšanās YouTube. Produktivitāte ir saistīta ar to, kāda ir darba, ko jūs veicat savam darba devējam, vērtība, ja, piemēram, jums rodas labi pārdošanas priekšlikumi, vērojat YouTube, tas dod jums lielāku spēku,» viņa skaidrojusi. Cataphora aplūko modeļus, kādus atsevišķs darbinieks rada un kā tie iekļaujas vispārējā biroja komunikācijas modelī ar mērķi izsecināt, kuri darbinieki un vadītāji ir efektīvi.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

kasvinuzin

Fufels-ziņa. Universāls un ilglaicīgs.

pirms 11 gadiem, 2009.09.24 23:53

Latvijā un pasaulē