Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Rīgas autobusu līnijā varētu atgriezties «Aips» 66

Braucējus, iespējams, no 1. augusta gaida pārmaiņas maršrutā Bauska– Rīga. Autotransporta direkcijas (ATD) valdes sēdē pirmdien, 18. jūlijā, jāpieņem galīgais lēmums par pasažieru pārvadājumiem no šī gada 1. augusta līdz 2012. gada 31. decembrim lotē «Centrs 1», arī līnijā Bauska–Rīga. Ceturtdien, 14. jūlijā, atvērti cenu aptaujas piedāvājumi, un minētajā līnijā viszemākās tās ir SIA «Aips». Vēlmi strādāt Bauskas maršrutā bija izteikuši arī uzņēmumi no Liepājas, Talsiem, pašreizējais pārvadātājs «B-Bus». Par cenu aptaujas rezultātiem «Bauskas Dzīvei» vēstīja SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs.  Konkursā viņš bija pieteicies uz pieciem maršrutiem, par labāko atzīti trīs cenu piedāvājumi: Rīga–Bauska, Bauska–Jelgava (viens reiss) un Bauska–Rīga caur Emburgu. Maršrutos Rīga–Vecumnieki un Dobele–Bauska labākie piedāvājumi bijuši citiem pārvadātājiem. Rīgas līnijā «Aips» piedāvātā cena ir 56,7 santīmi par kilometru. SIA «B-Bus» bija izkalkulējis, ka zemākais iespējamais piedāvājums ir 59 santīmi. U. Kolužs skaidro, ka Rīgas maršrutā reisā gatavi doties deviņi autobusi. Jaunākais ir 2009. gada izlaidums, vecākais ražots 1993. gadā.«Pasažieriem jāsaprot, ka uz Rīgu viņiem būs jābrauc ar lūžņiem vai arī jāizvēlas nelegālie pārvadātāji,» tik kategoriski cenu aptauju vērtē SIA «B-Bus» valdes loceklis Vitālijs Saulītis. Par nepieņemamu viņš atzsīst ATD nostāju izvēlēties lētāko piedāvājumu, nedomājot par pasažieru ērtībām. «Arī 59 santīmi par kilometru nozīmē, ka līnijā mums būtu jālaiž veci, neērti autobusi bez gaisa kondicionieriem, bez citām elementārām ērtībām. Bet mēs meklētu citu risinājumu, aicinātu pasažierus nākt talkā pārliecināt direkciju, ka braucēju ērtības, arī drošību nevar ignorēt. Ja pa A-7 kursēs vecie autobusi, tie pat apdraudēs citus satiksmes dalībniekus. Uzskatu, ka ar likumu jāaizliedz izmantot pasažieru pārvadājumiem autobusi, kas ir vecāki par 12 gadiem.»Izvēlēties autobusus ar vēl mazāku ietilpību vai samazināt reisu skaitu vairs neesot iespējams. Maksimumstundās saloni ir piepildīti par 90 līdz 100 procentiem, pārējā laikā – no 40 līdz 60 procentiem. Turklāt no augusta Rīgas līnijā būs vēl par četriem reisiem katrā virzienā mazāk, precizē V. Saulītis.«Vēl jau var ekonomēt uz šoferu algām, bet arī tās nedrīkst kļūt par izsmieklu. Vidēji mēnesī uz papīra mūsu šoferi saņem 500 latu. Par to mēs no viņiem varam prasīt attiecīgu darba kvalitāti. Uzskatu, ka šāds ATD valdes lēmums nāks par labu tikai nelegālajiem pārvadātājiem,» spriež V. Saulītis.Pārvadātājs uzskata, ka ir jāveic korekcijas arī maksas noteikšanā par iebraukšanu autoostās. Pašlaik «B-bus» mēnesī par iebraukšanu Rīgas Starptautiskajā autoostā maksā 9000 latu, Bauskā – 6000. Autoostas «apēd» autobusus, uzskata V. Saulītis. «Jāizlemj, kas pasažieriem svarīgāk, braukt stundu jaunā un ērtā autobusā vai piecas minūtes gaidīt vecu autobusu moderni aprīkotā autoostā,» tā V. Saulītis.Viņš savulaik jau bija paudis ideju, ka Bauskā pasažierus varētu izlaist un uzņemt, piemēram, laukumā pie «Rimi». Tas radītu līdzekļu ekonomiju, naudu varētu ieguldīt, piemēram, jaunu autobusu iegādē. Satiksmes ministrijā šāda ierosme nav atbalstīta.Arī Uldis Kolužs atzīst, ka noteiktā iebraukšanas maksa autoostās ir par lielu. Savulaik Rīgā mēnesī vajadzējis maksāt pat 12 tūkstoš latu. U. Kolužs pašlaik strādā ministrijas izveidotajā darba grupā, kas pēta iespējas samazināt autoostu izmaksas. Viņa priekšlikums ir autoostas iedalīt kategorijās, samazinot tām noteiktās prasības. Varētu likvidēt biļešu kases, samazināt to darba laiku. Tomēr U. Kolužs uzskata, ka pilnīgi likvidēt visu servisu autoostās arī nedrīkst.

Pievieno komentāru

Komentāri 66

ES76

Ko tas sia b bus palaidis Bauska -Dobele tadu mazo mersedes vario businju ...ruc ,ka traktors grab un kratas baigi ...izkapu bauska ausis dun vel ilgi ...atpakalj braucu ar AIPS grabazju uz rigu ..un tad ar Dobeles mersiti -mikrinju uz Dobeli ..nu kaifs...lidz DOBELEI..!

pirms 9 gadiem, 2011.09.01 21:45

SFRE

Ko tas sia b bus palaidis Bauska -Dobele tadu mazo mersedes vario businju ...ruc ,ka traktors grab un kratas baigi ...izkapu bauska ausis dun vel ilgi ...atpakalj braucu ar AIPS grabazju uz rigu ..un tad ar Dobeles mersiti -mikrinju uz Dobeli ..nu kaifs...lidz DOBELEI..!

pirms 9 gadiem, 2011.09.01 21:31

KOLJEGA

RETRO ...NU TIE ARMIJAS MERSJI ...NU SUPER BUSI ...TIK ZIEMA PAAUGSTI

pirms 9 gadiem, 2011.07.27 20:34

uldis

Cenas nenosaka pārvadātājs, tās nosaka pasūtītājs. Vietējos pārvadājumos cenu nosaka Zemgales plānošanas reģions, bet starppilsētu pārvadājumos ATD. Uz Dzimtmisu visu laiku cena ir zemāka. nezinu gan, vai ilgi vēl šis maršruts noturēsies, jo ATD sen jau to grib slēgt. Šogad cenas nemainīsies, bet ar nākamo gadu ATD vēlas ieviest vienoto biļešu sistēmu un tad var būt kādas izmaiņas.

pirms 9 gadiem, 2011.07.19 21:36

es

Un kā būs ar cenām? 1.aprīlī AIPS paaugstināja cenas, bet B-Bus nē, līdz ar to braukt Dzimtmisa-Bauska ar AIPS ir par 10 santīmiem dārgāk. Vai tas tā būs arī tad, kad AIPS braukās uz Rīgu? Es regulāri braucu no Dzimtmisas uz Bausku, arī uz Rīgu, man tie 10 santīmi katru dienu turp un atpakaļ ir svarīgi, jo mēnesī savācas paliela summa.

pirms 9 gadiem, 2011.07.19 21:20

Gatis

tas IR noticis - AIPS atkal braukaas uz Riigu...... www.sam.gov.lv
B-Bus apkalpos tikai maršrutu uz Dobeli...... sviests.

pirms 9 gadiem, 2011.07.19 18:08

Dj Čuriņš

Man nekas nav ***, jo izmantoju ļoti bieži šo maršutu eh lai tak arbi ripo, ceru ka visas problēmas nokārtosies tiklīdz būs vilciens BAUSKA-RĪGA, jeb gaidi ar maisu VIA BALTIC :P

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 22:58

Dj Ķīnietis

Īsa gan atmiņa Saulītim, kaut kā jau aizmirsies, ka vienā pirmajiem "godīgā konkursā" uzvarētajiem reisiem Rīga-Bauska autobuss būdams "ļooottttiiii labā tehniskā stāvoklī" ziemas laikā ar vasaras riepām iejāja grāvī, tā ka prieks skatīties. Tā jau ir, kamēr jālielās tikmēr nu tie pakalpojumu sniedzēji ir vis, vis, visss, bet kad jāsāk darīt, diemžēl vārdi, tikai vārdi...

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 17:54

Dj Japānis

Man pie kājas Jūsu kari par tiem autobusiem. Cik es braucu, tad Bauska-Code reizi mēnesī ar vietējo AIPS balto busiņu, un reizi gadā izmantoju reisu Skaistkalne-Bauska. Es neskatos, cik mīksts tur ir krēsls, vai kādā krāsā autobusa sienas.
GALVENAIS- LAI autobuss ripo uz priekšu un iziet tehnisko apskati.
Uldim ir parks kārtībā.
Ja neskaita nelaimes gadījumu, kad ""SIA ""VIRĀŽAS"" garāžas vārdi izkrita un nospieda vienu šoferi, kas bija mans paziņa.

Uldim tā būs mācība.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 17:01

B-busam

Saulīt, kāpēc tu uzskati, ka pasažieriem ir jāiet direkcijai kaut kas pierādīt, tā ir tava problēma kā nodrošināt komfortu. Un ja tev pasažieri nāk talkā, tad godīgi (ja tu saproti šī vārda jēgu) būtu, ka viņi var iet jebkuram pārvadātājam palīgā pierādīt nepieciešamību pēc komforta.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 16:25

ES

Protams, es atbalstu vietējo UZŅĒMUMU, bet nu nezinu, kaut kā negribās ar tiem autobusiem braukt, brr... cik tad gadi paies līdz JAUNIEM autobusiem? Eh...

p.s. Piekrītu par abu autobusu B-Bus un AIPS autbusu izmantošanu, neredzu problēmu.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 16:19

Bauskis

Uldim un pārējiem Bauskas deputātiem ir jāpierāda, ka viņi būs spējīgi ar visām metodēm apkarot dušmaņus.
Jo dušmaņi ņem nost pasažierus autobusu reisiem.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 14:54

pasaziere

B-busā sēžot var dabūt slimību uz raso,jo lūkas ir vaļā,matus plēš nost,bet šoferim pie kājas,viņ ieslēdz pie sevis kondicionieri un tēlo ,ka viss kārtībā.baigā rūpe par cilvēkiem,nevajag'tēlot b-busa vadība.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 14:46

...

Saulīt,kaut Tu slīkdams ūdeni prasītu un līdzi paņemtu savus pakalpiņus-šoferi Stūrīti,krievu Jāni un sekretāru IV....Hi hi hi :)

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 14:32

moņa

dusmaņi gavilē - grabažas atkal brauks uz rīgu

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 14:00

zuupa

Vēl jau, kad pakalpiņi aģitēja pašā sākumā -teica: "Uldis nemūžam vairs nebrauks Rīgu." Staigāja svarīgi un uzpūtīgi,kā pāvi. Bija tik gudri, ka kakajot galvas pat grozīja. Ko nu,tagad atkal jāstaigā pie Ulda pulēt slieksni.Es noteikti tikai par aipsu ,jo tas ir vietejais uzņēmums.Ko Vitaliks tur buksē,ja Uidis pus limonu būtu ielicis parkā iekša,būtu jau jauni autobusi.Tā kā būs vien b-busam jabrauc mājās ,bez variantiem. KAUT VAI AR LAZU BET LAI VED AIPS ! ! !

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 13:46

Bauskis

Paldies Uldim par komentāriem.
Vai Uldis Kolužs ir arī satiekams uz atklātu sarunu? Idejas būtu daudz.
Piemēram, Bauska- Dzimtmisa palaist tālāk līdz Baldonei vismaz reizi dienā.
Vai Bauska-Dzimtmisa palaist līdz Dzērumiem, iekšā Dzērumu ciematā. Tur ir daudz māju. Cillvēki brauktu uz Iecavu iepirkties.
Daudzi grib maršrutu Iecava- Plakanciems- Olaines šoseja- Rīga. Vismaz palaidiet kaut sākumā reizi nedēļā šos reisus, ticiet mums, cilvēki brauks.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 13:39

Inese Grauda

Es esmu divu meitu mamma no Bauskas, mums radi dzīvo arī Pasvālē, Lietuvā.
Vai AIPS nevarētu pagarināt autobusa maršrutu Bauska- Grenctāle līdz Pasvālei?
Jo Baušķeniekiem ir pilnīgi neiespējami nokļūt uz Pasvāli, Paņevežiem.
Neviens leišu autobuss neapstājas ne Bauskā, ne Pasvālē.
Leišu autobusiem aiz Rīgas nākamā pietura ir uzreiz Paņeveža. Vai mūsdienās tas ir normāli?
Vienīgā iespēja mums no Bauskas kā ubagiem stopēt garāmbraucošās fūres Lietuvas virzienā, un tā arī no Pasvāles jāstopē uz Bausku atpakaļ.
Kādreiz, padomju laikos, mana vecmamma iekāpa Rīgā un bez pārsēšanās aizbrauca līdz Rainim.
Vai arī Rainī iekāpa un tā brauca ērti līdz Pasvālei, vai tuvākajam leišu piestam Soločiai.
Bet tagad mana vecmamma ir spiesta lūgt palīdzību vai nu kaimiņiem, vai tipināt ar kājām līdz tuvākajai degvielas uzpildes stacijai, lai tur kādu mašīnu palūgtu, lai viņu aizved uz Lietuvu.
Cien.Uldi! Jūs esat aktīvs Bauskas Domes deputāts, precīzs priekšnieks AIPS saviem šoferīšiem, Jūsu autobusi vienmēr ir bijuši kārtībā, ir kases aparāti, biļetes tiek dotas, šoferīši pieklājīgi, arī ir logo uz Jūsu autobusiem, trafareti...
Lūdzu, lūdzu, beidzot atrisiniet šo sāpīgo jautājumu. Lūdzu, nodrošiniet tā, lai no Bauskas var nokļūt uz Pasvāli , vai Paņevežiem?
Vai stopēt ir uz ceļa man kā sievietei patīkami?
Vai Jums patiktu stopēt, ja būtu nepieciešamība braukt pie radiem?
Man nav auto, jo ārstu komisija man liedza iegūt B tiesības, jo man ir slikta redze.

pirms 9 gadiem, 2011.07.18 13:36

Latvijā un pasaulē