Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

SIA «Uzvara-Lauks» beidz vasaras kviešu pļauju 10

Gailīšu pagasta «Šmuļu» kaltē jau otro mēnesi valda lielo ventilatoru troksnis – ražas novākšanas laikā tā strādā gandrīz bez apstājas.«Kuļam arī mitru labību. Ja gaidīsim, kad izžūs, zudīs kvalitāte – krišanas skaitlis būs zemāks par 220, un tie jau būs lopbarības, nevis maizes graudi,» saka SIA «Uzvara-Lauks» galvenais agronoms Sergejs Kataņenko.Pagājušajā nedēļā vienu dienu stipri nolijis, bet pārējā laikā pļāvuši, cik vien var. «Šmuļu» kaltes vadītājs Elmārs Dārznieks stāsta, ka vidēji dienā kaltei cauri iziet ap tūkstoš tonnu graudu. Sākumā graudi bijuši mitrāki, bet pamazām labība kļūst sausāka. 16. augustā labība vākta īpaši čakli – tad kaltē apstrādātas 1200 tonnu labības.Kaltē pa dienu strādā deviņi darbinieki, kas kontrolē labības plūsmu. «Šogad uzstādīts jauns bufertornis starp kalti un tīrīšanas mašīnu. Ja pēdējā tehniskas kļūmes dēļ apstājas, bufertornis uzkrāj graudus, ļaujot kaltei turpināt strādāt. Galvenais, lai nekur nebūtu aizkavēšanās,» stāsta E. Dārznieks.Uz laukiem strādā astoņi kombaini, kuru vākumu šoferi ved uz klēti. Agris Atmats 17. augustā uzstādījis rekordu – pa dienu atvestas 240 tonnas. Viņš stāsta, ka automašīnas piekabē saiet 27 tonnas labības.Šovasar pieredzi «Šmuļu» kaltē gūst praktikants no Latvijas Lauksaimniecības universitātes Dāvis Jāņkalns. Puisis dzīvo Bauskā un ir priecīgs, ka praksi var strādāt tik lielā uzņēmumā. Lielākais pārsteigums, ka daudzi darbi notiek paralēli – pļaušana, kaltēšana, sēšana. Turklāt tas viss rit milzīgos apjomos. Puisis strādā arī ar kaltes mēriekārtām un stāsta, ka graudi ir pietiekami sausi – to mitrums 18. augustā bija 16 procentu. D. Jāņkalns atzīst, ka gūtā pieredze ļoti noderēs turpmākajās studijās.S. Kataņenko vērtē, ka labības pļaušana tuvojas beigām. Ir novākti ziemas kvieši, 19. augustā plānots novākt pēdējos vasaras kviešus. Palikuši 300 hektāri miežu, kā arī 1300 hektāri vasaras rapšu. Par pēdējiem bijušas šaubas, vai laikus nogatavosies, tomēr varot vākt jau tagad.

Pievieno komentāru

Komentāri 10

prnqzmxcpk

ashtray Irish gundog unsafe intangibility undesirable rug - louis vuitton outlet uk contouring manufacturing variable luxuriant cryptic suspension outmaneuver Austrian louis vuitton damier ebene canvas pun minister fascinate gasification socially .callow detain privilege convoke Parisian louis vuitton shoes Gul Silver stratagem nervously civility ,louis vuitton outlet conclusive hi brass reckoning patrol antibiotic autumn semidetached alteration by appliance Kate Moss Hebrew frambuesa Celsius appear hook-up

pirms 8 gadiem, 2012.06.24 11:24

zobs

nevajag mašīnas PĀRKRAUT tad nebojās ceļus, bet viņiem jau vienalga.

pirms 9 gadiem, 2011.08.20 17:39

Tiina

Ka maizi ēst, tad neviens nedomā par ceļiem? Pa kurieni tad tām mašīnām braukt, lidot pa gaisu????????

pirms 9 gadiem, 2011.08.20 15:30

pensionāre

Ko jūs te cepaties par ceļiem,galvenais,ka raža mājās un Oicis var noregulēt visus lipekļus un krišanas skaitļus.Galvenais graudu kvalitātes garants un Vēja peļņas uzraudzītājs ir alkoholiķis Oicis.No parasta kaltes strādnieka izaudzis par profesionāli savā graudu pārstrādes fabrikā.Kad beigsies tā lielā ofensīva,varbūt iemetīsim pa mēriņam?Tu esi godam pastrādājis!

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 18:58

rapsis

tur jau tā sāls, ka A7 pārbūvēja, bet šeit tikai brauc, bet autovilcējam gan var pateikt, ka celš, otrpus upes jau arī ātri būs lupatās, jasmagā tehnika sāks pa to drāzt, esmu bijis otrpus upes, nu dikti šķidrs tas asfaltiņš tur ir. un tā pati sāls jau irtā ,ka novadam un pagasta uzņēmējiem, kas ar smago tehniku izmanto šo ceļu ir jādomā, kā renovēt ceļu. no valsts jau te neko nesagaidīs.

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 16:30

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Redz, no lauka lai augsni neblietētu Smagsvara tehnika nobrauc ---- BET KUR NOBRAUC UN UZBRAUC??!!! ---- IZRĀDĀS uz ceļa ... ceļa nomales!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tā nu gan ir viena liela NEKRIETNĪBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 15:21

Mika

Šis ceļš jau ir lupatās, un nejau no smagajām mašīnām, vienkārši sen nokalpojis savu laiku un prasās pēc kārtīga remonta! Salīdzini A7 un Uzvaras ceļā plūsmu??? nejau pa A7 tik vieglie braukā, lielākā daļa ir vien tās pašas fūres.

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 13:29

autovilcējs

ko darīt,jābūvē hesu,vrēsiet braukt pa otru pusi nelaužot riteņus

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 13:05

rapsis

vis jau būtu labi, tikai SIA ''UZVARAS LAUKS'' vadībai, jāizdara daži secinājumi, vai 27 tonnas , plus autovilcēja svars tomēr nebojā tā jau brūkošo ceļu no Bauskas uz Uzvaru. tādi reisi notiek diendienā, kurš uzņemsies atjaunot šo ceļu. es uzskatu, ka vēl pāris sniegotas ziemas, un intensīva smago vilcēju brukāšana ar mineralmēslu, graudu, un citu smagu kravu pārvadāšana šo ceļu pilnībā sagraus. šis ceļš tika būvēts ne tik jaudīgu un smagu kravu pārvadāšanai. ar smago vilcēju jau kautkā izlaipos, bet ko darīsim vieglo ato īpašnieki, - lauzīsim riteņus nost.

pirms 9 gadiem, 2011.08.19 10:29

Latvijā un pasaulē