Šlesers: LDz nav slaucamā govs

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) nav slaucamā govs un nestrādās ar zaudējumiem tikai tāpēc, lai atsevišķas privātas kompānijas pelnītu desmitiem miljonu latu, intervijā laikrakstam "Biznes&Baltija" uzsver satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC).Komentējot atsevišķu tranzīta nozares kompāniju iebildumus par LDz tarifu pieaugumu, Šlesers pauž neizpratni, kāpēc uzņēmumi, kuriem pieder savi dzelzceļa pārvadātāji, tos neizmanto un uzstāj, lai LDz ved viņu kravas par zemu cenu. "Atvainojiet, tāds bizness mums nav vajadzīgs. Ja kāds var vest lētāk - lūdzu. Mēs esam gatavi meklēt līdzsvaru starp privāto uzņēmēju un dzelzceļa interesēm, neatsakoties no valsts kompānijas attīstības," uzsver satiksmes ministrs, adresējot šos pārmetumus galvenokārt Ventspils kompānijām, kuras pēdējā laikā visskaļāk runājušas par sliktiem dzelzceļa tarifiem. Šlesers arī kritizē Rīgas ostā strādājošos uzņēmējus. Viņš uzsver, ka ir pamats par daudz ko kritizēt valsti, taču arī pašiem uzņēmējiem būtu jābūt aktīvākiem. "Piemēram, konteineru bizness Rīgas ostā. Viņi sēž uz vecas infrastruktūras, jaunus celtņus nepērk un ir nepamierināti, ka neattīstās. Uzņēmējiem pašiem jāinvestē savā biznesā. (..) Valsts neatsakās sadarboties un palīdzēt, taču nosauciet summas, kuras esat gatavi paši ieguldīt," aicina valdības pārstāvis. Tai pašā laikā Šlesers ir pārliecināts par Latvijas ostu lielo potenciālu. Ventspils ostas attīstība kavējas akcionāru strīdu dēļ, Rīgā patlaban tiek pārkrauti 200 tūkstoši konteineru, bet būtu jāorientējas uz diviem miljoniem gadā, savukārt Liepājas ostas attīstībā var palīdzēt AS "Liepājas metalurgs" plāni. "Perspektīvas ir ļoti labas, taču mēs redzam, ka atsevišķās pozīcijās privātais sektors kavējas ar projektiem," norāda ministrs. Šlesers arī norāda, ka Latvijai ir priekšrocības, konkurējot ar Igauniju un Lietuvu tranzīta jomā. Lietuvai nav sauszemes robežas ar Krieviju, izņemot Kaļiņingradas apgabalu, savukārt Igaunijai ir nokaitētas attiecības ar austrumu kaimiņu.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē